Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
ik heb er zelf een witte achtergrond op gezet en dan leest het een stuk lichter!!!

Dank je wel voor de tip, het scheelt in contrast, klopt, maar de lichtopbrengst is niet op het nivo van de 60 , wel als je de autoaansluiting monteert dan is hij net zo fel.

Ik hoop dat er een update komt die de lichtsterkte op batterijen wel kan vergoten, ik verwacht dan wel een kortere werktijd op de accus maar dat heb ik er wel voor over

Geplaatst
Mooi apparaat, maar hoe gaat het dan met mijn kaarten....

Ik ben in ht bezit van topo NL topo duitsland en topo Oostenrijk. Weet iemand hoe dat gaat mijn het unlocken van de kaarten op de Colorado.......?

Bedankt Piet

Dit gaat net als in de 60 csx, prima dus.

gr Chris

Wie weet hoe je de caches weer uit de colorado haalt?

kan het niet en nergens vinden......

Geplaatst

gr Chris

Het is mij gelukt om ingeladen caches weer te verwijderen. Sluit het apparaat aan op je PC. Benader de drive waar de Colorado verschijnt. Bij mij is dat E:\

Onder deze map is een submap met de naam Garmin. Hier zijn de caches die je naar de Colorado hebt gestuurd. Dan gewoon deleten of knippen en plakken. Let wel op dat je de goede files te grazen neemt. :)

Via GSAK is het mij gelukt om via de omgekeerde wijze cachebeschrijvingen zonder HTML tekst op de Colorado te krijgen. Ben wel op sommige caches tegengekomen dat een deel van de beschrijving niet meekomt. Staat echter wel in GSAK. Verklaring ontbreekt :) Ben wel een draadje begnnen op forum van Notter, maar duidelijk wordt een en ander niet.

Ik heb trouwens wel gemerkt dat allerleid programma's opgestart worden zodra de Coloorado wordt aangesloten. Misschien een domme vraag, maar is daar een weg omheen?

Gr. Guido (a.k.a. Bunbury Ede

Geplaatst

gr Chris

Het is mij gelukt om ingeladen caches weer te verwijderen. Sluit het apparaat aan op je PC. Benader de drive waar de Colorado verschijnt. Bij mij is dat E:\

Onder deze map is een submap met de naam Garmin. Hier zijn de caches die je naar de Colorado hebt gestuurd. Dan gewoon deleten of knippen en plakken. Let wel op dat je de goede files te grazen neemt. :)

Via GSAK is het mij gelukt om via de omgekeerde wijze cachebeschrijvingen zonder HTML tekst op de Colorado te krijgen. Ben wel op sommige caches tegengekomen dat een deel van de beschrijving niet meekomt. Staat echter wel in GSAK. Verklaring ontbreekt :) Ben wel een draadje begnnen op forum van Notter, maar duidelijk wordt een en ander niet.

Ik heb trouwens wel gemerkt dat allerleid programma's opgestart worden zodra de Coloorado wordt aangesloten. Misschien een domme vraag, maar is daar een weg omheen?

Gr. Guido (a.k.a. Bunbury Ede

Ik heb nog niet gemerkt dat er allerlei programma's worden opgestart dus of dat hier ook zo is weet ik niet. En inderdaad zijn er toch ook nog wel wat issues met gpx files, in elk geval komen daar die html tags niet in voor. In elk geval is er nog wel wat update nodig om het helemaal lekker te maken, maar dat was met de 60Csx niet anders.

Haak.

Geplaatst

quote]

Ik heb nog niet gemerkt dat er allerlei programma's worden opgestart dus of dat hier ook zo is weet ik niet. En inderdaad zijn er toch ook nog wel wat issues met gpx files, in elk geval komen daar die html tags niet in voor. In elk geval is er nog wel wat update nodig om het helemaal lekker te maken, maar dat was met de 60Csx niet anders.

Haak.

We wachten af. In ieder geval komt aanstaande zaterdag voor "paperless cachen" voor ons een soort vuurdoop. Op het Event te Naarden gaan we proberen om ook op die wijze caches te vinden (wel als zekerheid een papieren uitdraai achter de hand, de 60Csx en 3 ervaren teams zonder Colorado :):)). De verwachtingen zijn hoog gespannen.

Geen problemen gehad om via GSAK de caches voor aanstaande zaterdag op de Colorado te zetten. De Colorado slaat bij sommige caches wel vast, maar ben toch niet ontevreden.

Gr. Guido

Geplaatst (bewerkt)
Batterij: gisteren 10 uur met veel spelen en steeds licht vol aan. Dus dat kan naar een uur of 14 denk ik. genoeg voor alpine tochten en zo.

Ho ho ho, dat kun je nu nog niet zeggen en ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Heb je de GPS ook aangezet en in de koelkast geplaatst? Als je de bergen ingaat en de temperatuur is -5 (vrij normaal en met een windje erbij al gauw -15) dan gaan de batterijen in raptempo achteruit.

Tijdens mijn tochten op de Mont Blanc waar ik de tracks van opsla lopen de batterijen 4 keer zo snel leeg dan normaal, dus.... extra altijd meenemen en op een warme plek bewaren in de bergen!!!

En Alex, neem je de Colorado mee op het Event! Ik ben ook zeer geinteresseerd in zijn werking! :)

bewerkt door GPSiegurd
Geplaatst

Batterij: gisteren 10 uur met veel spelen en steeds licht vol aan. Dus dat kan naar een uur of 14 denk ik. genoeg voor alpine tochten en zo.

Ho ho ho, dat kun je nu nog niet zeggen en ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Heb je de GPS ook aangezet en in de koelkast geplaatst? Als je de bergen ingaat en de temperatuur is -5 (vrij normaal en met een windje erbij al gauw -15) dan gaan de batterijen in raptempo achteruit.

Tijdens mijn tochten op de Mont Blanc waar ik de tracks van opsla lopen de batterijen 4 keer zo snel leeg dan normaal, dus.... extra altijd meenemen en op een warme plek bewaren in de bergen!!!

En vergeet ook niet dat een GPSr, stil liggend in de kamer op tafel, ook minder verbruikt dat tijdens beweging. Tenminste. als hij thuis wel een goede fix heeft. Tijdens beweging moet hij iedere keer zijn positie bepalen of herberekenen. Bij stilstand is dit echt een stuk lager.

Meestal is de werkelijke verbruiksduur korter dan opgegeven. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor batterijen je gebruikt.

Geplaatst

Het licht "vol aan" is bij de Colorado ook een relatief begrip.

Naar mate de batterijen leger raken gaat het licht minder fel branden.

Zo veel minder zelfs dat je jezelf afvraagt of het licht überhaupt nog wel brandt.

Geplaatst

Importeren wordt toch minder aantrekkelijk als het gaat om alleen de GPS. Op 15 maart via Ebay een Colorado besteld incl verzendkosten was deze 322 euro. Gelukkig had de verzender er een factuur bijgedaan met een lage waarde 149 usd & verzendkosten 20 usd daardoor waren de BTW & invoerrechten maar 38,50 euro. Totaal dus 360,50. En vandaag dus eindelijk de GPS ontvangen :thumbup: Als je kijkt naar de laagste prijs in Nl nu iets van 445 euro dan wordt het verschil met de USA toch kleinder.

Alleen de accessoires blijven hier erg duur. Zo heb ik hier een fietshouder van Garmin gezien voor 25 euro terwijl die in de USA (via Ebay) incl verzenden 12,14 euro kost en binnen een week in de brievenbus.

Al met al gelukkig wordt het prijsverschil kleinder nu de accessoires nog. En nu dit weekend lekker de Colorado uitproberen :blush:

Geplaatst (bewerkt)

Nou ik heb het helemaal gehad met de Colorado.

Die van mij week oud is vandaag verkocht en ik heb weer de 60 csx terug!

Chris Gras.

bewerkt door Chris&MarthaGeo
Geplaatst

Huh? Welke problemen heb je dan dat je hem nu al zat bent ? Ik neem aan dat je wel de laatste firmware erop gezet hebt. Enige issue hier is eigenlijk dat hij de batterij status niet correct weergeeft waardoor we om de 3 uur een keer de batterijen er uit en weer in moeten doen. Daarbij opgemerkt dat we hem nog niet hebben gebruikt voor wherigo ed maar vooral voor de betere kaartweergave het ding hebben aangeschaft.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...