tukkerboertje Geplaatst 2 augustus 2008 Geplaatst 2 augustus 2008 Gelukkig zijn gearchiveerde caches voor de kaart niet zo belangrijk, die kan je toch niet meer doen. Alleen de puntjes lijden er onder. Je kan ze met corrigeer logs laten verwerken als je het erg belangrijk vindt; gebeurt de komende tijd als het goed is vanzelf ook. Ik zie nu dat het om caches uit de 'TOP'-serie gaat, zo ook GC14H0G Deze is gearchiveerd en zijn itt tot wat je hierboven zegt niet meer terug te halen: "De cache met waypoint GC14H0G is niet actief in de database." Dit vind ik jammer, ik heb net mijn geo d'ors verdiend en we zijn op jacht naar meer. Op deze manier komen we er helaas alleen maar verder vanaf. Xaa, heb je hier een oplossing voor? Bvd Speurvuur Weet je wat volgens mij een goede oplossing is: geduld! Heb je gezien hoeveel aanvragen er staan voor te corrigeren logjes? Geloof me: alles komt goed
speurvuur Geplaatst 2 augustus 2008 Auteur Geplaatst 2 augustus 2008 Gelukkig zijn gearchiveerde caches voor de kaart niet zo belangrijk, die kan je toch niet meer doen. Alleen de puntjes lijden er onder. Je kan ze met corrigeer logs laten verwerken als je het erg belangrijk vindt; gebeurt de komende tijd als het goed is vanzelf ook. Ik zie nu dat het om caches uit de 'TOP'-serie gaat, zo ook GC14H0G Deze is gearchiveerd en zijn itt tot wat je hierboven zegt niet meer terug te halen: "De cache met waypoint GC14H0G is niet actief in de database." Nou ja, als je de code beter kent dan ik, dan kan ik er ook weinig aan veranderen. Dan zal die wel niet terug te halen zijn, en zat ik ongetwijfeld maar wat dom uit mijn nek te l*llen. Dat zijn jouw woorden dan, iig niet de mijne. Begrijp me aub niet verkeerd, ik waardeer je hulp en twijfel niet aan je kennis. Toch is het zo dat ik bovenstaande error krijg, je kunt het zelf zien als je het zelf probeert.
Jersepe Geplaatst 2 augustus 2008 Geplaatst 2 augustus 2008 Ik kijk ook af en toe naar mijn founds op GC.nl Hoe komt het dat caches die eerst wel in de lijst voorkwamen, er later niet meer in staan. Ik heb kort geleden nog gekeken en hier en daar wat laten corrigeren. Nu waren er twee caches niet bij die de vorige keer er wl stonden. Niet dat ik ermee zit, maar het is toch raar.
Goedweerloper Geplaatst 2 augustus 2008 Geplaatst 2 augustus 2008 (bewerkt) @ Speurvuur RELAX... neem een biertje, ga morgen een paar caches zoeken, en wacht een paar weken totdat de VRIJWILLIGE computerprogrammeur van geocaching.nl dit probleem heeft opgelost en de statistieken weer bij zijn. In de tussentijd geeft de teller van geocaching.com het goede aantal founds aan. 2 augustus 2008 bewerkt door Goedweerloper
tukkerboertje Geplaatst 3 augustus 2008 Geplaatst 3 augustus 2008 Toch is het zo dat ik bovenstaande error krijg, je kunt het zelf zien als je het zelf probeert. Ik zie geen error, alleen een melding dat de cache niet actief is in de database. het was toch een gearchiveerde cache? Die is toch niet actief? En verder staat er de nodige info meen ik in het 'nieuwe layout van geocaching.com' draadje. Op het moment kan ik dus weinig meer doen dan wachten tot die caches opnieuw ingelezen zijn. En om de stress bij mensen te voorkomen heb ik de traditionals maar voorin de rij gezet Wil je dan mijn requests helemaal achteraan zetten, of deleten. "Als sal regt kom" Dan kun je die van een enkele cacher eerder verwerken. KEEP UP THE GOOD WORK!
Kruimeldief Geplaatst 3 augustus 2008 Geplaatst 3 augustus 2008 Tjonge jonge, moet daar nu al maanden lang een complete topic aan gewijd worden? Als iedereen per persoon een complete topic gaat vullen wanneer hij wel of niet gelijke founds heeft, dan kunnen we het forum zo opdoeken vanwege ruimte gebrek.; Voor eens en voor altijd, het synchroniseren tussen gc.com en gc.nl gebeurt niet dagelijks maar om de paar dagen. Het syncen tussen gc.com en gc,nl is niet iets dat een afspraak is tussen beide sites. Iedere keer als gc.com hun site aanpast, schijnt het syncen ook aangepast moeten worden. Er moet dan eerst weer uitgevogeld worden wat de verschillen zijn en die moetend an weer gewijzigd worden in een script. Gc.com heeft de afgelopen maanden soms wekelijks wijzigingen aangebracht en de laatste wijziging was weer een grote. Iedere keer weer "zeuren" dat het niet klopt helpt geen ene moer. We weten dat het niet klopt en we zijn er mee bezig end at al "jaren".. Geduld is een schone zaak en wil je weten hoeveel caches je als gevonden hebt gelogd? Kijk in je statistieken op geocaching.com. Heb je dezelfde cache 100x gelogd? Dan heb je 100 founds. GC.com maakt zich niet druk om de statistieken, het zal hun een worst zijn wie zijn zichzelf voor de gek houdt. GC.com doet niet aan ranking of wat dan ook, het is een game just for the fun and not for the points. gc.com lijkt zelfs een spelletje te spelen met iedereen die via hun site probeert te syncen. Ze houden nu niet direct van extra dataverkeer. Ze hebben al moeite genoeg om de hele wereld te bedienen tijdens het zoeken naar caches en het loggen van caches. Xaa is er gewoon altijd en steeds mee bezig als hij zin en tijd heeft. helaas moet hij voor zijn dagelijkse brood soms werken en dan staat gc.nl op een laag pitje. Het is niet anders. Zeuren op het forum zal daar ook niets aan veranderen. Als de corrigeer logs knop niet werkt (je versnelt daar alleen maar de synchrinisatie van je eigen cache mee) dan heb je gewoon pech gehad. Je eigen founds zijn op gc.nl maar een indicatie. Geo d'ors? Waarom de hurry om die dingen zo snel mogelijk te vergaren en zo snel mogelijk uit te delen? Eigenlijk horen dit soort topics ook niet thuis op het forum, een ticket naar DHZ zou dan beter zijn. Maar dan nog, het is een feit dat er steeds weer een verschil zit. Het is een feit dat "we" er steeds weer mee bezig zijn. Het is een feit dat geduld een schone zaak kan zijn. Het is een feit dat menigeen van "ons" een paar verschil gewoon accepteert. Bij mij zit er al jaren verschil in aantal founds en het kan me geen ene moer schelen. Wil ik weten hoeveel caches ik gevonden heb/ Dan kijk ik daar waar de waarheid altijd zuiver staat en dat is op geocaching.com. Daar heb ik de caches gelogd en daar wordt het voor me bijgehouden. De rest is alleen maar bijzaak, spielerei en totaal onbelangrijk. Al het geode, altijd maar weer en over en weer, steeds maar weer het uitleggen en steeds maar weer commentaar, maakt wel dat o.a. ik een voorstander ben van een totale afschaffing van al dat vrgaren van gegevens, afschaffing van geo cór enz enz. Wat zou dat een rust geven. Als we door gc.com tegengewerkt worden, doordat steeds weer het "software aangepoast moet worden, we echt geen melding krijgen dat ze iets veranderen, noch wat ze veranderen, we misschien amar eens moeten overwegen er mee op te houden. Immers, wat niet goed werkt kan ik missen als kiespijn. De ergernis die wij er al door hebben doordat men er continu over door blijft gaan is wat mij betreft finito met die zooi op .nl Helaas ga ik alleen maar over het forum, maar als men vanuit het team mijn mening zal vragen en het een stemronde gaat worden, dan is het voor mij afgelopen met dat gedoen. Misschien als men zo tegen de grens van aantal weg te geven geo c'ors aan zit te hikken en de verschillen tussen gc.com en gc.nl net te veel is om aan een aantal geo dingen te komen, het voor die persoon misschien handiger is om de tijd dat hij zij hier zit te verklooien aan al de meldingen, een paar extra caches gaat zoeken en vinden om zo de marge een beetje te vergroten. Xaa, is het mogelijk om vergaarde Geo dórs, die ik dus mag weggeven, ook zo weg te geven dat degene die ze van me krijgt ze ook weer kan weggeven? tel dan mijn/onze weg te geven geo dórs maar op bij de weg te geven aantal van degene die er zo naar zit te smachten... Het lijkt me een goed idee om nog deze of gene een kans te geven om iets te melden en dat we dan een dezer dagen deze topic en vergelijkbare (toekomstige) topics maar gaan sluiten. Er is zal zoveel over geschreven en de antwoorden van een jaar terug gelden nu nog steeds als actueel.
speurvuur Geplaatst 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst 3 augustus 2008 Dat dit al meerdere malen besproken is kan ik niet weten. Ik ben slechts een beginner (aug 2007) en mijn bedoeling is ZEKER NIET om de oude garde hier mee te irriteren. Als ik van tevoren geweten had hoeveel kortle lontjes aan dit onderwerp verbonden waren had ik dit nooit opgebracht. Je uitleg heeft bij mij eea verduidelijkt maar als je er vanuitgaat dat ik deze achtergrondinformatie niet wist heb ik volgens mij een gewone doodnormale vraag gesteld, niet wetende dat ik daarmee zoveel irritatie zou losmaken. Sommige caches loop ik alleen (de langere afstanden) en sommige met mijn gezin of alleen mijn oudste zoon. Een geo d'or is gewoon een soort beloning voor zijn inzet (zo zien wij het en zo hebben wij ons naar de eerste 60 caches gewerkt). Dat het een beloning is die je weer weg geeft doet er niet toe (dat boeit niet voor een kind). Naast dat ik hem persoonlijk probeer te stimuleren om te lopen. is ook het 'verdienen' van een geo d'or een stimulans om door te gaan. Hij is bijna 9 en loopt bijna 10km zonder mopperen. Geo d'ors is voor mij geen doel maar een middel. En ja als we door de mistelling ineens onder een geo d'or grens komen heb ik dus wat uit te leggen. Ik hoopte dat ik hier wat hulp daarbij kreeg, maar zo te horen wordt er meer getandenknarst. Van mij hoor je niks meer hierover, het is wel genoeg zo (heb nu ook genoeg tandengeknars over me heen gehad). Sluit dit topic maar, het is wel goed. Xaa, is het mogelijk om vergaarde Geo dórs, die ik dus mag weggeven, ook zo weg te geven dat degene die ze van me krijgt ze ook weer kan weggeven? tel dan mijn/onze weg te geven geo dórs maar op bij de weg te geven aantal van degene die er zo naar zit te smachten... Dat is pas slim! *NOT* Hier schiet je niks op natuurlijk, die moet je verdienen. Ik zou ze niet eens willen hebben op deze manier. Zo help je je eigen systeem om zeep.
Kruimeldief Geplaatst 3 augustus 2008 Geplaatst 3 augustus 2008 Nou, mijn eigen systeem om zeep helpen? Als het mijn eigen systeem was, zou het er nooit gekomen zijn Maar ik begrijp volgens mij iets niet helemaal, of jij begrijpt het niet helemaal. Je hebt het over geo D'ors verdienen? Volgens mij was je probleem niet het verdienen, maar dat je vanwege het miniemen verschil tussen je aantal founds op geocaching.com en geocaching.nl, net niet genoeg volgens onze gegevens zou hebben gevonden om een of meerdere geo d'ors weg te kunnen geven. je verdient ze niet zelf, je mag ze dan weggeven aan iemand waarvan jij vindt dat hun cache een geo d'or heeft verdiend. je kunt ze zelf verdienen door een cache te verstoppen en hopen dat iemand het zo leuk vind dat je een geo d'or verdiend hebt. Je geeft als reden aan dat je niet kunt weten dat het al meerdere malen besproken is op het forum omdat je "nog maar aanwezig bent sinds Augustus 2007"...... Dat is dus AL een jaar en echt, het afgelopen jaar is er misschien wel al 1000 x over gesproken op het forum Je maakt niet zoveel irritatie los, je maakt bij mij irritatie los, Dat kan wel eens iets anders zijn. En nee, als ik iets niet heb, is het een kort lontje, alhoewel, hoeveel mannen zullen dat van zichzelf wel beweren? Maar goed, nee, ik ben niet snel pissed. Maar als ik dan deze topic lees en je toch al een paar maanden er mee bezig bent en je geregeld antwoord hebt gekregen dat het een kwestie van geduld is, dan krijg ik soms wat stekels ja, als ik zie dat er even later het hele probleem weer herhaald wordt. En eerlijk gezegd, ben ik via een omweg op deze topic gewezen en als je dan vanaf bericht 1 gaat lezen tot het eind, ja dan komt er wel iets van irritatie tevoorschijn bij mij. Als ik misschien van dag tot dat deze topic had gevolgd ik iets minder geïrrtieerd zou zijn geweest. Trouwens, mijn uitleg is al tig keer, misschien op een iets andere manier, verwoord door Xaa in diverse topics. Ik heb er geen verstand van en wil het ook niet hebben, dus wat ik hier neer heb gekalkt komt hoogstwaarschijnlijk uit de mond van Xaa Maar goed dat mijn uitleg geholpen heeft, daar gaat het me om. en nu maar hopen dat menigeen die dezelfde problemen heeft de moeite neemt deze topic door te nemen en dan maar mijn antwoord voor lief neemt. We gaan aan de gang met een FAQ, we gaan misschien lekker wikepediaen, weet ik veel, en dan maar hopen dat mend aar eerst gaat lezen, alhoewel het forum lezen ook genoeg info geeft. Alleen, mijn grote zorg is wel de redelijk brakke zoekfunctie die altijd in forumsoftware zit ingebakken. Een andere zorg is dat ook al staat het op het forum, ook al zou het in een FAQ staan, ook al staat het in een vorm van Wikepedia, wat hebben we er aan als velen niet willen lezen, of willen zoeken.
speurvuur Geplaatst 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst 3 augustus 2008 @kruimel Bedankt voor je reactie. Het beste is deze nu op slot te doen. Kiep up ze koet wurk
Kruimeldief Geplaatst 3 augustus 2008 Geplaatst 3 augustus 2008 En wat het uitleggen aan de kinderen betreft, lijkt het me niet dat het een probleem moet zijn voor de kinderen als ze wel van Geo d'or weten en die graag willen weggeven aan iemand, ze daar even geduld mee moeten hebben omdat die mafferikken van geocaching.nl de boel niet voor elkaar (krunnen) krijgen. Zoals ik al eerder schreef, een optie is om even een paar caches meer te gaan zoeken en de drempel van 'ons" te overschrijden. Maar maak de kinderen niet blij met een dood volgetje. De dag dat je genoeg caches hebt gevonden om een geo d'or weg te mogen geven, gaan er geen toeters, bellen of alarmen af, er komen geen felicitaitesdiensten aan de deur, noch bloemen. Je merkt er geen ene moer van. En dan nog heb je alleen maar iets om weg te geven, aan een ander. Misschien de kinderen niet overal over informeren. Soms is het beter dat men van niest weet dan dat men een tijd met een sneue neus moet rondlopen. Maar goed, geef mij maar de schuld, ik heb tegenwoordig weer een aardig brede en verstijfde rug, dus no problemo.
Aanbevolen berichten