onneb Geplaatst 25 februari 2008 Share Geplaatst 25 februari 2008 ik wil een aantal geocoins kopen bij GC germany, alleen deze manier van geld overmaken is nieuw voor mij, kan iemand mij vertellen hoe over te maken naar duitse postbank. De goedkoopste en eenvoudigste manier van betaling binnen de EU is het bankoverschrift d.m.v.IBAN en BIC. Gebruikt u a.u.b. de volgende gegevens voor de overmaking van het totale bedrag: Naam van de bank: Postbank Filiale: Germany Rekeninghouder: Franz Mueller Rekeningnummer: 105784700 IBAN: DE62600100700105784700 BIC/SWIFT: PBNKDEFF alvast dank. groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geo-Hoppers Geplaatst 25 februari 2008 Share Geplaatst 25 februari 2008 Tja, in princiepe heb je dus al alle gegevens die nodig zijn om die betaling goed te laten verlopen. Het gaat er even om op welke wijze je betaald. Als je dat bv Online via de Postbank doet, dan kan je via de optie buitenlandse betalingen in een scherm komen, waar deze gegevens ingevuild dienen te worden. vervolgens gaat het verder net zo als binnenlandse betalingen. Hoe dat bij andere banken gaat weet ik niet, maar dat zal zo ongeveer wel gelijk gaan. Als je het niet via Internet kan doen, dan weet ik het niet. Maar de bank ( of Google) zal vast wel raad weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
onneb Geplaatst 25 februari 2008 Auteur Share Geplaatst 25 februari 2008 Tja, in princiepe heb je dus al alle gegevens die nodig zijn om die betaling goed te laten verlopen. Het gaat er even om op welke wijze je betaald. Als je dat bv Online via de Postbank doet, dan kan je via de optie buitenlandse betalingen in een scherm komen, waar deze gegevens ingevuild dienen te worden. vervolgens gaat het verder net zo als binnenlandse betalingen.Hoe dat bij andere banken gaat weet ik niet, maar dat zal zo ongeveer wel gelijk gaan. Als je het niet via Internet kan doen, dan weet ik het niet. Maar de bank ( of Google) zal vast wel raad weten. dankjewel geohoppers ik zal s bij mijn internet bankieren kijken of er een buitenland betaling onderwerp bij is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geo_taz Geplaatst 25 februari 2008 Share Geplaatst 25 februari 2008 En bij het overmaken gebruik maken van "SHA" voor het verdelen van de kosten. Dat zorgt ervoor dat je, binnen Europa, geen kosten hebt (en de ontvanger ook niet). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sTeamTraen Geplaatst 26 februari 2008 Share Geplaatst 26 februari 2008 En bij het overmaken gebruik maken van "SHA" voor het verdelen van de kosten. Dat zorgt ervoor dat je, binnen Europa, geen kosten hebt (en de ontvanger ook niet). Eurolandoverboekingen tot €12.500 EUR moeten "hetzelfde" kosten als een binnenlandse overboeking. In de meeste landen is dat dus nul en zou het in principe niets uitmaken hoe je de kosten verdeelt. Maar in Frankrijk betaal je ook voor binnenlandse overboekingen (jawel; bij mijn bank is dat €3,85 als je naar de balie gaat, wat voorlopig nog nodig is voor IBAN/BIC transacties), dus om geld over te maken naar Duitsland of Nederland is niet gratis voor iemand die in Frankrijk zijn rekening heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ringeling Geplaatst 26 februari 2008 Share Geplaatst 26 februari 2008 (bewerkt) Via Postbank.nl kun je een betalingsopdracht naar het buitenland invoeren, met het IBAN en BIC nr. Voor kosteloos geld overmaken naar een land binnen de Europese Economische Ruimte moet de betaling aan de volgende voorwaarden voldoen: bedrag in euro's (maximaal 50.000,=), correcte IBAN en BIC, kostenverrekening optie 'Kosten delen (SHA)'. Het klinkt vreemd, want je moet kosten delen invullen, maar het is gratis. 26 februari 2008 bewerkt door Ringeling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden