Gast Fotoshooter Geplaatst 31 augustus 2006 Geplaatst 31 augustus 2006 De de Europese basemap bevat te weinig detail om er wat aan te hebben. Alleen om overzicht te houden op hogere zoomlevels is het nuttig om de europese basemap te gebruiken. Dus tochwel handig om een europese basemap te hebben. Er is er eentje te downloaden. http://hws.webhosting.gs Ongeveer 10mb. Gewoon meeladen met de andere kaartdelen. Ik overweeg ook een 60csx te kopen in US. Kan de americaanse basemap vervangen worden door de europese of wordt de europese basemap als extra kaart beschouwd? Hoe werkt het precies. Krijg je bij het aanleggen van de GPS direct de europese basemap te zien? aan de europese basemap heb je niet zoveel. zorg dat je city navigator 8 krijgt. Ik heb eigenlijk al een gps in de wagen, zou enkel voor wandelingen zijn dat ik de garmin gebruik; Kun je dan de topo kaarten gebruiken wanneer er een americaanse basemap inzit?
cachorganic Geplaatst 31 augustus 2006 Geplaatst 31 augustus 2006 De de Europese basemap bevat te weinig detail om er wat aan te hebben. Alleen om overzicht te houden op hogere zoomlevels is het nuttig om de europese basemap te gebruiken. Dus tochwel handig om een europese basemap te hebben. Er is er eentje te downloaden. http://hws.webhosting.gs Ongeveer 10mb. Gewoon meeladen met de andere kaartdelen. Ik overweeg ook een 60csx te kopen in US. Kan de americaanse basemap vervangen worden door de europese of wordt de europese basemap als extra kaart beschouwd? Hoe werkt het precies. Krijg je bij het aanleggen van de GPS direct de europese basemap te zien? aan de europese basemap heb je niet zoveel. zorg dat je city navigator 8 krijgt. Ik heb eigenlijk al een gps in de wagen, zou enkel voor wandelingen zijn dat ik de garmin gebruik; Kun je dan de topo kaarten gebruiken wanneer er een americaanse basemap inzit? ja. topo-nl is gewoon te gebruiken.
dmace Geplaatst 31 augustus 2006 Geplaatst 31 augustus 2006 Dan kost ie na invoerbelasting over 365 (incl. verzendkosten jawel) +15 en na btw hierover van 19% in totaal bijna 500 euro. Nog steeds 80 euro onder de europeese bodemprijs, maar het zou toch nog goedkoper moeten kunnen. De douane heeft echt geen tijd, noch zin om al die tig duizenden pakketjes na te gaan. Allemaal door de scanner heen, en als er geen hond gaat blaffen of je er steekproefgewijs uit wordt gehaald, merk je er waarschijnlijk niets van. Ook weten de meeste globaal verkopende shops ook wel van de hoed en de rand, en versturen je bestelling als GIFT of SAMPLE, wat kennelijk ervoor zorgt dat dit de meeste douaniers koudlaat. Zelfs als ze je pakketje openen, wil dat nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk iets moet gaan betalen. Mijn GPS kwam ook uit de states, werd netjes zonder extra kosten bezorgd, en na 5 (!) maanden kreeg ik een flink pak papierwerk met als resultaat dat er niets betaald moest worden. Ook bleek nergens uit de papieren dat het om een GPS ging, laat staan een bepaalde waarde. Maar je kan altijd pech hebben, en als je zoveel pech hebt, wordt het tijd om een staatslot te kopen.
MacP Geplaatst 12 september 2006 Geplaatst 12 september 2006 (bewerkt) Dan kost ie na invoerbelasting over 365 (incl. verzendkosten jawel) +15 en na btw hierover van 19% in totaal bijna 500 euro. Nog steeds 80 euro onder de europeese bodemprijs, maar het zou toch nog goedkoper moeten kunnen. De douane heeft echt geen tijd, noch zin om al die tig duizenden pakketjes na te gaan. Allemaal door de scanner heen, en als er geen hond gaat blaffen of je er steekproefgewijs uit wordt gehaald, merk je er waarschijnlijk niets van. Ook weten de meeste globaal verkopende shops ook wel van de hoed en de rand, en versturen je bestelling als GIFT of SAMPLE, wat kennelijk ervoor zorgt dat dit de meeste douaniers koudlaat. Zelfs als ze je pakketje openen, wil dat nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk iets moet gaan betalen. Mijn GPS kwam ook uit de states, werd netjes zonder extra kosten bezorgd, en na 5 (!) maanden kreeg ik een flink pak papierwerk met als resultaat dat er niets betaald moest worden. Ook bleek nergens uit de papieren dat het om een GPS ging, laat staan een bepaalde waarde. Maar je kan altijd pech hebben, en als je zoveel pech hebt, wordt het tijd om een staatslot te kopen. vandaag viel een een aanslag binnen van de douane. het faktuur bedrag van de Garmin 60CSx, autobeugel/houder en fietsbeugel/houder was 401 euro. de aanslag werd via FedEx gefactureerd (BTW en Invoerrechten faktuur). Alleen de BTW is aangeslagen een bedrag van 79.99 plus 7.20 voorschotprovisie. al met al toch nog een voordeel van minimaal 150 euro. 12 september 2006 bewerkt door MacP
de spetters Geplaatst 12 november 2006 Geplaatst 12 november 2006 Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439, A. ook werkt in nederland, B. hoe de garantie geregeld is, C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd D. de handleiding in het nederlands is E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc. Ik hoop dat iemand zijn ervaring met mij zou willen delen! dank alvast groet de Koppies Is het wel mogelijk om de US versies op Kilometers/meters in te stellen?
ruud38 Geplaatst 12 november 2006 Geplaatst 12 november 2006 (bewerkt) Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439, A. ook werkt in nederland, B. hoe de garantie geregeld is, C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd D. de handleiding in het nederlands is E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc. A Werkt ook in Nederland alleen de basis kaart is van Amerika. Is ook geen probleem met de csx omdat je met een 1 gb kaartje meer dan voldoende geheugen hebt voor het meeste kaartmateriaal. B ligt aan de leverancier. En voor de snelle afhandeling hoef je geen GPS in Nederland te kopen want Garmin is altijd traag. Gelukkig zelf geen ervaring mee. C er is een patch om de taal om te zetten in Nederlands maar werk zelf met Engels maakt mij niet uit. D Nope is Engels. Wel kun je hier op het forum een uitgebreide handleiding vinden over de GPSMAP 60 cs(x) Is ook veel beter dan die van Garmin want die roept meer vragen op dan dat die duidelijkheid geeft. E Bij mij was er iets van 4.3 % invoerrechten berekend en 19% btw. Kan de btw verrekenen dus netto koste de CSX mij 340 euri! Gekocht via Ebay en betaald met Paypal vrij zekere manier van bestellen en betalen. Pas ook een Garmin forerunner besteld in USA netto 210 euri incl alles Hier iets van 400 euri!!! Geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om hier in Nederland iets te kopen het prijs verschil is gewoon weg te groot. 12 november 2006 bewerkt door ruud38
de spetters Geplaatst 12 november 2006 Geplaatst 12 november 2006 Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439, A. ook werkt in nederland, B. hoe de garantie geregeld is, C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd D. de handleiding in het nederlands is E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc. Ik hoop dat iemand zijn ervaring met mij zou willen delen! dank alvast groet de Koppies Is het wel mogelijk om de US versies op Kilometers/meters in te stellen? Maar de vraag was: Is het wel mogelijk om de US versies op Kilometers/meters in te stellen?
ruud38 Geplaatst 12 november 2006 Geplaatst 12 november 2006 Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439, A. ook werkt in nederland, B. hoe de garantie geregeld is, C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd D. de handleiding in het nederlands is E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc. Ik hoop dat iemand zijn ervaring met mij zou willen delen! dank alvast groet de Koppies Is het wel mogelijk om de US versies op Kilometers/meters in te stellen? Maar de vraag was: Is het wel mogelijk om de US versies op Kilometers/meters in te stellen? Is geen probleem je kunt bij de instellingen kiezen tussen miles of km
jovno Geplaatst 23 december 2006 Geplaatst 23 december 2006 Dan kost ie na invoerbelasting over 365 (incl. verzendkosten jawel) +15 en na btw hierover van 19% in totaal bijna 500 euro. Nog steeds 80 euro onder de europeese bodemprijs, maar het zou toch nog goedkoper moeten kunnen. Zekers Heb zojuist m'n 60CSx thuis afgeleverd gekregen. Besteld bij http://stores.zgear.org/ voor $390 ... de totale waarde van het pakketje door Zgear aangegeven was $112 (incl verzendkosten), waardoor de BTW en invoerrechten uitkwamen op EUR 31.72 Totaal : EUR 329 (Met dank aan de gunstige dollarkoers ) Greez van een happy Jovno !
Oemfoefoe Geplaatst 27 december 2006 Geplaatst 27 december 2006 Als ik het zo zie is het bij Amerikaanse winkels niet eens de prijs van de GPS maar de waarde die op het pakket wordt aangegeven waarmee de grootste winst kan worden gehaald. Is het bij het bestellen nodig om hier speciaal naar te vragen of zetten al deze winkels automatisch een lager bedrag op het pakket. Uit dit topic heb ik al een aantal winkels gehaald die blijkbaar betrouwbaar zijn om bij te bestellen. Zijn er nog andere winkels die interessant zijn?
ruud38 Geplaatst 27 december 2006 Geplaatst 27 december 2006 Zijn er nog andere winkels die interessant zijn? Kijk even op ebay en als je dan betaald via Paypal zit je zeer safe!
jovno Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Als ik het zo zie is het bij Amerikaanse winkels niet eens de prijs van de GPS maar de waarde die op het pakket wordt aangegeven waarmee de grootste winst kan worden gehaald. Is het bij het bestellen nodig om hier speciaal naar te vragen of zetten al deze winkels automatisch een lager bedrag op het pakket.Uit dit topic heb ik al een aantal winkels gehaald die blijkbaar betrouwbaar zijn om bij te bestellen. Zijn er nog andere winkels die interessant zijn? In mijn geval was het zo dat ik geen verzendkosten hoefde te betalen (kerstaktie van de verkoper) en de lagere prijs op het pakketje was ook voor mij een aangename verrassing ! (anders had ik ongeveer EUR 70 moeten betalen aan BTW en invoerrechten, wat de totaal prijs op ongeveer EUR 370 had gebracht ... lijkt me nog steeds een interressante prijsstelling ;-))) En inderdaad betaald dmv Paypal. Greez
DanPan Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 (bewerkt) De patchtools zijn sinds 11/2006 verplaatst en zijn nu beschikbaar op een nieuwe site: http://garpatch.de.vu/ Patchtool You should bookmark the contact-page (http://544064.guestbook.onetwomax.de) for information about problems or provider-changes. 2 januari 2007 bewerkt door danpan
blazez Geplaatst 3 januari 2007 Geplaatst 3 januari 2007 (bewerkt) Hele fijne site ja. Moment dat ik er heen ga begint meteen de virusscanner te loeien omdat er een 'fout' script inzit. Uitkijken met deze site dus. Hij geeft een melding over "Exploit-IEPageSpoof". Meer informatie over deze trojan op: http://vil.nai.com/vil/content/v_130508.htm Niet naar deze site gaan en wat mij betreft mogen mensen die deze shit maken (.........) ach laat ik het netjes houden. 3 januari 2007 bewerkt door blazez
DanPan Geplaatst 6 januari 2007 Geplaatst 6 januari 2007 Hele fijne site ja. Moment dat ik er heen ga begint meteen de virusscanner te loeien omdat er een 'fout' script inzit. Uitkijken met deze site dus. Hij geeft een melding over "Exploit-IEPageSpoof". Meer informatie over deze trojan op: http://vil.nai.com/vil/content/v_130508.htm Niet naar deze site gaan en wat mij betreft mogen mensen die deze shit maken (.........) ach laat ik het netjes houden. Er zijn blijkbaar wel cachers die deze site weten te waarderen..., getuige dit mailtje dat ik gisteren mocht ontvangen: Hallo DanPan, Heb vanochtend uw mailtje ontvangen. heb de patch gedownload en toegepast. Fantastisch, nu een Nederlands talig meneu op mijn 76 csx. Bedankt voor uw snelle reactie. Misschien tot ziens. Met vriendelijke groet, N.
Aanbevolen berichten