Jan & Simonne Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Hoe kan ik bij het projecteren van een waypoint in plaats van kilometers de meters erin krijgen? Hij kan nu alleen maar projecteren over 000,0 km. Er kan dus ook maar 1 cijfer achter de komma. Hoe krijg ik er b.v. 345 meter in? Simonne
tsaar Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Hoe kan ik bij het projecteren van een waypoint in plaats van kilometers de meters erin krijgen?Hij kan nu alleen maar projecteren over 000,0 km. Er kan dus ook maar 1 cijfer achter de komma. Hoe krijg ik er b.v. 345 meter in? Simonne De km aan kliken en dan de m selecteren en als je dan 345 wilt voer je 0345 in
Lex Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Ik geloof dat dit niet op alle eTrexen werkt, maar probeer het in ieder geval.
macvjo Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Heb zelf de etrex H en het meteen geprobeert. km kan je niet naar m veranderen :-( Mac
Famda Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Op de Vista iig wel. Eerst de km wijzigen in m en dan de afstand invoeren.
Peetee Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Bij de Etrex H kan dat inderdaad niet. Hoe je het probleem oplost staat hier.
Jan & Simonne Geplaatst 28 april 2008 Auteur Geplaatst 28 april 2008 Bij de Etrex H kan dat inderdaad niet. Hoe je het probleem oplost staat hier. Okee, ik heb het draadje goed doorgelezen en ben er volgens mij uit! Als ik 435 meter wil projecteren over x graden, dan kan ik 0,5 kilometer invoeren. Dat is dus 500 meter. Als ik dan de 435 meter aftrek van 500 kom ik op 65 meter. Als mijn GPS dus aangeeft, dat ik nog 65 meter zou moeten, ben ik op mijn plaats van bestemming! Toch? Ik ben een natuurlijk blondje, maar volgens mij klopt dit wel. Simonne
Peetee Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 Bij de Etrex H kan dat inderdaad niet. Hoe je het probleem oplost staat hier. Okee, ik heb het draadje goed doorgelezen en ben er volgens mij uit! Als ik 435 meter wil projecteren over x graden, dan kan ik 0,5 kilometer invoeren. Dat is dus 500 meter. Als ik dan de 435 meter aftrek van 500 kom ik op 65 meter. Als mijn GPS dus aangeeft, dat ik nog 65 meter zou moeten, ben ik op mijn plaats van bestemming! Toch? Ik ben een natuurlijk blondje, maar volgens mij klopt dit wel. Simonne Inderdaad, klopt helemaal!!
Jan & Simonne Geplaatst 28 april 2008 Auteur Geplaatst 28 april 2008 Bij de Etrex H kan dat inderdaad niet. Hoe je het probleem oplost staat hier. Okee, ik heb het draadje goed doorgelezen en ben er volgens mij uit! Als ik 435 meter wil projecteren over x graden, dan kan ik 0,5 kilometer invoeren. Dat is dus 500 meter. Als ik dan de 435 meter aftrek van 500 kom ik op 65 meter. Als mijn GPS dus aangeeft, dat ik nog 65 meter zou moeten, ben ik op mijn plaats van bestemming! Toch? Ik ben een natuurlijk blondje, maar volgens mij klopt dit wel. Simonne Inderdaad, klopt helemaal!! Dank voor de hulp!
haakmeer Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 Bij de Etrex H kan dat inderdaad niet. Hoe je het probleem oplost staat hier. Okee, ik heb het draadje goed doorgelezen en ben er volgens mij uit! Als ik 435 meter wil projecteren over x graden, dan kan ik 0,5 kilometer invoeren. Dat is dus 500 meter. Als ik dan de 435 meter aftrek van 500 kom ik op 65 meter. Als mijn GPS dus aangeeft, dat ik nog 65 meter zou moeten, ben ik op mijn plaats van bestemming! Toch? Ik ben een natuurlijk blondje, maar volgens mij klopt dit wel. Simonne Inderdaad, klopt helemaal!! Dank voor de hulp! probeer eens op onderstaande manier bij mij lukt het nl wel zo Ik heb een Venture HC, en dacht eerst ook niet dat het kon. Ik doe het op de volgende manier. maak waypoint aan waarvanaf je wilt projecteren. Zoek het wp op. Ga naar projecteren, bij mij is dat via het menu knopje linksonderin. vul de aantal graden in. Wijzig Km naar m vul nu het aantal meters in bv 0123 klik op Ok en de niuewe coordinaten verschijnen. Je kan dat ook in Mapsourse controleren dmv een bekende punt te nemen en dmv menu Extra, Afstand/Peiling te controleren
dmace Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 Ik had een paar dagen terug hetzelfde voor slechts wat tientallen meter bij een cache in groningen. Mocht je een PDA of smartphone hebben, dan kan ik je van harte PGCT aanbevelen (zie elders op dit forum). Die doet nl. hetzelfde, maar geeft je meteen een coordinaat dat je kunt gebruiken.
Aanbevolen berichten