Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Via internet ben ik aan het programma vantagepoint programma gekomen voor de aansturing van diverse Magellan GPS'en.

Een maal geinstalleerd kun je de detailkaarten van mapsend importeren, en wat al niet meer. :blush:

Is een redelijk makelijk programma die gelijk mijn aangesloten explorist 600 direct :blush: herkende.

volg deze vantagepoint link

wie weet heb je er iets aan.

The Workman

Geplaatst
Via internet ben ik aan het programma vantagepoint programma gekomen voor de aansturing van diverse Magellan GPS'en.

Een maal geinstalleerd kun je de detailkaarten van mapsend importeren, en wat al niet meer. :blush:

Is een redelijk makelijk programma die gelijk mijn aangesloten explorist 600 direct :D herkende.

The Workman

Bedankt voor de tip Theo, ik heb het zojuist geinstalleerd en ga er eens even mee stoeien. :blush:

Geplaatst

Al een tijdje aangekondigd, nu is het er dan. Ik ga het meteen installeren. Het klinkt veelbelovend, dus ik ben benieuwd.

Geplaatst

Een maal geinstalleerd kun je de detailkaarten van mapsend importeren, en wat al niet meer. :wistling:

Is een redelijk makelijk programma die gelijk mijn aangesloten explorist 600 direct :naughty: herkende.

The Workman

Programma ziet er wel goed uit.

Maar ik kan geen mapsend detailkaarten inporteren.

Zal wel iets niet goed doen, want ik kan ook geen detailkaarten van mapsend europe opslaan.

Wie weet de oplossing ?

Geplaatst

Een maal geinstalleerd kun je de detailkaarten van mapsend importeren, en wat al niet meer. :wistling:

Is een redelijk makelijk programma die gelijk mijn aangesloten explorist 600 direct :dribble: herkende.

The Workman

Zal wel iets niet goed doen, want ik kan ook geen detailkaarten van mapsend europe opslaan.

Wie weet de oplossing ?

Een maal geinstalleerd kun je de detailkaarten van mapsend importeren, en wat al niet meer. :naughty:

Is een redelijk makelijk programma die gelijk mijn aangesloten explorist 600 direct :lol1: herkende.

The Workman

Wie weet de oplossing ?

Geplaatst

Is een redelijk makelijk programma die gelijk mijn aangesloten explorist 600 direct :lol1: herkende.

The Workman

Wie weet de oplossing ?

Het is gelukt een map uit mapsend europe te importeren :naughty:

Nog even verder experimenteren :dribble:

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ben bezig met vantage Point.

Zoals vermeld heb ik een detailmap van MapsendEurope in VP gekregen en doorgestuurd naar mijn explorist 210.

Ik heb een aantal detailmappen aangemaakt en naar mijn GPS overgezet.

Dus dat werkt goed.

Maar nu wil ik een aantal geocaches invoeren.

Maar steevast komen die ergens in de buurt van Schotland ofzo terecht.

De instellingen van de map kan je instellen, maar weet niet welke.

UTM - WSG84 tot zover weet ik het, maar dan vraagt hij om een zone !

Welke zone moet ik hebben ?

Wie is er al verder in dit programma ?

Ga nu eerst proberen om via GSAK naar VP over te brengen.

Geplaatst

Geocaches en UTM?

Voor geocachen is lat/lon gebruikelijk (in hdddmm.mmm), met datum WGS84.

Als je toch in UTM wilt werken wijs je op de kaart het gebied aan. Dan zie je de coördinaten van de cursor, dus ook de zone. Voor Nederland is dat grotendeels 31 U; het oosten is 32 U.

Ik neem tenminste aan dat een Magellan in deze net zo werkt als een Garmin.

Geplaatst

Na wat stoeien met VantagePoint, kom ik tot de conclusie dat je met een premium membership en GSAK beter af bent.

Op zich ziet het er wel leuk uit.

Je kan makkelijk detailkaarten importeren vanuit Mapsend Europe.

Maar dat lukt alleen als je je GPS ook aansluit en aan hebt staan.

Lat/Lon kan je niet instellen.

Wel kan je PQ met GSAK aanmaken en inladen naar VantagePoint.

Maar dan kan je ze net zo goed direct naar je GPSsturen en een html voor je PDA.

Dus er zal nog wel het e.e.a aan moeten gebeuren om het een volwassen programma te laten worden.

Wie weet bij de volgende update.

Iemand andere ervaringen ?

Geplaatst

Ik ben het met je eens. Het programma moet zeker nog verder doorontwikkeld worden om een serieuze concurrent te zijn voor wat nu al aan software beschikbaar is.

Irritant is ook dat je steeds maar 1 item kunt selecteren, zodat je soms eindeloos dezelfde handeling herhaalt. Bijvoorbeeld: ik wilde al mijn tracklogs importeren, maar dat moet dan één voor één. Verder zou het fijn zijn als je een soort onderverdeling in je waypoints zou kunnen maken door directories of verschillende databases.

Overigens heb ik een kaart geimporteerd vanaf de harde schijf. Bij Directroute Europe vond ik in de map export een bestanjde maps.imi. Dit kon ik importeren, en het lijkt er op dat nu de volledige kaart geladen is in Vantagepoint.

Geplaatst

Alsof de duvel ermee speelt.

Vanmorgen toch nog eens kijken of ik de basemap kan veranderen.

Meteen bij opstarten een melding van een update. :blush:

Meteen maar gedaan.

Het is ook gelukt om de basemap van de explorist in Vantagepoint te zetten. :)

Maar kan nog steeds niet lat/lon instellen. :P

Maar het oogt alweer iets beter.

Dus lijkt mij dat ze ermee aan het werk zijn :crybaby:

Geplaatst
Alsof de duvel ermee speelt.

Vanmorgen toch nog eens kijken of ik de basemap kan veranderen.

Meteen bij opstarten een melding van een update. :blush:

Meteen maar gedaan.

Het is ook gelukt om de basemap van de explorist in Vantagepoint te zetten. :)

Maar kan nog steeds niet lat/lon instellen. :P

Maar het oogt alweer iets beter.

Dus lijkt mij dat ze ermee aan het werk zijn :crybaby:

Als je bovenin op het kleine pijltje naast de groene dot klikt, kan je "Customize Quick Acces Toolbar" openen.

Daar kan je Lat/lon toevoegen.

Als je dan over de kaart gaat zie je rechts onder de coördinaten.

Geplaatst

Als ik na het importeren van een map vanuit mijn gps, daarna nog een map wil importeren, krijg ik een foutmelding en wordt het programma afgesloten.

Gisteren gebruikte ik de gps om ergens heen te rijden, toen was er geen kaart zichtbaar in het scherm.

Bleken kaarten, routes, waypoints, geocaches, zeg maar alles wat in je detailkaarten keuzemenu staat, op "uit" te staan.

Nou is dat geen probleem, kun je zo weer "aan"zetten, maar als programma's dit soort dingen doen, dat valt bij mij toch in de categorie "rariteiten", waardoor ik zo'n programma meestal snel terzijde schuif.

Iemand anders ook dit soort ervaringen?

Geplaatst
Als ik na het importeren van een map vanuit mijn gps, daarna nog een map wil importeren, krijg ik een foutmelding en wordt het programma afgesloten.

Gisteren gebruikte ik de gps om ergens heen te rijden, toen was er geen kaart zichtbaar in het scherm.

Bleken kaarten, routes, waypoints, geocaches, zeg maar alles wat in je detailkaarten keuzemenu staat, op "uit" te staan.

Nou is dat geen probleem, kun je zo weer "aan"zetten, maar als programma's dit soort dingen doen, dat valt bij mij toch in de categorie "rariteiten", waardoor ik zo'n programma meestal snel terzijde schuif.

Bedoel je dat je een map overzet van je GPS naar Vantagepoint ?

Ik heb mijn basemap gekopieert naar Vantagepoint, dat is goed gelukt.

Ben nog even verder aan het stoeien geweest.

Ik heb via MapSendEurope diverse detailkaarten aangemaakt en geïmporteerd naar Vantagepoint.

Vandaar uit kan ik per keer de detailkaarten op mijn 210 verwisselen.

Maar zoals eerder geschreven, moet wel alles 1 voor 1.

Ook een PQ behandeld door GSAK kan je importeren.

Je kan dan in de detailkaart die je dan gebruikt in Vantage Point een route uitzetten via de diverse caches.

We blijven proberen. :thumbup:

• 1 month later...
Geplaatst

heb ook de basemap in VP gezet, is keurig gelukt alleen de kaart komt niet in beeld. Hoe zet je deze aan?

Fazer

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...