Spring naar bijdragen

Frankrijk caches?


snif&snuitje

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met voorbereidingen om in Frankrijk een aantal caches te doen in de buurt van mijn vakantiebestemming. Nu loop ik tegen het probleem op dat ik via de knop "Send to GPS" de cache NIET in mijn GPSmap 60CSx krijg :thumbup:.

Ga ik naar een Nederlandse cache en voer daar de actie uit, dan werkt het wel. RaRa hoe is dit mogelijk?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Ik kan je niet echt helpen, maar ben eigenlijk nieuwsgierig naar welk gebied je gaat? zit namelijk zelf in Franrkijk voor half jaar en heb er ook een cache liggen, maar ja, Frankrijk is zo groot....

 

Ik hoor het wel en succes met je probleem.

 

Patje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net een week terug uit Frankrijk (Frejus) en heb van te voren een aantal caches via de website probleemloos in mijn 60CSx gezet. Prachtig gebied om te geocachen [ :thumbup: ]

 

Nu viel mij op dat alleen de caches binnen een bepaalde straal vanaf je huidige locatie op je GPSr bij de waypoints zichtbaar zijn en dus die in Frankrijk niet. Die zie je pas als je in de buurt bent gekomen. Ik vermoed dus dat het je wel gelukt is. Ik weet eigenlijk niet of die straal te vergroten is.

 

In Mapsource heb ik de waypoints opgehaald uit mijn 60CSx en op Europees niveau gecontroleerd of ze daadwerkelijk aanwezig waren. Zo zou je het ook kunnen controleren of het gelukt is.

bewerkt door kangaroox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net een week terug uit Frankrijk (Frejus) en heb van te voren een aantal caches via de website probleemloos in mijn 60CSx gezet. Prachtig gebied om te geocachen [ :thumbup: ]

 

Nu viel mij op dat alleen de caches binnen een bepaalde straal vanaf je huidige locatie op je GPSr bij de waypoints zichtbaar zijn en dus die in Frankrijk niet. Die zie je pas als je in de buurt bent gekomen. Ik vermoed dus dat het je wel gelukt is. Ik weet eigenlijk niet of die straal te vergroten is.

 

Door te zoeken op naam komen ze wel te voorschijn. Dit doe je door bij waypoints de menu toets in te drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn ook net terug uit Frankrijk (Picardie en Normandie) en mij was het zelfde opgevallen, ik had ruim 50 caches in mijn Garmin gezet maar een deel was niet zichtbaar - pas op plaats van bestemming werden de andere caches weer zichtbaar er zit dus blijkbaar een limiet op de Garmin die alle caches in een straal van x kilometer laat zien, een deel van je caches valt daar nu buiten. Of en hoe je dit kunt instellen is mij niet bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik kan je niet echt helpen, maar ben eigenlijk nieuwsgierig naar welk gebied je gaat? zit namelijk zelf in Franrkijk voor half jaar en heb er ook een cache liggen, maar ja, Frankrijk is zo groot....

 

Ik hoor het wel en succes met je probleem.

 

Patje

 

Nou, dat is ook toevallig, ik kom namelijk jouw kant op!!! Heb jouw cache al in het mapje zitten :thumbup: . Zelfde Camping is de bedoeling. We zijn dan op doortocht maar willen daar een paar dagen blijven om te cachen en eventueel ook te vissen!! Tot ziens :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu viel mij op dat alleen de caches binnen een bepaalde straal vanaf je huidige locatie op je GPSr bij de waypoints zichtbaar zijn en dus die in Frankrijk niet. Die zie je pas als je in de buurt bent gekomen. Ik vermoed dus dat het je wel gelukt is. Ik weet eigenlijk niet of die straal te vergroten is.

Door te zoeken op naam komen ze wel te voorschijn. Dit doe je door bij waypoints de menu toets in te drukken.

 

Ik heb het uitgeprobeerd en inderdaad, als ik in Mapsourse mijn waypoints van mijn GPS haal, komen ze te voorschijn!!! Ze zitten dus wel in de GPS.

 

Met het Waypoints menu komen ze inderdaad te voorschijn. :thumbup::thumbup: .

Bedankt voor jullie commentaar. Ik ga even bekijken of die afstand ingesteld kan worden!!!

bewerkt door snif&snuitje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik kan je niet echt helpen, maar ben eigenlijk nieuwsgierig naar welk gebied je gaat? zit namelijk zelf in Franrkijk voor half jaar en heb er ook een cache liggen, maar ja, Frankrijk is zo groot....

 

Ik hoor het wel en succes met je probleem.

 

Patje

 

Nou, dat is ook toevallig, ik kom namelijk jouw kant op!!! Heb jouw cache al in het mapje zitten :thumbup: . Zelfde Camping is de bedoeling. We zijn dan op doortocht maar willen daar een paar dagen blijven om te cachen en eventueel ook te vissen!! Tot ziens :thumbup: .

 

Wanneer staat de reis gepland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik kan je niet echt helpen, maar ben eigenlijk nieuwsgierig naar welk gebied je gaat? zit namelijk zelf in Franrkijk voor half jaar en heb er ook een cache liggen, maar ja, Frankrijk is zo groot....

 

Ik hoor het wel en succes met je probleem.

 

Patje

 

Nou, dat is ook toevallig, ik kom namelijk jouw kant op!!! Heb jouw cache al in het mapje zitten :thumbup: . Zelfde Camping is de bedoeling. We zijn dan op doortocht maar willen daar een paar dagen blijven om te cachen en eventueel ook te vissen!! Tot ziens :thumbup: .

 

Wanneer staat de reis gepland?

 

De planning is dat we 3 juni van huis gaan. Eerste stop zal in Zuid Belgie zijn met waarschijnlijk 2 overnachtingen. Ook daar staat een cache op het programma. Dan jouw kant op, dus waarschijnlijk 5 juni.

bewerkt door snif&snuitje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik kan je niet echt helpen, maar ben eigenlijk nieuwsgierig naar welk gebied je gaat? zit namelijk zelf in Franrkijk voor half jaar en heb er ook een cache liggen, maar ja, Frankrijk is zo groot....

 

Ik hoor het wel en succes met je probleem.

 

Patje

 

Nou, dat is ook toevallig, ik kom namelijk jouw kant op!!! Heb jouw cache al in het mapje zitten :thumbup: . Zelfde Camping is de bedoeling. We zijn dan op doortocht maar willen daar een paar dagen blijven om te cachen en eventueel ook te vissen!! Tot ziens :thumbup: .

 

Wanneer staat de reis gepland?

 

De planning is dat we 3 juni van huis gaan. Eerste stop zal in Zuid Belgie zijn met waarschijnlijk 2 overnachtingen. Ook daar staat een cache op het programma. Dan jouw kant op, dus waarschijnlijk 5 juni.

 

ok, tot binnenkort dan!

 

Bij de receptie weten ze me altijd wel te vinden!!

 

goede reis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Door te zoeken op naam komen ze wel te voorschijn. Dit doe je door bij waypoints de menu toets in te drukken.

 

Met deze actie schakel je dus tussen "ALLE SYMBOLEN" of "ZOEK DICHTSBIJZIJNDE" :thumbup:.

 

Stond bij mij dus op zoek dichtsbijzijnde en dan zie je ze niet :thumbup:.

 

Weer wat geleerd.

 

Nogmaals bedankt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...