realdeal Geplaatst 25 januari 2008 Auteur Geplaatst 25 januari 2008 de knop is door gehakt. Naar een test met de verkoper toch ook maar de 60csx getest en komt voor mijn toch als de beteren uit de test. Maar de prijs is er ook naar. Nu met moeder de vrouw afgesproken dat het een us inport word. Een vriend van ons gaat in mei maar de us en wil wel even een gps voor me mee terug hier naar toe nemen. Hij werkt voor de douane dus dat zit wel goed.
De Oliva's Geplaatst 25 januari 2008 Geplaatst 25 januari 2008 de knop is door gehakt.Naar een test met de verkoper toch ook maar de 60csx getest en komt voor mijn toch als de beteren uit de test. Maar de prijs is er ook naar. Nu met moeder de vrouw afgesproken dat het een us inport word. Een vriend van ons gaat in mei maar de us en wil wel even een gps voor me mee terug hier naar toe nemen. Hij werkt voor de douane dus dat zit wel goed. cache ze! Hou je dat nog wel vol tot mei?
realdeal Geplaatst 25 januari 2008 Auteur Geplaatst 25 januari 2008 Het is een hele zit tot mei maar ik doe al 32 jaar zonder deze 4 maanden kan ook nog wel Maar het duur niet lang meer ik heb februari maart en april uit de kalender geschuurd dus dat schiet wel op
stemar Geplaatst 2 maart 2008 Geplaatst 2 maart 2008 Wij willen beginnen met Geocaching. Maar we weten eigenlijk niet waar. Dus dachten wij om eerst maar eens een GPS ontvanger aan te schaffen. Aangezien we beide student zijn, low budget. Wij dachten zelf aan een Garmin eTrex H Handheld GPS? Iemand hier een mening over? Gr S en A
stemar Geplaatst 2 maart 2008 Geplaatst 2 maart 2008 Ik heb zelf een Venture HC en ben daar erg tevreden mee. Maar ook de andere zijn ook zeer bruikbaar. De Etrex H is goedkoop, maar heeft geen kaart. Dat maakt op zich voor het cachen niet uit. Voordeel van een kaart is dat je de meest efficiënte route kunt bepalen, zonder kaart zul je nog wel eens omlopen. Maar ook dat heeft weer z'n charme. De Venture heeft wel de mogelijkheid om een kaart te laden. Het geheugen is echter beperkt, dus je kun maar een beperkt deel van het kaartmateriaal laden (een a twee provincies) en als je naar een andere gebied wilt zul je de nieuwe kaarten naar het apparaat moeten zenden. Dat is niet veel werk, maar het beperkt toch de mogelijkheden. Bij de beslissing moet je wel beseffen dat kaartmateriaal duur is. De Topo-kaart van Nederland, die het meest geschikt is voor geocachen, kost al € 135. De Legend heeft een veel groter geheugen, waardoor je meer kaartmateriaal in een keer kunt laden. Dat is vooral handig als je actieradius groot is en je niet elke keer opnieuw kaarten wilt laden. Ook is de Legend routeerbaar, dat wil zeggen dat je er routes mee kunt berekenen, als in een TomTom. Voor geocachen is dat geen belangrijke functie. Bovendien hoort daar weer een dure kaart bij, City Navigator kost € 175. Ga vooral is bij een goede GPS-zaak kijken, dat geeft je het beste beeld van de mogelijkheden. Het forum van www.gps.nl geeft ook veel informatie. Dat kaartmatriaal van 135 euro heb je toch niet nodig? Beginnende cacher
Peetee Geplaatst 2 maart 2008 Geplaatst 2 maart 2008 Wij willen beginnen met Geocaching. Maar we weten eigenlijk niet waar. Dus dachten wij om eerst maar eens een GPS ontvanger aan te schaffen. Aangezien we beide student zijn, low budget. Wij dachten zelf aan een Garmin eTrex H Handheld GPS? Iemand hier een mening over? Prima keus! Heel geschikt om caches mee te vinden.
Peetee Geplaatst 2 maart 2008 Geplaatst 2 maart 2008 Dat kaartmatriaal van 135 euro heb je toch niet nodig? Klopt. Het kaartmateriaal is handig, maar zeker niet nodig.
Team jemar Geplaatst 3 maart 2008 Geplaatst 3 maart 2008 Twee draadjes met hetzelfde onderwerp samengevoegd.
topzoekertje Geplaatst 3 maart 2008 Geplaatst 3 maart 2008 Dat kaartmatriaal van 135 euro heb je toch niet nodig? Beginnende cacher Klopt, je kunt prima cachen zonder kaartmateriaal. Dan kun je ook volstaan met een goedkope GPS, bv de Etrex H. De duurdere Etrexxen zijn pas interessant als je er ook kaartmateriaal bij koopt. Een stapje duurder in het apparaat (van Etrex H naar Etrex Venture) wordt daarmee ineens een hele stap duurder. Het is volgens mij wel slim om eerst een keer een weekendje een apparaat te huren. Dan merk je snel of je voldoende hebt aan het apparaat van je keus. Groet, Topzoekertje
realdeal Geplaatst 15 mei 2008 Auteur Geplaatst 15 mei 2008 zo even een op date mij maatje gaat pas in augustus naar de usa maar ja ik wacht gewoon af en dan komt het wel goed geduld is een schone zaak
Aanbevolen berichten