petervw Geplaatst 29 juni 2008 Geplaatst 29 juni 2008 Hallo, Ik heb nu een paar maandjes een Garmin GPSMAP 60CSx. Vandaag wouden we gaan cachen, alleen onderweg kreeg de GPS geen fix. Niet eens 1 stukje van 1 satteliet. Een reset werkt niet. Andere battereien werken ook niet.. Nieuwe firmware, werkt ook niet.. Gewoon steeds geen fix. Weet iemand een oplossing om toch weer de gps te kunnen gebruiken?
petervw Geplaatst 29 juni 2008 Auteur Geplaatst 29 juni 2008 Hmm, toch gek dat een chipset update wel werkt.. Nu draait ie weer goed
Peetee Geplaatst 29 juni 2008 Geplaatst 29 juni 2008 Ik heb dat de laatste tijd vaker gelezen; ik geloof op het Notter forum. Toch apart dat dit probleem de laatste maanden vaker optreedt.
petervw Geplaatst 29 juni 2008 Auteur Geplaatst 29 juni 2008 Ik zat net ook nog eff te kijken, en het viel mij inderdaad ook wel op. Wellicht is er iets aangepast in de software van de chipset?!?! Ach ja, gelukkig is er een makkelijke oplossing. Je moet er alleen maar even opkomen.
schultzz Geplaatst 3 juli 2008 Geplaatst 3 juli 2008 Heb dat laatst ook meegemaakt op vakantie en kon er toen niets aan doen. Neem nu dus altijd mijn laptop mee met de laatste versie's
florabora Geplaatst 18 juli 2008 Geplaatst 18 juli 2008 (bewerkt) Maar hoe lossen we dit nu op? Ik heb hetzelfde probleem, heb eerder vanavond de update gedraaid via webupdater en daarna bleef die maar geen satelieten vinden. Ik ben de hele avond al in de weer om via http://www.gpsinformation.org/perry/ beetje te spelen met software combinaties maar ik krijg het serieus niet aan de praat! Wat is nou de gouden/goede combi? ** Firmware 3.70 met GPS Software 3.00? ** Of Firmware 3.60 met GPS Software 2.90? Beetje zielig van garmin dat dit gebeurt zeg... Als je een goed Googelt, lees je dat mensen wereld erover klagen. Hadden ze dit niet ff kunnen testen of de oplossing op hun site kunnen zetten dan? netto heb ik na een hele avond kloten dus nog steeds geen goede fix! Hij draait nu op 3.70 en 3.00 dn komt niet verder dan 50m afwijking...! EDIT: Ok, ik moet de techniek weer laten winnen...! Een half uurtje stil laten liggen op een plek waar die goed bereik heeft, doet wonderen. Nu is ie weer gewoon op 8 meter nauwkeurig. Heb in ieder geval wel een enerverende avond gehad! 18 juli 2008 bewerkt door florabora
Sigmasailor Geplaatst 19 juli 2008 Geplaatst 19 juli 2008 Ik kan op de Garmin site alleen de unit software (3.70) vinden wat en waarvoor is die andere software en waar kan je die vinden? Ik ben trouwens iemand met als motto 'if it aint broken don't fix it' dus laat mijn GPS lekker staan zoals ik weet dat hij werkt. Wat zijn de echte voordelen van upgraden? Ik zie wel wat onnozele zaken staan maar wordt het er nu echt beter van (ik heb geloof ik nog 3.30 er op staan; die andere versie weet ik niet eens).
petervw Geplaatst 2 augustus 2008 Auteur Geplaatst 2 augustus 2008 Hmm. Eergister, de 1 na laatste dag van onze vakantie in Duitsland, gebeurde het weer ik zet de GPS aan en hij krijgt weer geen fix. Het zal dit probleem wel weer zijn. Echter, nu kan ik het linkje niet meer vinden van de Sirfstar III Chipset update. Weet iemand die te staan?
petervw Geplaatst 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst 3 augustus 2008 Gelukkig nu weer gevonden. Gewoon simpelweg de Webupdater van Garmin gebruiken
Aanbevolen berichten