Spring naar bijdragen

Nauwkeurige locaties voor calibratie


dols

Aanbevolen berichten

Aloha,

 

Ik ben op zoek naar locaties waar nauwkeurig het (gps) coordinaat is bepaald. Ongeveer 25cm. En dat dan nog ook in de omgeving Eindhoven, vrij toegankelijk en vrij zicht op de hemel.

 

Ik wil een paar testjes doen met mijn home-build device.

 

Met vriendelijke groet,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aloha,

 

Ik ben op zoek naar locaties waar nauwkeurig het (gps) coordinaat is bepaald. Ongeveer 25cm. En dat dan nog ook in de omgeving Eindhoven, vrij toegankelijk en vrij zicht op de hemel.

 

Ik wil een paar testjes doen met mijn home-build device.

 

Met vriendelijke groet,

Richard

 

Ik denk dat je het beste een RD-meetpunt kunt gebruiken. De lijst is op de site te vinden onder ''meetpuntenjacht'. De positie in RD-coördinaten is afgerond op 1 meter. Dat wil zeggen dat de maximale fout door afronding 50cm is. Ik verwacht dat de feitelijk plaatsbepaling voor afronding met een zeer grote nauwkeurigheid is gedaan.

 

 

 

Groet,

 

Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de lijst van de link kun je zogenaamde RD kernnetpunten vinden.

RD kernnet lijst

Dit zijn de plaatsen die zich in het algemeen bevinden op plaatsen waar vrij zicht is naar de horizon en de positie's zijn nauwkeurig bekend.

In Eindhoven is er een RD-steen te vinden aan de Eindhovenseweg Zuid.

Dit is net ten noorden van het knooppunt van de A58 en de A2.

Kijk maar eens op de pagina's van de meetpuntenjacht: Schets Eindhovenseweg Zuid.

 

Succes met testen, groeten Jan-Willem.

 

PS, we zijn natuurlijk wel benieuwd naar de resultaten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aloha,

 

Hoewel ik liever een wat nauwkeurigere bepaling had gehad, kan er wel wat mee. Maar ik heb er nog niks mee gedaan. Ik verwacht dat het ook nog wel een weekje of twee gaat duren voordat ik hier aan begin.

 

Bedoeling is om nauwkeurigheid en voornamelijk de relatie van de onnauwkeurighed te bepalen van een tweetal (verschillende) gps modules (in ideale condities). Ik weet dat de onnauwkeurigheid van deze commercieele ontvangers een stuk groter is dan 1 meter, maar het gaat om de bepaling hiervan.

 

Op dit moment zijn de ontvangers al operationeel, maar de hardware en software voor het loggen naar SD kaart moet gemaakt worden.

 

Voor de geintresseerde zal ik mijn ervaringen wel aan deze thread toevoegen. Maar dat zal wel nog tijd nodig hebben.

 

Mijn dank voor de info.

Richard Dols

 

 

En ? Al iets kunnen doen ?

Ik ben benieuwd of je er iets mee kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RD meetpunten zijn anders best nauwkeurig gemeten hoor, ik vermoed nauwkeuriger dan die 25cm die je wilde hebben.

 

Dat denk ik ook, maar de weergave in de lijst is in RD-coördinaten met een nauwkeurigheid van een meter. Weet jij of de nauwkeurige meetgegevens ook beschikbaar zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als meetpuntenjachtopziener kan ik je zeggen dat de RD-stenen die 'kernnetpunt'genoemd worden, een millimeter precisie hebben. (3 decimalen achter de komma)

Professionele 'gebruikers' moeten betalen als ze die data nodig hebben.

Voor mijn project:

Using the GPS12 for precise (sub-meter) accuracy

heb ik in het kader van wetenschappelijk onderzoek en onderwijs, na verzoek en toelichting, de positie van zo'n punt gekregen. Lees mijn verhaal maar.

Met een handheld single-frequency GPSr die je laat middelen kom je echt niet op een nauwkeurigheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...