Spring naar bijdragen

materialen benodigd voor een cachemaker


jojonl

Aanbevolen berichten

nav een draadje en nav een signalering van 'klinknagels' in het veld vandaag, ben ik wel eens benieuwd met

 

1. welk gereedschap een cachemaker het veld in gaat om al zijn attributen voor een cache achter te kunnen laten

2. welke materialen dan allemaal achter gelaten worden

 

om een aftrap te geven:

1. accu schroevendraaier, sleutel, hamer, schepje, kniptang, schaar, lijm, plakband, lettertang, snoeischaar, handschoenen

 

2. schroeven, binddraad, plantenpotjes, hout, aluplaatjes, kralen, touwtjes, blikjes (de lopers van onze caches weten wat er in heeft gezeten...mmmmmm), buisjes, spijkers, en ook nog een cachedoosje met leuke goodies natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo je bent nogal wat van plan met een snoeischaar en handschoenen. Volgends mij is het toch de bedoeling om de natuur zoveel mogelijk met rust te laten.

Ik maak gebruik van de omgeving voor de vragen van mijn multi's en alleen op de cacheplek zelf heb ik soms een mooie behuizing nodig.

Ik vind dat je zo weinig mogelijk de natuur moet bevuilen met plaatjes, blikjes ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo je bent nogal wat van plan met een snoeischaar en handschoenen. Volgends mij is het toch de bedoeling om de natuur zoveel mogelijk met rust te laten.

Ik maak gebruik van de omgeving voor de vragen van mijn multi's en alleen op de cacheplek zelf heb ik soms een mooie behuizing nodig.

Ik vind dat je zo weinig mogelijk de natuur moet bevuilen met plaatjes, blikjes ed

 

Dat kun jij wel vinden ET, maar als je van je cacheroute iets bijzonders wilt maken zul je toch echt wat meer moeten doen, dan komen met vragen over het aantal planken in een bankje, brug of hek of de cijfers op een plaatje van een waterschap of zo.

Dan is het natuurlijk nog wel de kunst om dat een beetje natuurvriendelijk en - vooral - onopvallend te doen. Alu plaatjes zijn minimale middelen.

 

Wat je allemaal meezeult is dan ook afhankelijk van wat je van plan bent.

Wat jojonl met een lettertang ed. in het veld doet weet ik niet, maar zoiets heb ik nooit bij me, eenvoudig omdat ik na verkenningen en vervolgens uitwerken van de route en het evt. thema , alles thuis klaar maak.

Ik kan je meedelen dat ik dan minimaal met accuboormachine, schepje en nog wat op pad ga. Maar er zijn ook caches geweest waar ik me total loss sjouwde aan het materiaal. Bijv. grondboor, paaltjes,schop, grote zware hamer, gemaakte markeringen - en dat kan nogal wat zijn - , soms ook afdekmateriaal - wat denk je van het meesjouwen van hele en halve trottoirtegels over kilometers - accuboormachine, voorraad schroeven, hamer, kabels, tangen etc.

Mijn een na laatste cache liep ik met rugzak - heel zwaar - grote gammatas -paaltjes, schop, grondboor, kloofhamer en allerlei materiaal. Ik heb het in fasen moeten doen , her en der wat achterlaten. etc.

Je slaapt er goed op overigens. Tenminste als je na thuiskomst niet direct weer als een gek aan de laatste dingen van de cachepagina gaat werken en 's nachts om twee uur met een tollend hoofd en vierkante ogen probeert te gaan slapen.

 

En ik vind het prachtig ! :(:yes:

 

(Jammer is alleen dat het gros van de hedendaagse cachers vervolgens vnl. met de blik op scoren blijft ronddarren in de omgeving en wel tradi's meeneemt zelfs sla ze bijna bovenop het beginpunt van een multi staan met louter juichende logs. Sterker nog: in de log van bepaalde tradi's lees ik wel opmerkingen over het mooie gebied dat daarachter ligt. Ze weten niet eens dat er ook nog multi's bestaan. :( )

 

Op naar de volgende nieuwe.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

,knip.

 

Ik kan je meedelen dat ik dan minimaal met accuboormachine, schepje en nog wat op pad ga. Maar er zijn ook caches geweest waar ik me total loss sjouwde aan het materiaal. Bijv. grondboor, paaltjes,schop, grote zware hamer, gemaakte markeringen - en dat kan nogal wat zijn - , soms ook afdekmateriaal - wat denk je van het meesjouwen van hele en halve trottoirtegels over kilometers - accuboormachine, voorraad schroeven, hamer, kabels, tangen etc.

Mijn een na laatste cache liep ik met rugzak - heel zwaar - grote gammatas -paaltjes, schop, grondboor, kloofhamer en allerlei materiaal. Ik heb het in fasen moeten doen , her en der wat achterlaten. etc.

Je slaapt er goed op overigens. Tenminste als je na thuiskomst niet direct weer als een gek aan de laatste dingen van de cachepagina gaat werken en 's nachts om twee uur met een tollend hoofd en vierkante ogen probeert te gaan slapen.

 

En ik vind het prachtig ! :(:yes:

 

<knip>

 

Op naar de volgende nieuwe.

 

Geopatra.

Bij sommige is dit alleen maar het spul voor cacheonderhoud. :(

Dingen achterlaten in de natuuur?? Alleen op dood materiaal, Gebruik maken van inkervingen in bomen door derden, natuur????

Helaas zijn er in Nederland delen 'natuur', zo dood als een pier, dynamiekloos, voorzien van rode en groene paaltjes route's. Dat is natuur zoals de leek hem ontmoet. Grote delen van Nederland zijn verlengde parken van een stad, druk om vijf uur met hondenuitlaters.

Sommige voorzien van bezoekerscentrum om de donateur te pleasen.

Soms, heel soms kom je een gebied tegen wat natuur is. Daar barst het van de dynamiek, wild, beestjes, plantjes, teveel om op te noemen. Welkom, maar honden aan de lijn. En dat gebeurt in heel veel gevallen dus niet.

Ik heb zo een gebied, cachewaardig, barstensvol reewild, schitterend ongerept, dus ongeschikt bevonden om hier een cache te plaatsen, om bovenstaande reden.

Dan is een blikje aan een paal maar een futiliteit. Daar schrikt ma ree niet van...

 

Wel wordt er met loslopende Fikkie in de log gewaar gemaakt dat er geen wild gespot werd. Ja, je kunt ook niet alles hebben. Moet een cachelegger dan ook nog her en der een hert laten dansen??

 

Een gebied lijdt meer van de onzichtbare zaken dan van de zichtbare, helaas.

 

Zo, van mij dus ook een positieve bijdrage.

 

Shoot!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...