Spring naar bijdragen

Help,cant unlock maps!!


Atlas

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als je wat meer info geeft kan er misschien iemand een zinnig antwoord geven, zo lijkt het me schieten met een kanon op een mug.

 

M.a.w. welke GPS gebruik je, welke versie en welke software ?

Je leverancier kan je waarschijnlijk ook wel helpen, maar allicht is er hier wel wat over te zeggen.

 

Groeten Jan-Willem.

 

Edit: Gezegde maar even aangepast.

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien nog niet geregistreerd bij de SW leverancier? :thumbup:

Volgens mij wordt je SW gekoppeld aan je GPS-serie nummer.

Zo wordt voorkomen dat SW op meerdere GPS's wordt gezet.

 

Maar sta je al geregistreerd en je hebt een nieuwe GPS? :thumbup:

ff leverancier mailen met nieuwe serie nummer....

Dat was mijn ervaring tenminste :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allereerst ik gebruik de garmin 60 CSX,topo NL stond op mijn computer en had al kaarten geladen naar mijn GPS,nou had ik topo nl ook op mijn gewone pc gezet maar heb hem geactiveerd via mijn laptop,nu wilde ik weer nieuwe kaarten uploaden ging opzich prima totdat ik mijn gps aanzette ik kreeg dus het bericht "cant unlock maps".

ik vermoed dat ergens met het activeren van de maps is verkeerd gegaan.

verder ben ik echt een beginner dus het is allemaal nogal nieuw voor mij.. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ontstaat de verwarring vanwege het feit dat je 2 verschillende kaarten naar je GPS wilt laden en dat niet in 1 maar in 2 keer doet ?

 

Je zult merken dat je steeds een combinatie van kaarten zult moeten uploaden naar je GPS, m.a.w. de combinatie van Topo NL, Topo BE en bijv City navigator moet je in 1 kaartselectie plaatsen en dat dan gaan uploaden. Dan zou het goed moeten gaan.

 

Suc6 met proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allereerst ik gebruik de garmin 60 CSX,topo NL stond op mijn computer en had al kaarten geladen naar mijn GPS,nou had ik topo nl ook op mijn gewone pc gezet maar heb hem geactiveerd via mijn laptop,nu wilde ik weer nieuwe kaarten uploaden ging opzich prima totdat ik mijn gps aanzette ik kreeg dus het bericht "cant unlock maps".

ik vermoed dat ergens met het activeren van de maps is verkeerd gegaan.

verder ben ik echt een beginner dus het is allemaal nogal nieuw voor mij.. :thumbup:

Volgens mij is het probleem dat je de TOPO hebt geactiveerd via je laptop en probeert te laden via de pc. Garmin.nl staat het gebruik van TOPO-NL slechts op één pc of laptop toe. Je mag een keer switchen naar een andere pc of laptop maar dit moet je aanvragen bij Garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ontstaat de verwarring vanwege het feit dat je 2 verschillende kaarten naar je GPS wilt laden en dat niet in 1 maar in 2 keer doet ?

 

Je zult merken dat je steeds een combinatie van kaarten zult moeten uploaden naar je GPS, m.a.w. de combinatie van Topo NL, Topo BE en bijv City navigator moet je in 1 kaartselectie plaatsen en dat dan gaan uploaden. Dan zou het goed moeten gaan.

 

Suc6 met proberen.

 

 

Oke misschien is dat het probleem,maar iedere keer als ik mijn GPS aanzet krijg ik het bericht "cant unlock maps"dit doordat de maps al in de Gps zijn geladen,enig idee hoe ik de geladen kaarten wegkan halen?.ik zie ze nl nergens meer in de menu's terug..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ontstaat de verwarring vanwege het feit dat je 2 verschillende kaarten naar je GPS wilt laden en dat niet in 1 maar in 2 keer doet ?

 

Je zult merken dat je steeds een combinatie van kaarten zult moeten uploaden naar je GPS, m.a.w. de combinatie van Topo NL, Topo BE en bijv City navigator moet je in 1 kaartselectie plaatsen en dat dan gaan uploaden. Dan zou het goed moeten gaan.

 

Suc6 met proberen.

 

 

Oke misschien is dat het probleem,maar iedere keer als ik mijn GPS aanzet krijg ik het bericht "cant unlock maps"dit doordat de maps al in de Gps zijn geladen,enig idee hoe ik de geladen kaarten wegkan halen?.ik zie ze nl nergens meer in de menu's terug..

 

Voor zover ik weet hoef je Topo NL niet te unlocken. City Navigator echter wel en maar liefst twee keer, namelijk bij installatie op je pc en de eerste keer bij het downloaden naar je GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een keer is voldoende.

Als je het op de PC CityNavigator kaarten ontsloten hebt met de code voor je eigen toestel, kun je de kaarten daarna gewoon versturen.

Alleen als de code voor jouw toestel niet bekend was op de PC, moet je op je toestel alsnog een code invoeren.

Voordeel daarvan is wel, dat je dan voortaan van willekeurige computers kaarten kunt laden, mits het om dezelfde kaartversie gaat.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...