Spring naar bijdragen

lopen of rijden


Ricklin

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb net mijn eerste cache gedaan, maar liep eigenlijk op tegen het transportmiddel. Aangezien het dicht in mijn woonbuurt was, zijn we gewoon gaan wandelen naar het startpunt. Van daaruit succesvol begonnen tot we een nieuw punt tegewezen kregen. Deze lag een kleine 6 km uit de route.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om bij voorbaat te zien of de route te lopen is, of dat je een ander transportmiddel nodig hebt.

 

Bedankt,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Heb net mijn eerste cache gedaan, maar liep eigenlijk op tegen het transportmiddel. Aangezien het dicht in mijn woonbuurt was, zijn we gewoon gaan wandelen naar het startpunt. Van daaruit succesvol begonnen tot we een nieuw punt tegewezen kregen. Deze lag een kleine 6 km uit de route.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om bij voorbaat te zien of de route te lopen is, of dat je een ander transportmiddel nodig hebt.

 

Bedankt,

Richard

Meestal staat het dan wel aangegeven als het een autocache of een fietscache is. Heb je niet een foutje gemaakt bij de berekening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Heb net mijn eerste cache gedaan, maar liep eigenlijk op tegen het transportmiddel. Aangezien het dicht in mijn woonbuurt was, zijn we gewoon gaan wandelen naar het startpunt. Van daaruit succesvol begonnen tot we een nieuw punt tegewezen kregen. Deze lag een kleine 6 km uit de route.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om bij voorbaat te zien of de route te lopen is, of dat je een ander transportmiddel nodig hebt.

 

Bedankt,

Richard

 

Ik kan me niet voorstellen dat er niets over in de cacheomschrijving heeft gestaan. Welke cache was het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Heb net mijn eerste cache gedaan, maar liep eigenlijk op tegen het transportmiddel. Aangezien het dicht in mijn woonbuurt was, zijn we gewoon gaan wandelen naar het startpunt. Van daaruit succesvol begonnen tot we een nieuw punt tegewezen kregen. Deze lag een kleine 6 km uit de route.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om bij voorbaat te zien of de route te lopen is, of dat je een ander transportmiddel nodig hebt.

 

Bedankt,

Richard

Kreeg je het nieuwe wpt. toegewezen of heb je het zelf berekend.

Als ik namelijk tijdens een multi een wpt. bereken wat 6 km verderop ligt, dan ga ik ervan uit dat ik een fout gemaakt heb.

 

Suk6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt inderdaad alsof je een fout in de berekening hebt gemaakt...Als de waypoints zover uit elkaar liggen, lijkt mij het logisch dat de cachemaker hier melding van gemaakt had in de omschrijving. Wordt er in de beschrijving gemaakt van de af te leggen afstand??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik namelijk tijdens een multi een wpt. bereken wat 6 km verderop ligt, dan ga ik ervan uit dat ik een fout gemaakt heb.

 

Eeehh...ik heb ooit een cache in Belgie gedaan (Donjons & Mountains) waar sommige waypoints meer dan 40 km uit elkaar lagen.

de totale cache vergde zo'n 200 km sturen (wel naar hele prachtige plekken met tamelijk "stoere" opdrachten)

 

Dit stond overigens wel duidelijk in de beschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben in het begin ook heel wat km's te veel gelopen.

 

Nu lopen we inderdaad niet zomaar aan, als het volgende wp meer dan 2 km verder ligt, dan rekenen we eerst na. Bij meer dan 5km verder, weten we haast zeker dat wij een fout hebben gemaakt, dus lopen we sowieso niet.

 

Als je wil dat we even meekijken naar de specifieke cache, zal je effe een linkje moeten neerzetten van de cache of het GC nummer hier vermelden.

 

En heb je (nog) geen profiel op .com of onder een andere naam?

 

Want naast loggen dat je hem hebt gevonden, kan je hem ook loggen als niet gevonden.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Succes met de volgende cache en welkom in deze gekke wereld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik namelijk tijdens een multi een wpt. bereken wat 6 km verderop ligt, dan ga ik ervan uit dat ik een fout gemaakt heb.

 

Eeehh...ik heb ooit een cache in Belgie gedaan (Donjons & Mountains) waar sommige waypoints meer dan 40 km uit elkaar lagen.

de totale cache vergde zo'n 200 km sturen (wel naar hele prachtige plekken met tamelijk "stoere" opdrachten)

 

Dit stond overigens wel duidelijk in de beschrijving.

Je hebt gelijk, er zijn caches waarbij het goed kan zijn. Dichter bij huis (voor mij althans) is kattenogen/waterwerk (GC9684) er een voorbeeld van :thumbup: .

 

Ik zal het anders formuleren: Als ik namelijk tijdens een multi een wpt. bereken wat 6 km verderop ligt, dan ga ik me eerst eens goed achter de oren krabben en de opdracht nogmaals bekijken.

 

Donjons & Mountains? Klinkt aantrekkelijk :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Donjons & Mountains? Klinkt aantrekkelijk :P

 

Staat in mijn profiel nog steeds te boek als mijn favoriete multi. (wel 4 / 5 sterren)

deze dus: TNT: Donjons & Mountains

Ik had hem al opgezocht :thumbup: maar omdat ik al hoogtevrees heb als ik de dakgoot schoon maak lijkt hij me niet zo geschikt voor me :thumbup:

 

Misschien moet ik eens gaan klimmen (klimmuur) om zo mijn cache-mogelijkheden te vergroten. Ik zag wel meer aantrekkelijke caches waarbij deze vaardigheid een pré of vereiste is.

 

Toch dank voor het onder mijn aandacht brengen van TNT: Donjons & Mountains :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Heb net mijn eerste cache gedaan, maar liep eigenlijk op tegen het transportmiddel. Aangezien het dicht in mijn woonbuurt was, zijn we gewoon gaan wandelen naar het startpunt. Van daaruit succesvol begonnen tot we een nieuw punt tegewezen kregen. Deze lag een kleine 6 km uit de route.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om bij voorbaat te zien of de route te lopen is, of dat je een ander transportmiddel nodig hebt.

 

Bedankt,

Richard

 

buiten de supergrote caches om, die dan ook gegarandeerd als supergrote caches worden vermeld op de cachepagina, ben ik nog nooit een cache tegen gekomen waarvan de tussenpunten 6 kilometer uit elkaar liggen.

 

Als je nu even het GCnummer van de cache opgeeft, kan ik hoogstwaarschijnlijk wel terughalen hoever de afstand tussen de tussenpunten is. Een cijfertje verkeerd intikken kan maar zo 100den meters tot zelfs 100den kilometers schelen. Kijk maar eens naar een zeer veel gemaakte fout door E(ast) te verwijsselen met W(est). Dat scheelt maar zo 800 kilometer :thumbsup: En Meestal zit je dan al in de buurt van de Ierse Zee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...