Spring naar bijdragen

Garmin II.


M.Kramer

Aanbevolen berichten

:crybaby: “Garmin II” en ik weet het niet.

 

Via de bekende in en verkoop site, kocht ik gisteren een niet meer werkende “Garmin ll”.

Dit ligt bejaarde GPS-je ziet er nog redelijk uit en heb hem uiteindelijk toch weer aan het denken en reken gekregen. En zowaar, hij leeft weer en denkt zelfs te weten waar hij is.

Hij geeft keurig? Positie enz.

 

Mis dus, hij zit minsten 22 Km verder weg dan ik. Raar want we zijn samen op de zelfde plaats. Via “Googele-Earth” en een andere GPS van een kennis heb ik dat kunnen constateren.

 

Nu weet ik niets van GPS en instellingen, dus zal ik wel iets niet, of verkeerd ingevoerd hebben. Er zit ook geen Manuel bij. Hij ziet ruim voldoende satellieten, batterijen zijn vol.

Ik heb hem ingesteld op Nm, dus niet op Km. Klopt het dat er dan een kaartnummer moet worden ingevoerd? Zo ja welke? Nu staat hij meen ik op Europa.

Welke GPS kenner weet hem/mij weer op het goede spoor te brengen?

 

Bedankt.

M.Kramer.

m.kramer17@chello.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:crybaby: "Garmin II" en ik weet het niet.

 

Via de bekende in en verkoop site, kocht ik gisteren een niet meer werkende "Garmin ll".

Dit ligt bejaarde GPS-je ziet er nog redelijk uit en heb hem uiteindelijk toch weer aan het denken en reken gekregen. En zowaar, hij leeft weer en denkt zelfs te weten waar hij is.

Hij geeft keurig? Positie enz.

 

Mis dus, hij zit minsten 22 Km verder weg dan ik. Raar want we zijn samen op de zelfde plaats. Via "Googele-Earth" en een andere GPS van een kennis heb ik dat kunnen constateren.

 

Nu weet ik niets van GPS en instellingen, dus zal ik wel iets niet, of verkeerd ingevoerd hebben. Er zit ook geen Manuel bij. Hij ziet ruim voldoende satellieten, batterijen zijn vol.

Ik heb hem ingesteld op Nm, dus niet op Km. Klopt het dat er dan een kaartnummer moet worden ingevoerd? Zo ja welke? Nu staat hij meen ik op Europa.

Welke GPS kenner weet hem/mij weer op het goede spoor te brengen?

 

Bedankt.

M.Kramer.

m.kramer17@chello.nl

 

Klik op deze link voor de handleiding.

 

Wat betreft de afwijking is de juiste kaartdatum ingesteld, moet volgens mij WGS84 zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 km is wel een erg groot verschil om door een verkeerd kaartdatum veroorzaakt te worden.

Ik denk eerder aan een verschil in notatie, bijvoorbeeld hddd.ddddd i.p.v. hdddmm.mmm, ofwel graden i.p.v. graden+minuten. Het datum moet uiteraard ook goed staan (WGS 84 voor geocachen, en ook in bijna alle andere gevallen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:crybaby: Ja inderdaat, maar er is hulp onderweg?

Dus komt het waarschijnlijk wel goed.

 

Bedankt.

 

22 km is wel een erg groot verschil om door een verkeerd kaartdatum veroorzaakt te worden.

Ik denk eerder aan een verschil in notatie, bijvoorbeeld hddd.ddddd i.p.v. hdddmm.mmm, ofwel graden i.p.v. graden+minuten. Het datum moet uiteraard ook goed staan (WGS 84 voor geocachen, en ook in bijna alle andere gevallen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...