Spring naar bijdragen

GPSMAP 76CSx of 60CSx???


Midjoke

Aanbevolen berichten

Tot slot, de 60 voelt gewoon stukken robuuster aan, nooit getest :thumbup:

 

 

Goh jammer..... niet gewoon even met een flinke hamer erop geramt..... je was iniedergeval de eerste (en waarschijnlijk ook de laatste) die zoiets zou doen. Had ons heel wat topicberichten gescheelt! :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De man gaf aan dat de 76csx een stuk lichter was dan de 60csx en hij als reden hiervan vermoedde dat de behuizing wat dunner was dan de 60csx. De "puntdruksterkte" was volgens hem bij de 60csx hoger. Slagvaster dus.
De 76 is 5 gram zwaarder dan de 60, maar heeft een grotere kast, waardoor hij blijft drijven. De wanddikte kan dus wel iets geringer zijn.
6 uur met de batterij!? Beetje weinig in vergelijk met de "30" uur die men heeft opgegeven.
Garmin geeft 18 uur op; 30 uur was voor de oude 60C, 60CS was 20 uur. En die 18 uur haalt hij wel, is mijn ervaring. bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur met de batterij!? Beetje weinig in vergelijk met de "30" uur die men heeft opgegeven.
Garmin geeft 18 uur op; 30 uur was voor de oude 60C, 60CS was 20 uur. En die 18 uur haalt hij wel, is mijn ervaring.

 

Ik zie het inderdaad ook staan. zo'n twee maand geleden ben ik in eerste instantie gaan zoeken naar een tweedehands 60cs of c. Ik had die waardes ook nog in m'n hoofd.

 

Heb verder eens gekeken op het duitse geoclub.de forum (woon er namelijk ook). Hierbij kwam ik op de site www.gpscity.com

Deze hebben ook leuke korte filmpjes van de 76 en 60series. Zeer duidelijk. Voor de twijfelaars een leuke aanrader.

 

Zo vroeg naar bed. Een ieder bedankt voor de waardevolle info. Ik ga (als ik mag :thumbdown: ) morgen even voor mezelf winkelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal

 

Vandaag (gisteren alweer :D ) even de 60csx mogen "vasthouden". De 76csx was er even niet.

 

Persoonlijk vind ik de bediening aan de onderzijde van het scherm geen probleem. Heb vrij grote handen en spreid mijn vingers als het ware onder het apparaat. Verder ziet de standaard bijgeleverde riemclip er dusdanig stevig uit dat ik hem tijdens het lopen toevertrouw aan mijn broeksriem of rugtas. (persoonlijk zou ik er nog een extra snoertje aan vast maken. Je weet maar nooit. 1.70m hoogte is best hoog)

 

Mooi helder scherm (tov de V).

Volgens spac sport is de 60csx nog gevoeliger dan de 76csx vanwege de aan/op de buitenzijde geplaatste quad helix antenne.

 

Waar ik echter geen antwoord op kon krijgen (het onderdeel was niet aanwezig)... Indien je de 60csx op je fiets of in de auto plaatst op de daarvoor bestemde houder, wordt dan de batterij klep tijdelijk vervangen door eentje die voorzien is van een uitsparing/uitsteeksel zodat ze blijft "haken" in de houder!!?? Lijkt me niet, maar wat zeggen de gebruikers?

 

Momenteel 90/10 % voor de 60csx! Forumleden bedankt!!

 

Groeten

Davince

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal

 

 

Waar ik echter geen antwoord op kon krijgen (het onderdeel was niet aanwezig)... Indien je de 60csx op je fiets of in de auto plaatst op de daarvoor bestemde houder, wordt dan de batterij klep tijdelijk vervangen door eentje die voorzien is van een uitsparing/uitsteeksel zodat ze blijft "haken" in de houder!!?? Lijkt me niet, maar wat zeggen de gebruikers?

 

Momenteel 90/10 % voor de 60csx! Forumleden bedankt!!

 

Groeten

Davince

 

De 60Csx wordt d.m.v. een "mount" en een "tussenstuk" zeer stevig op het fietsstuur geplaatst. Een houder voor in de auto heb ik niet. En de batterijklep wordt niks mee gedaam. De 76 is specifiek voor maritieme doeleiden gemaakt met speciale voorzieningen O.a. dat ie kan drijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tjitte

 

Bedankt! Het leek mij al zo onproffesioneel!

 

Goedkeuring heb ik al van moeder de vrouw (volgens mij een van de belangrijkste) dus het is momenteel nog eventjes wachten totdat de 60csx weer 179 dollar wordt! Schommelt met de dag!

 

Groeten

Davince

 

edit: eeeehhhh 279 euro ahum!!

bewerkt door Davince
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een map60Cx [knip] heeft in Zweden onlangs -24 getrotseerd op de met sneeuw bedekte Hardangervidda...

Dan had-ie toch moeite met zich orienteren bij die kou want de Hardangervidda ligt in Noorwegen! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de 60csx geworden. Daarbij een auto mount besteld daar ik hem toch ook redelijk vaak gebruik als navigatie in de auto. Deze schuif ik in mijn al in bezit hebbende beanbag. Kosten 357 dollar inclusief verzenden.

 

Redenen van keuze:

Robuust, ligt lekker in de hand, riemclip, toch ook makkelijke bediening tov gpsV, past in mijn geocaching tasje :thumbup: , (inclusief boekje, batterijen,pennetje... ach... iedereen weet wat ik bedoel!) En ik vind hem persoonlijk mooier (lees: stoerder (en dat voor een man van 30 :huh: )

 

Ik wil iedereen bedanken voor de duidelijke en bruikbare info!!

 

Groeten

Davince

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal

 

 

Waar ik echter geen antwoord op kon krijgen (het onderdeel was niet aanwezig)... Indien je de 60csx op je fiets of in de auto plaatst op de daarvoor bestemde houder, wordt dan de batterij klep tijdelijk vervangen door eentje die voorzien is van een uitsparing/uitsteeksel zodat ze blijft "haken" in de houder!!?? Lijkt me niet, maar wat zeggen de gebruikers?

 

Momenteel 90/10 % voor de 60csx! Forumleden bedankt!!

 

Groeten

Davince

 

De 60Csx wordt d.m.v. een "mount" en een "tussenstuk" zeer stevig op het fietsstuur geplaatst. Een houder voor in de auto heb ik niet. En de batterijklep wordt niks mee gedaam. De 76 is specifiek voor maritieme doeleiden gemaakt met speciale voorzieningen O.a. dat ie kan drijven.

 

In tegenstelling tot bijv. de eTrex serie hoef je niet het batterijklepje te vervangen voor bevestiging op de fietsstuurhouder. De 60CSx wordt vastgeklemd via de uitstekende geplastificeerde schroef aan de achterkant. Dezelfde schroef die ook gebruikt wordt voor de clip die je erbij krijgt. Die clip kun je bijv. aan je broekriem zetten, maar ik heb het aan een van de banden van mijn rugzak zitten (voor mijn schouder). Daar kun je dan heel handig de 60CSx op bevestigen bij het wandelen.

Als je trouwens de fietssteun erbij besteld in de USA (ook bijna voor niks) dan zit daar nog een extra geplastificeerde schroef bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, inderdaad. Hardangervidda èn Zweden. En nog meer Noorwegen en Zweden, en Zweden.

Er stond toch mìnstens 6 uren? Bij -20 met NiMH bleef hij werken, dat vonden wij al een hele prestatie voor dit soort batterijen, vooral omdat alle andere apparatuur uitviel. In Nederland op de fiets halen we zeker 16 uren met oplaadbare 2950 mAh batterijtjes, zonder dat 'tracking' & 'waas/egnos' aanstaat en zonder gebruik van de verlichting. Na twee dagen vervangen we ze voor de zekerheid maar ze zijn dan nog niet helemaal leeg.

Hier en hier twee fotootjes van de clip op een fietsstuur. In de auto hebben we de fietshouder ook in gebruik, gewoon een gaatje er in geboord en met een schroefje op het dashboard geschroefd. Werkt ook alweer vier maanden.

bewerkt door Smurfin & Grote Smurf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...