Spring naar bijdragen

meerdere kaarten op SDkaartje


Wimbakker

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb een Garmin EtrexLegend HCX met een SDkaartje van 1Gb.

Ik heb van een aantal topokaarten de IMGfiles.

Via IMG2GPS kan ik die per stuk keurig laden in Garmin.

Maar als ik meedere kaarten wil laden, wordt de kaart die al op het SDkaartje staat overschreven.

Met IMG2GPS kun je ook niet de naam van een nieuw opgebouwd bestand veranderen zodat het wellicht naast een al op het SDkaartje bestaande kaart kan gezet.

Truuk is nu als ik twee kaarten wil laden dat ik alle img files van die twee kaarten verzamel in IMG2GPS waarna ze in een bestand worden gezet op het SDkaartje. Dat is niet handig.

 

Is er een andere (liefst eenvoudige) manier om de img files van verschillende kaarten in aparte bestanden op het Sdkaartje te zetten, waarbij je dan op de garmin de gewenste kaart kunt selecteren?

Op dit forum heb ik het antwoord nog niet kunnen vinden.

 

Ik ben benieuwd!

 

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Truuk is nu als ik twee kaarten wil laden dat ik alle img files van die twee kaarten verzamel in IMG2GPS waarna ze in een bestand worden gezet op het SDkaartje. Dat is niet handig.

 

[/qoute]

 

Helaas. Volgens mij is dit de enige manier

 

Is er een andere (liefst eenvoudige) manier om de img files van verschillende kaarten in aparte bestanden op het Sdkaartje te zetten, waarbij je dan op de garmin de gewenste kaart kunt selecteren?

 

 

Nee. (volgens mij) Kijk hier maar eens

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...eerdere+kaarten

 

groeten Tukkerboertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Truuk is nu als ik twee kaarten wil laden dat ik alle img files van die twee kaarten verzamel in IMG2GPS waarna ze in een bestand worden gezet op het SDkaartje. Dat is niet handig.

 

Wim

 

Nee, zo doe ik het ook.

Gelukkig kan je in IMG2GPS de verzamelde IMG-files in een klein voorkeursbestandje opslaan. De volgende keer is het een kwestie van dat bestandje laden, eventuele nieuwe kaarten eraan toevoegen en dan vervolgens alles naar de GPS schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals LTeunis zegt: Kaarten in mapsource selecteren. Als je alle kaarten die je op je gps wilt hebben in de linkerkolom hebt staan, kiezen voor "Send to gps" en alle kaarten staan erop. Bij mijn Col 300 is het dan zo dat hij automatisch de juiste kaart selecteert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of mis ik iets essentieels?

 

 

Je hebt gelijk als je een volledig pakket hebt aangeschaft, zoals een Topokaart. Maar voor incidentele steden/streek bezoekjes over de grens gebruik ik zelf freeware kaarten . Dat zijn vaak alleen img-bestandjes, die niet herkend worden in Mapsource. Vandaar het tooltje IMG2GPS.

bewerkt door Boswijk Posse
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor alle meedenken. Mijn kaarten zijn inderdaad freeware en die komen in mapsource niet in de linkerkolom te staan als je op kaarten klikt. Daar staan ze niet.

Ze staan wel boven die kolom in het pop up menu.

 

Het is duidelijk dat eenvoudigste manier alle kaarten via IMG2GPS in te lezen in de garmin.

Maar als er creatieve geesten zijn die het beter weten. Ik hoor het graag.

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor alle zekerheid:

Alleen de kaarten die je selecteert komen links in het kaartentabblad te staan.

Selecteren: eerst de kaartknop (links naast de loep) aanklikken, en dan de gewenste kaarten. Deze worden roze, en komen in de lijst.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik in het pop up menu naast het vergrootglas een kaart aanklik wordt die niet roze.

Als ik die aanklik verschijnt die wel als kaart in map source maar ik kan hem niet naar de garmin sturen.

 

Het zijn geen topo files maar img files en daar kan het kennelijk niet zo mee.

Via img2gps krijg ik de kaarten wel op de garmin.

 

Wim

bewerkt door Wimbakker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...