Spring naar bijdragen

betalingen voor GC duitsland


onneb

Aanbevolen berichten

ik wil een aantal geocoins kopen bij GC germany, alleen deze manier van geld overmaken is nieuw voor mij, kan iemand mij vertellen hoe over te maken naar duitse postbank.

 

De goedkoopste en eenvoudigste manier van betaling binnen de EU is het bankoverschrift d.m.v.IBAN en BIC.

Gebruikt u a.u.b. de volgende gegevens voor de overmaking van het totale bedrag:

 

Naam van de bank: Postbank

Filiale: Germany

Rekeninghouder: Franz Mueller

Rekeningnummer: 105784700

IBAN: DE62600100700105784700

BIC/SWIFT: PBNKDEFF

 

 

 

alvast dank.

 

groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, in princiepe heb je dus al alle gegevens die nodig zijn om die betaling goed te laten verlopen. Het gaat er even om op welke wijze je betaald. Als je dat bv Online via de Postbank doet, dan kan je via de optie buitenlandse betalingen in een scherm komen, waar deze gegevens ingevuild dienen te worden. vervolgens gaat het verder net zo als binnenlandse betalingen.

Hoe dat bij andere banken gaat weet ik niet, maar dat zal zo ongeveer wel gelijk gaan. Als je het niet via Internet kan doen, dan weet ik het niet. Maar de bank ( of Google) zal vast wel raad weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, in princiepe heb je dus al alle gegevens die nodig zijn om die betaling goed te laten verlopen. Het gaat er even om op welke wijze je betaald. Als je dat bv Online via de Postbank doet, dan kan je via de optie buitenlandse betalingen in een scherm komen, waar deze gegevens ingevuild dienen te worden. vervolgens gaat het verder net zo als binnenlandse betalingen.

Hoe dat bij andere banken gaat weet ik niet, maar dat zal zo ongeveer wel gelijk gaan. Als je het niet via Internet kan doen, dan weet ik het niet. Maar de bank ( of Google) zal vast wel raad weten.

 

 

dankjewel geohoppers ik zal s bij mijn internet bankieren kijken of er een buitenland betaling onderwerp bij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bij het overmaken gebruik maken van "SHA" voor het verdelen van de kosten. Dat zorgt ervoor dat je, binnen Europa, geen kosten hebt (en de ontvanger ook niet).

 

Eurolandoverboekingen tot €12.500 EUR moeten "hetzelfde" kosten als een binnenlandse overboeking. In de meeste landen is dat dus nul en zou het in principe niets uitmaken hoe je de kosten verdeelt. Maar in Frankrijk betaal je ook voor binnenlandse overboekingen (jawel; bij mijn bank is dat €3,85 als je naar de balie gaat, wat voorlopig nog nodig is voor IBAN/BIC transacties), dus om geld over te maken naar Duitsland of Nederland is niet gratis voor iemand die in Frankrijk zijn rekening heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via Postbank.nl kun je een betalingsopdracht naar het buitenland invoeren, met het IBAN en BIC nr.

 

Voor kosteloos geld overmaken naar een land binnen de Europese Economische Ruimte moet de betaling aan de volgende voorwaarden voldoen: bedrag in euro's (maximaal 50.000,=), correcte IBAN en BIC, kostenverrekening optie 'Kosten delen (SHA)'.

 

Het klinkt vreemd, want je moet kosten delen invullen, maar het is gratis.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...