Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hoi,

We hebben een probleem waar volgens mij meerderen last van hebben gehad.

We hebben officieel 61 founds maar geocaching.nl 'ziet' er maar 59 waardoor we nu niet bij onze Geo D'ors kunnen.

Geocaching.com 'ziet' wel alle 61

Er lijkt dus een discrepantie in de databases te zitten of zo.

Wie weet raad wat ik moet doen, we willen graag zsm bij onze geo d'ors

Graag advies

Bvd

bewerkt door speurvuur
Geplaatst

Wellicht twee caches in het buitenland gedaan die niet worden meegerekend door geocaching.nl?

Groeten

Patje

Geplaatst

Hoezo caches in het buitenland die niet meegerekend worden?

Welke zouden dat dan zijn?

Wij zitten met hetzelfde "probleem" :crybaby: , zitten nu 150 caches :fart: in te loggen die we op vakantie in Amerika hebben gevonden, maar een verschil van 4 caches, toch jammer, ben benieuwd welke er dan niet meetellen in Nederland.

Geplaatst
Wellicht twee caches in het buitenland gedaan die niet worden meegerekend door geocaching.nl?

Groeten

Patje

Nee dat niet.

Wat ik vermoed is het volgende:

Vorige week hebben we 'De Stadsregge' gelogd en omdat het er 6 waren heb ik het snel gelogd met gebruikmakend van de

'back'-knop in Firefox en toen bemerkte ik eigenlijk al dat er nog steeds bolletjes op de cachekaart stonden van 2 van de 6 caches.

Kennelijk was het toen al mis.

Maar omdat op de banner van geocaching.com het aantal wel klopte vermoedde ik niet dat er een probleem was.

Echter sinds vandaag komen we over de Geo D'or grens van 60 alleen kan ik er niet bij omdat geocaching.nl 'zegt' dat ik er maar 59 heb terwijl dat 61 moet zijn.

Wie weet wat ik nu moet doen?

Graag advies.

Geplaatst

Net zoiets als met de FTF ranking enzo. caches die ik in Frankrijk als eerste enzo heb gevonden, worden hier ook niet meegerekend.

Ik geef maar een suggestie he, echt zeker weten doe ik het niet. :fart:

Geplaatst

Heb je misschien mee gedaan aan het paas event in Wijchen? Hier zit een gedeelte van ons verschil. The attend note's worden in het totaal meegerekend maar als je alleen naar de "echte" caches kijkt worden ze niet meegerekend.

Geplaatst (bewerkt)

Net zoiets als met de FTF ranking enzo. caches die ik in Frankrijk als eerste enzo heb gevonden, worden hier ook niet meegerekend.

Ik geef maar een suggestie he, echt zeker weten doe ik het niet. :fart:

Ik zei hierboven al dat dat niet het geval is.

Heb er vorige week 6 in nederland gedaan en vandaag weer 2 in nederland.

Dat is het dus niet!

Weet je ook wat ik aan mijn probleem kan doen? Ik kan dezelfde cache niet opnieuw loggen

Heb je misschien mee gedaan aan het paas event in Wijchen? Hier zit een gedeelte van ons verschil. The attend note's worden in het totaal meegerekend maar als je alleen naar de "echte" caches kijkt worden ze niet meegerekend.

Nee dat ook niet.

Fijn dat iedereen mee denkt over de oorzaak, maar ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de oplossing, hoe trek ik beide tellers weer gelijk?

bewerkt door speurvuur
Geplaatst

Misschien is het handig om bij 'logs van hunter' even te kijken welke bij .nl ontbreken. Dan via corrigeer logs deze toevoegen (even de GC code invoeren en op enter drukken). Na enige tijd klopt de .nl telling dan ook weer.

Groeten,

MacOZ58

Geplaatst

Nou ,

zojuist heb ik 1 van de 2 caches die fout zijn gelogd nog eens geprobeerd te loggen.

Echter, nu telt de .COM-teller wederom er 1 bij op en de .NL-teller WEDEROM NIET.

Nu is het verschil dus 3!!!

AAARRGGH, ik wil gewoon een zuivere teller.

Please help!

Geplaatst

Is het mogenlijk dat niet alle logs in de ranking voor komen.

Dit was bij mij ook een aantal keren het geval.

Dit kun je corrigeren met de knop Corrigeer logs te vinden op www.geocaching.nl => statistieken

Geplaatst
Fijn dat iedereen mee denkt over de oorzaak, maar ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de oplossing, hoe trek ik beide tellers weer gelijk?

Het gaat om een structureel probleem, maar de oplossing is simpel: zorg dat iedereen bij gc.nl voortaan zelf het aantal 'founds' kan invoeren.

Geplaatst

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem, als ik mijn queries binnen krijg mis ik er een aantal ten opzichte van het echte aantal.

Ik heb een querie voor de benelux/duitsland en een voor oostenrijk/italie gemaakt maar dit loste het ook niet op :fart:

Geplaatst
Is het mogenlijk dat niet alle logs in de ranking voor komen.

Dit was bij mij ook een aantal keren het geval.

Dit kun je corrigeren met de knop Corrigeer logs te vinden op www.geocaching.nl => statistieken

Bedankt voor de tip, die optie kende ik nog niet.

Nu maar een dag afwachten en kijken of het opgelost is

I'll keep you posted

Geplaatst

Is het niet zo dat .com toestaat dat een cache meer dan eenmaal gevonden (en dus ook geteld) wordt, maar dat .nl dat niet toestaat?

Oftewel, heb je wel 61 unieke caches gevonden?

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...