delta123 Geplaatst 23 februari 2008 Geplaatst 23 februari 2008 Heeft iemand de nieuwe Field Notes functie al uitgetest? Hiermee kan je na een dag cachen in een klik loggen(na de Colorado te hebben gekoppeld aan de PC). Vooral makelijk na rondje Bernheze of iets dergelijks.
deBruineBeren Geplaatst 23 februari 2008 Auteur Geplaatst 23 februari 2008 Heeft iemand de nieuwe Field Notes functie al uitgetest? Hiermee kan je na een dag cachen in een klik loggen(na de Colorado te hebben gekoppeld aan de PC). Vooral makelijk na rondje Bernheze of iets dergelijks. Nee, geen idee waar ik die op mijn CO kan maken. En eerlijk gezegt lijkt het me ook helemaal niets. Met de manier van tekst invoer ben je nog eerder weer thuis dan dat je een log geschreven hebt op de CO.
deBruineBeren Geplaatst 24 februari 2008 Auteur Geplaatst 24 februari 2008 Vandaag weer op pad met de CO. Deze keer met de nieuwe Software Versie 2.4 Hierin zijn een aantal dingen verbeterd: - Geacaches geladen met behulp van een GPX bestand worden nu ook op de kaart getoond. - Het zoom bereik gaat nu tot 5 meter. - Bij het schuiven over de kaart blijft de kaart nu op de zelfde manier georiënteerd. - Cache beschrijvingen en logs worden nu niet meer op 1 pagina getoond, maar de log kan je apart opvragen net als de hint via de linker softkey. Van de volgende verbeteringen heb ik niets gemerkt: - De CO zou nu beter overweg moeten kunnen met Ni-MH batterijen, ik had geen volle betterijen dus kan er niets over zeggen. - Verbeterde achtergrond verlichting, niets van gemerkt als je batterijen leeg raken gaat de achtergrond verlichting nog steeds zachter branden. - Verbeterde op start tijd, is nog steeds > 30 seconden. Wat ook gebleven is is de traagheid van de GPS, dit is logies want dat zou waarschijnlijk alleen met nieuwe software voor de GPS chip opgelost kunnen worden. Dit is alleen een update van de unit software, de GPS software is nog steeds versie 2.6 Zelfs in vergelijking met de Vista HCx is de CO traag, tussen de Vista HCx en 60CSx zie ik weinig verschil. Wat me vandaag bij het lopen van een Multi cache opviel is het volgende. Bij de 60CSx is het zo dat waypoints automatische het eerst volgende beschikbare nummer als naam krijgen. Was de laatste 010 dan wordt de volgende 011. Hernoem je 011 echter naar 111 dan wordt de volgende 112. Dit vind ik persoonlijk handig wat dan weet ik dat WP’s met nummers 000 t/m 099 tot de eerste cache van die dag behoren en WP’s met nummer 100 t/m 199 tot de tweede cache van die dag etc. Bij de CO gebeurt dit echter niet deze zoek naar het eerste nog niet gebruikte nummer. Als je de eerste cache geëindigd bent bij WP 012, dan krijgen alle nieuw aangemaakte WP van de tweede cache het nummer 013. Immers hernoem ik het zo juist aangemaakte WP naar een nummer bv 101 en dan is 013 dus weer beschikbaar. Zeer vervelend zeker als je bedenkt dat de manier van tekstinvoer op de CO de slechtste ooit is. Was het bij de 60CSx zo dat als je net een nieuw WP aangemaakt had deze boven aan de lijst kwam bij “Recentelijk gevonden caches” bij de CO niet meer. Nu is de 60SCx makkelijk in het vinden van het laatst gebruikte WP ( 2 x Find indrukken) zelf bij de VistaHCx is dit al omslachtiger, maar nu is het bij de CO echt een werkje geworden. Rechter Softkey Rock ’n Roller “Find” functie selecteren en bevestigen. Rock ’n Roller “Waypoints” selecteren en bevestigen. Het zo juist gemaakte waypoint uit de lijst selecteren. Als je pech hebt en het nieuwe WP is een eindje weg dan heb je nog kans dat deze ergens onder in de lijst komt te staan ook. Waypoints staan op volgorde van afstand met de dichtstbijzijnde eerst. Oh ja, we hebben de cache gevonden dus geocache kan met de Colorado <Klik>
Ringeling Geplaatst 25 februari 2008 Geplaatst 25 februari 2008 Gemengde gevoelens bij de eerste gebruikers van de Garmin Colorado
TeamTobi Geplaatst 25 februari 2008 Geplaatst 25 februari 2008 Na 3 a 4 dagen redelijk intensief cachegebruik kunnen we wel zeggen dat we er zeer tevreden mee zijn. Het wennen aan de nieuwe bediening en menustructuur hoorde er gewoon even bij. In vergelijking met de vorige 60Csx, vinden we deze nu toch net iets fijner, met name het invoeren van waypoints ed. Vwb de nauwkeurigheid ed, dit zit wel goed. Enige wat ons stoort zijn de instelbare profielen. In automotive mode willen we graag de CN9 kaart met routeberekening, als we vervolgens overschakelen naar GC mode, willen we de topokaarten zonder navigatie. Nu moeten we iedere keer de kaarten selecteren die we willen zien. Verder stoort ons nog de lage accuspanning melding die in het begin wel eens verschijnt. Veemd genoeg kun je bij het ignoren van die boodschap nog uren verder met het setje batterijen. Eea zal wel weer verder worden opgelost in de nieuwe firmware. Ondanks de onzekere berichten bij het verschijnen van deze telg, zijn we toch blij met dit nieuwe speelding.
deBruineBeren Geplaatst 25 februari 2008 Auteur Geplaatst 25 februari 2008 In vergelijking met de vorige 60Csx, vinden we deze nu toch net iets fijner, met name het invoeren van waypoints ed. Begrijp ik je nou goed, je vindt het invoeren van een WP op de Colorado fijner dan als op de 60CSx
TeamTobi Geplaatst 25 februari 2008 Geplaatst 25 februari 2008 yups, zeker als je weinig hoeft te wijzigen aan een waypoint. Het snelle draaien werkt fijner (vinden wij) dan door dat blokje van de 60 heen te bewegen.
Oppie_GPS Geplaatst 28 februari 2008 Geplaatst 28 februari 2008 En wat mbt het lopen van multi's? Op geocaching.com wordt ergens aangehaald dat het nogal "omslachtig" is om vb bij ene WP, het nieuwe WP aan te maken. Bedoel daarmee het volgende: - je vindt WP1 en moet dus WP2 ingeven. - je moet dan geocachemodus verlaten of zoiets om een nieuw WP te marken, dan dit te gaan opzoeken in de WP-lijst in je Colorado, daar de coördinaten aanpassen, opslaan, "ga naar" selecteren, het juist aangepaste WP terug opzoeken, dan "ga naar" selecteren en je bent vertrokken. - je wilt nadien kijken wat je opdracht gaat zijn, als je WP2 tegenkomt, dus terug naar geocachemodus, daar de cache terug opzoeken die je aan het wandelen bent, selecteren, en omschrijving raadplegen. Kortom, geocache geselecteerd, die verlaten zonder dat Colorado deze "geopend" houdt, WP aanmaken, en corrigeren en "ga naar" en dan terug naar die geocachemodus om cacheomschrijving weer te kunnen zien. Hebben de heren-Colorado-eigenaars al Multi's gelopen en zoja, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Alvast bedankt, Leffunk
TeamTobi Geplaatst 28 februari 2008 Geplaatst 28 februari 2008 En wat mbt het lopen van multi's? Op geocaching.com wordt ergens aangehaald dat het nogal "omslachtig" is om vb bij ene WP, het nieuwe WP aan te maken.Bedoel daarmee het volgende: - je vindt WP1 en moet dus WP2 ingeven. - je moet dan geocachemodus verlaten of zoiets om een nieuw WP te marken, dan dit te gaan opzoeken in de WP-lijst in je Colorado, daar de coördinaten aanpassen, opslaan, "ga naar" selecteren, het juist aangepaste WP terug opzoeken, dan "ga naar" selecteren en je bent vertrokken. - je wilt nadien kijken wat je opdracht gaat zijn, als je WP2 tegenkomt, dus terug naar geocachemodus, daar de cache terug opzoeken die je aan het wandelen bent, selecteren, en omschrijving raadplegen. Kortom, geocache geselecteerd, die verlaten zonder dat Colorado deze "geopend" houdt, WP aanmaken, en corrigeren en "ga naar" en dan terug naar die geocachemodus om cacheomschrijving weer te kunnen zien. Hebben de heren-Colorado-eigenaars al Multi's gelopen en zoja, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Alvast bedankt, Leffunk De grote knop indrukken en vasthouden maakt terplekke een nieuw coordinaat aan, net als de toets "Mark" op de 60 serie. Melding op scherm "waypoint opgelagen als #xxx" Hierna krijg je een menu voorgeschoteld met onder andere coordinaat aanpassen/bewerken. Dit moet je dus selecteren waarna je de volledige N51....... ed op het scherm krijgt. Mbv de grote toets kun je vrij naar links en rechts door dit coordinaat bladeren en eventueel met het draaiwiel aanpassen, hierna druk je op gereed. Vervolgens kun je naar het nieuwe coordinaat gaan. Vwb tijd denk ik niet dat er veel verschil inzit met een 60 serie. Daar maakten wij regelmatig een fout met invoeren omdat je er een cijfertje langs drukte en dan weer terug moest ed. Zoals eerder omschreven is het een kwestie van wennen en vinden wij dit een fijner systeem, maar dat zal persoonlijk zijn. In verdere firmware updates kan ik me voorstellen dat de invoerprocedure nog korter zal worden. Wij lopen overigens nog steeds met beperkt papier en gebruiken de cacheomschrijvingen op het apparaat nog niet echt veelvuldig maar alleen om de vorige logjes te bekijken als het niet vlug genoeg wil lukken.
deBruineBeren Geplaatst 28 februari 2008 Auteur Geplaatst 28 februari 2008 (bewerkt) We hebben al wel een multi gelopen maar gewoon op de ouderwetse manier met een papieren uitdraai in de hand. Het geocaching profiel is niet anders dan de andere profielen. Je hoeft het geocaching profiel dus niet te gebruiken als je gaat geocachen. Als je op zoek gaat naar een geocache zie je het volgende scherm Hier kan je door op de linker softkey te drukken de beschrijving, logs en de hint opvragen. Maar dit lijkt mij niet de handigste manier om naar een geocache te zoeken. Verlaat je echter dit scherm om bijvoorbeeld naar het kompas scherm te gaan, dan ben je alle geocache opties onder de linker softkey kwijt. Wil je de cache beschrijving nog eens bekijken dan moet je met de zoek functie eerst weer de geocache selecteren. Het aanpassen van het coördinaat van de geocache kan niet dus als je een multi loopt dan moet je nieuwe waypoints aanmaken. Gebruik je het kompas scherm om naar het waypoint te lopen, daar aangekomen gebruikt je de zoek functie om de geocache beschrijving weer op te vragen. De werking bij het originele waypoint van een multi cache en de volgende waypoint is naar mijn inziens dus het zelfde. Kortom de geocache functie (als die al bestaat) werkt niet. Het enige voordeel dat de Colorado bied is dat je de geocache beschrijvingen digitaal bij je hebt. Nu is dit ook niet zaligmakend want veel multi caches gebruiken plaatjes en/of foto’s en die zitten dan niet in Colorado. 28 februari 2008 bewerkt door deBruineBeren
smeule Geplaatst 28 februari 2008 Geplaatst 28 februari 2008 Ik vroeg me nog hoe het precies zit met het in en uitzoomen, wij vinden dat de 60 serie daar enorm lang over doet, voordat de kaart helemaal geladen is ben je een tijdje verder. Heeft de colorado de zelfde zoom-niveau's als de 60? En als ik topo Nederland heb aanstaan, en ik zoom in tot 800M dan zie ik niet alle details, en zoom ik in tot 500M (En minder) dan heb ik alle details. Is dat ook hetzelfde, of is dat anders.
deBruineBeren Geplaatst 28 februari 2008 Auteur Geplaatst 28 februari 2008 Ik vroeg me nog hoe het precies zit met het in en uitzoomen, wij vinden dat de 60 serie daar enorm lang over doet, voordat de kaart helemaal geladen is ben je een tijdje verder. Heeft de colorado de zelfde zoom-niveau's als de 60? En als ik topo Nederland heb aanstaan, en ik zoom in tot 800M dan zie ik niet alle details, en zoom ik in tot 500M (En minder) dan heb ik alle details. Is dat ook hetzelfde, of is dat anders. Met de instelling "Detail" op Normaal (keuze uit Meest, Meer, Normaal, Minder, Minst) zie je op 1,2 km of meer geen details. Bij het zoomen naar 5 meter gaat de schermopmaak bijna net zo snel als aan de Rock 'n Roller kunt draaien.
doc_nl Geplaatst 1 maart 2008 Geplaatst 1 maart 2008 Hier is hij ook binnen Eerste indrukken zijn goed! Wel kom je al wat gekke dingen teggen, maar dat is allemaal firmware oplosbaar (engelse tekst als hij op nederlands staat e.d.) ook gebruik van usb kabel is nog lastig, maar werkbaar, neem aan dat dat ook nog wel wordt opgelost. Kaarten worden heel mooi weergegeven!
delta123 Geplaatst 7 maart 2008 Geplaatst 7 maart 2008 De adviesprijs van de Colorado 300 wordt 599,- Op ebay gaan de Colorado's (Europese uitvoering, geleverd uit Duitsland) nu voorbij voor ongeveer 450-500 euro(via biedingen). Via ebay vanuit de USA (nu kopen)vanaf 350 euro.(daar komen nog kosten bij voor verzenden en invoeren)
De Scheertjes Geplaatst 7 maart 2008 Geplaatst 7 maart 2008 Wij hebben hem vorige week maandag besteld in Amerika. Afgelopen maandag is hij binnengekomen. Het is nog even stoeien met de verschillende mogelijkheden en uitpluizen wat er allemaal kan. Maar tot nu toe bevalt het. Wij hebben er, inclusief verzendkosten, 480 dollar voor betaald. Nog even afwachten hoeveel dat in euro's is, maar gezien de gunstige koers zal het ons meevallen.
Aanbevolen berichten