leokrabbendam Geplaatst 28 mei 2008 Geplaatst 28 mei 2008 (bewerkt) Ik ben zelf een Garmin liefhebber (oeps, mag dat wel in dit deel van het forum?? ), maar ik kan ook wel redelijk omgaan met de diverse Magellans. Onlangs wilde ik een vriend die een Explorist XL heeft gekocht (...) uitleggen hoe je een waypoint kan projekteren, maar tot mijn verbazing heb ik die funktionaliteit op deze nou niet bepaald goedkope GPS na veel proberen (en grondig lezen van de handleiding, jawel!) NIET kunnen vinden. Tenminste, een punt aanwijzen met de cursor op de kaart werkt natuurlijk wel, maar da's soms een hoop gepiel en niet altijd even nauwkeurig.... wat ik zoek is, zoals bij de meeste Garmins tegenwoordig, een nieuw waypoint aangeven door gewoon afstand en richting in te vullen. Werkt dat nou echt niet bij een Explorist XL of heb ik wat gemist ?? [edit] Vergeten te vermelden: ja ik heb op dit forum (en andere) gezocht maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden [/edit] 28 mei 2008 bewerkt door leokrabbendam
Team Helmpies Geplaatst 28 mei 2008 Geplaatst 28 mei 2008 Wij hebben een Magellan Explorist 210 en dit is inderdaad de manier waarop wij altijd projecteren. (je hebt dan een nauwkeurigheid van 10 meter, dat is meestal wel genoeg...) Volgens mij is dit ook DE manier die in de handleiding wordt aangegeven... Maar als iemand een betere manier weet voor de XL, wellicht werkt íe ook voor de 210? (Niet om elkaars GPS af te z...en, maar ik heb toevallig afgelopen weekeinde een Garmin in mijn handen gehad tijdens een GPS tocht van het werk, en ik was zo blij met mijn eigen Magellan... Het is maar wat je gewend bent?)
Twin Peaks Geplaatst 28 mei 2008 Geplaatst 28 mei 2008 Ik ben zelf een Garmin liefhebber (oeps, mag dat wel in dit deel van het forum?? ), maar ik kan ook wel redelijk omgaan met de diverse Magellans. Onlangs wilde ik een vriend die een Explorist XL heeft gekocht (...) uitleggen hoe je een waypoint kan projekteren, maar tot mijn verbazing heb ik die funktionaliteit op deze nou niet bepaald goedkope GPS na veel proberen (en grondig lezen van de handleiding, jawel!) NIET kunnen vinden. Tenminste, een punt aanwijzen met de cursor op de kaart werkt natuurlijk wel, maar da's soms een hoop gepiel en niet altijd even nauwkeurig.... wat ik zoek is, zoals bij de meeste Garmins tegenwoordig, een nieuw waypoint aangeven door gewoon afstand en richting in te vullen. Werkt dat nou echt niet bij een Explorist XL of heb ik wat gemist ?? [edit] Vergeten te vermelden: ja ik heb op dit forum (en andere) gezocht maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden [/edit] De eXplorist van je vriend heeft waarschijnlijk nog een oude firmware versie op zijn GPS geinstalleerd staan, want met de nieuwste firmware-versie zit in het menu "geavanceerd" de optie "projectie" er gewoon in. Ook zaken als Dutch grid (RD) zijn in de nieuwste versie aanwezig. Ik heb de mijne effe niet bij de hand (uitgeleend) dus kan je niet zeggen welke firmwareversie het betreft. Maar het zit er allemaal gewoon op hoor! (tot op de meter nauwkeurig)
Twin Peaks Geplaatst 28 mei 2008 Geplaatst 28 mei 2008 (je hebt dan een nauwkeurigheid van 10 meter, dat is meestal wel genoeg...) Wanneer je in het invulscherm voor de afstand in de display waar 000.00 km staat op de laatste 0 een 1 invult springt de display naar meters en kun je zelfs tot op de meter (ik geloof zelfs 000.00 m, maar dat weet ik niet zeker) nauwkeurig projecteren.
Team Helmpies Geplaatst 30 mei 2008 Geplaatst 30 mei 2008 (bewerkt) Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat deze functie op die plek zat, zelfs na het uitgebreid doorzoeken van de handleiding had ik deze nog niet ontdekt. Nu gaat projecteren in ieder geval een stuk nauwkeuriger dan via het schermpje! Sandra 30 mei 2008 bewerkt door helmpies
Twin Peaks Geplaatst 30 mei 2008 Geplaatst 30 mei 2008 zelfs na het uitgebreid doorzoeken van de handleiding had ik deze nog niet ontdekt. Die handleiding is na de firmware upgrade nooit aangepast. Vandaar dat je dat niet terugvindt in de handleiding. De handleiding gaat sowieso maar uiterst summier in op functies en subfuncties in de diverse menu's en submenu's.
Aanbevolen berichten