Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439,

A. ook werkt in nederland,

B. hoe de garantie geregeld is,

C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd

D. de handleiding in het nederlands is

E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc.

Ik hoop dat iemand zijn ervaring met mij zou willen delen!

dank alvast

groet

de Koppies ;)

Geplaatst (bewerkt)
Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439,

E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc.

dank alvast

groet

de Koppies ;)

A. Ja

B. In Amerika of europese importeur (misschien)

C. Software ja.

D. Nee

E. reken op ongeveer 25% invoerrechten en daar bovenop 19% BTW

Al met al een winst van maximaal enkele tientjes t.o.v. nederlandse koop.

m.i. niet de moeite.

LTeunis

bewerkt door LTeunis
Geplaatst

A. Wereldwijd dus ook Nederland (maar natuurlijk geen NL kaart materiaal)

B. Garantie bij de USA verkoper niet in NL

C. Ik weet zo niet of hij Dutch ondersteunt maar zo ja, ja. ;)

D. Nee, maar is misschien als .pdf te downloaden.

E. Er bestaat een kans dat hij bij de douane opgemerkt wordt maar hoeft niet persee. Heb je dus mooi mazzel.

Heb geen ervaring met de Garmin CSX maar wel met aankopen vanuit het buitenland.

fluistermode aan->Tot nu toe nooit een naheffing ontvangen.<-fluistermode uit.

Ger@ld

Geplaatst
A. Wereldwijd dus ook Nederland (maar natuurlijk geen NL kaart materiaal)

B. Garantie bij de USA verkoper niet in NL

C. Ik weet zo niet of hij Dutch ondersteunt maar zo ja, ja. ;)

D. Nee, maar is misschien als .pdf te downloaden.

E. Er bestaat een kans dat hij bij de douane opgemerkt wordt maar hoeft niet persee. Heb je dus mooi mazzel.

Heb geen ervaring met de Garmin CSX maar wel met aankopen vanuit het buitenland.

fluistermode aan->Tot nu toe nooit een naheffing ontvangen.<-fluistermode uit.

Ger@ld

Garantie is goed geregeld...ik kon mijn GPS opsturen naar Engeland en werdt snel en voorzien van wat kadootjes retour gestuurd (was ook nog een nieuwe GPS)

GPS was gekocht in USA via Ebay

Moest alleen de verzendkosten naar Engeland betalen.

Nickx

Geplaatst (bewerkt)

dank alvast

groet

de Koppies ;)

A: Ja

B: Importeur in Engeland

C: Nee, bij mij niet

D: Nee, maar Dusee heeft een uitgebreidere handleiding dan Garmin zelf in NL, zoek ff tussen de gebruikers en PM hem maar voor word.doc van 200 pagina's

E: De 60CSx is mijn 3e US Gps (sorry Notter), 1x belasting documentje bijgevoegd, laat hem als gift/cadeau opsturen *tip*

suc6

€ 675,- in NL 499$ + 25$ shipping met 512 mb in US, al 3x de moeite waard geweest. Gelet op de forum berichten zou ik als ik in NL wilde kopen naar Notter gaan ivm positieve berichten hier over in dit forum...

bewerkt door TeamTobi
Geplaatst (bewerkt)

Een Nederlands GPS heeft natuurlijk wel grote voordelen.

Bij mijn Garmin V viel een jaar geleden mijn 12V aansluiting uit elkaar op de parkeerplaats en miste ik wat onderdelen, een mailtje naar Notter en de volgende dag gratis en voor niets de benodigde onderdelen. ;)

Na de verkoop van mijn Garmin V met software CS6 en unlockcode, kocht ik mijn Garmin gpsmap 60Cx, nam ik kontact op met Sailtron en legde de situatie voor dat ik toch tot dat city navigator 8 uitkwam kaarten wou hebben.

Gratis en voor niets werd CS 6 naar mij gestuurd (de tweede unlock had ik nog).

:D

Daarnaast is een Europese basemap ook wel heel aardig.

Het is een kwestie van een paar tientjes, en die betaal ik graag voor Nederlandse service.

bewerkt door Pjork
Geplaatst

We kennen natuurlijk ook de probleempjes met de garantie, mocht zich onverhoopt een probleempje voordoen.

Maar hoe zit het eigenlijk met de garantieduur als je in Amerika koopt? In Europa heb je sinds een paar jaar 2 jaar garantie, maar is dat in Amerika ook zo?

Geplaatst

Allen,

dank voor al jullie commentaren en input! ik zal me eens beraden wat te doen. een nederlandse handleiding heb ik ondertussen al wel :yes:

ik hoop jullie snel te kunnen melden welke keuze ik heb gemaakt. overigens heb ik nog een Garmin Etrex Summit in de "aanbieding" iemand interesse?

neem gerust contact met me op

Nogmaals dank

Koppie

• 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Zelf sinds maart een gpsmap 60CSx. In de US gekocht. Garantie van Garmin is wereldwijd duurt wellicht wat langer als er wat is met je apparaat dan als je em in NL koopt. Voor mij was dat geen bezwaar.

De de Europese basemap bevat te weinig detail om er wat aan te hebben. Alleen om overzicht te houden op hogere zoomlevels is het nuttig om de europese basemap te gebruiken. Dus tochwel handig om een europese basemap te hebben. Er is er eentje te downloaden. http://hws.webhosting.gs Ongeveer 10mb. Gewoon meeladen met de andere kaartdelen.

Verder is de us versie maar geschikt voor 4 talen (Engels, spaans, frans, geen NL...) . De andere tig talen zijn in de firmware 'disabled' echter met een garpatch zijn er 4 andere talen naar keuze te kiezen (bijvoorbeeld eng, fra, du en NL!). zie ook http://hws.webhosting.gs

Met andere woorden de ongeveer 250 euro die de europese versie van de 60CSx meer kost dan de us versie is echt te gek. Voor de rechten van de (magere) Europese kaart, importeren, vertalen??? of een ridicule marketing strategie van Garmin? Het werkt het maken van firmwarepatches in de hand.

bewerkt door jasonla
  • 3 weeks later...
Geplaatst

>>>E. reken op ongeveer 25% invoerrechten en daar bovenop 19% BTW

Mocht de GPS in contact komen met de douane dan zijn de douanerechten (invoerrechten) 3,7 %

en daarbij komt de BTW nog. Met deze $ koers natuurlijk zeer aantrekkelijk om in de VS te bestellen. Waar die 25% invoerrechten vandaan komt weet ik dus niet!!!

• 3 months later...
Gast gpsspeeder
Geplaatst (bewerkt)

Even snel rekensommentje voor 60CSX aankoop:

395 dollar in noord amerika (bijvoorbeeld bij pcnation met gratis verzending in noord amerika). Een noord amerikaan krijgt via Garmin actie t/m 31 dec. ook nog eens 50 dollar money back, blijft 345 dollar over = 269 euro, zelfs bij de duurste belasting in Californie (7.25%) is dit supergoedkoop = 289 euro :) . Hoe krijg je dit nu naar Nederland is de vraag. Garantie is geen probleem, gewoon opsturen naar UK, zie een vorig bericht. Ik durf het bijna diefstal :) te noemen als je kijkt naar de prijzen die er in nederland voor gevraagd worden (579 euro :yes: ).

Dus kom in opstand en sponsor deze wanpraktijken niet langer en ga de gps zelf invoeren vanuit noord amerika!

bewerkt door gpsspeeder
Gast gpsspeeder
Geplaatst (bewerkt)

Dan kost ie na invoerbelasting over 365 (incl. verzendkosten jawel) +15 en na btw hierover van 19% in totaal bijna 500 euro. Nog steeds 80 euro onder de europeese bodemprijs, maar het zou toch nog goedkoper moeten kunnen.

bewerkt door gpsspeeder
Gast Fotoshooter
Geplaatst
De de Europese basemap bevat te weinig detail om er wat aan te hebben. Alleen om overzicht te houden op hogere zoomlevels is het nuttig om de europese basemap te gebruiken. Dus tochwel handig om een europese basemap te hebben. Er is er eentje te downloaden. http://hws.webhosting.gs Ongeveer 10mb. Gewoon meeladen met de andere kaartdelen.

Ik overweeg ook een 60csx te kopen in US. Kan de americaanse basemap vervangen worden door de europese of wordt de europese basemap als extra kaart beschouwd? Hoe werkt het precies. Krijg je bij het aanleggen van de GPS direct de europese basemap te zien?

Geplaatst

Ik overweeg ook een 60csx te kopen in US. Kan de americaanse basemap vervangen worden door de europese of wordt de europese basemap als extra kaart beschouwd? Hoe werkt het precies. Krijg je bij het aanleggen van de GPS direct de europese basemap te zien?

aan de europese basemap heb je niet zoveel. zorg dat je city navigator 8 krijgt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...