Spring naar bijdragen

Niet alle caches te vinden in GSAK


Remunj

Aanbevolen berichten

Ik merk regelmatig dat niet alle caches in de database van GSAK terecht komen.

Ook niet als ik ze via Loc files (Duitsland) binnen haal.

Het probleem doet zich vooral in Duitsland voor.

Bijvoorbeeld de caches Harry Potter in de regio Heinsberg staan wel op de stippenkaart, maar komen niet in GSAK.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij kun je deze vraag beter op het gsak forum stellen in plaats van op dit forum http://gsak.net/board/.

 

Maar dan blijft de vraag, waarom zitten niet alle caches in de logfile?

De caches die ik bedoel staan wel op de stippenkaart (cachekaart).

Ze zijn dus wel bekend bij .com.

 

 

Bedankt, dat zal ik morgen zeker doen.

 

Remunj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je deze vraag beter op het gsak forum stellen in plaats van op dit forum http://gsak.net/board/.

 

Maar dan blijft de vraag, waarom zitten niet alle caches in de logfile?

De caches die ik bedoel staan wel op de stippenkaart (cachekaart).

Ze zijn dus wel bekend bij .com.

Wat heeft Clyde (GSAK) nu te maken met een .loc file die door GC.de gegenereert is??

Ik denk dat je juist bij de bron, in dit geval dus GC.de moet wezen.

Daar zitten dus blijkbaar niet alle caches in de .loc file

 

Bovendien vergelijk je de .loc file met de (duitse?) stippenkaart.

Wie zeg je dat die kaart wel actueel is?

Misschien zijn bedoelde caches temp unavailable of gearchiveerd.

 

In het verleden hebben de Duitsers hier namelijk ook al eens problemen mee gehad naar een grote update bij gc.com

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je deze vraag beter op het gsak forum stellen in plaats van op dit forum http://gsak.net/board/.

 

Maar dan blijft de vraag, waarom zitten niet alle caches in de logfile?

De caches die ik bedoel staan wel op de stippenkaart (cachekaart).

Ze zijn dus wel bekend bij .com.

Wat heeft Clyde (GSAK) nu te maken met een .loc file die door GC.de gegenereert is??

Ik denk dat je juist bij de bron, in dit geval dus GC.de moet wezen.

Daar zitten dus blijkbaar niet alle caches in de .loc file

 

Bovendien vergelijk je de .loc file met de (duitse?) stippenkaart.

Wie zeg je dat die kaart wel actueel is?

Misschien zijn bedoelde caches temp unavailable of gearchiveerd.

 

In het verleden hebben de Duitsers hier namelijk ook al eens problemen mee gehad naar een grote update bij gc.com

 

Ik gebruik gewoon de stippenkaart van Geocaching.nl, dus de kaart die wij alle onder het kopje Cache kaarten kunnen vinden, en na aanklikken komt de cache beschrijving wel naar voren, de cache blijkt niet gearchiveerd te zijn.

 

Daar kan ik na lang zoeken de caches wel vinden, maar via GSAK zijn ze nergens te vinden, zelf het GC nummer staat niet in de database. Ik blijf het vreemd vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vier heb ik ook gevonden, maar dat waren niet degene die ik zocht.

Ik zocht eigenlijk deze GC171XO. Deze komt in de database van GSAK niet naar voren.

 

 

In mijn GSAK bestand zijn het er zelfs 7882 caches, maar daar zitten de gearchiveerde ook nog tussen. Het kan dus goed kloppen dat we allebei op het zelfde aantal uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zoekt dus GC171X0 en niet GC171Xo. Het laatste symbool is een Nul en niet de letter O.

 

GSAK kan er niets aan doen dat deze cache niet in de DECaches.loc zit. De oorzaak zit dus in het systeem van Geocaching.NL.

 

Ik heb de DECaches.loc van Geocaching.NL in mijn GSAK geladen en bij de Caches die ik in mijn bestand heb een vinkje laten zetten. Mijn bestand word wekelijks geupdate met Pocket Queries van Geoaching.com.

 

Ik kan controleren welke caches er niet in de DECaches.loc zitten. Nu blijkt dat er 72 stuks zijn die ik in mijn GSAK bestand heb maar niet in de DECaches.loc file zitten. Alle 72 caches hebben als Bündesland Niedersachsen. Misschien ligt daar de oorzaak van het systeem die de Loc maakt.

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het uitzoeken. 72 stuks zijn er wel veel. Het maakt niet uit of het een 0 of o is, hij vindt ze beide niet.

Ik heb het nu alleen in de grenscaches met Duitsland gevonden, in Nederland en Belgie ben ik het nog niet tegengekomen.

 

Nogmaals dank voor het uitzoeken en antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb wel eens gemerkt dat als je zoekacties meer dan 500 caches oplevert, hij er willekeurig een aantal weglaat ipv alleen de caches die het verst weg liggen van je centrale punt... (wat mi het meest logische zou zijn)

 

Ik heb wel eens een draadje gestart over hoe gc.com nu bepaalt in zijn query welke caches wel en welke caches dan niet in de gpx/loc-files komen, maar toen geen zinnig antwoord gekregen.

Beter is dan om 2 gpx/loc files te maken die zo dicht bij elkaar overlappen waardoor de kans kleiner wordt dat je caches 'mist'

 

beetje offtopic:

overigens is gsak wel vaker de beste ingang voor het zoeken in een streek, maar als je actuele informatie wilt is checken in googlemaps voor mij nog altijd de meest effectieve manier. (hoe vaak gebeurt het niet dat je cache nl gearchiveerd is, of niet actief, en je hebt dat nog niet verwerkt in gsak...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal bedankt voor het zoeken van de mogelijke antwoorden.

Ik zal ook maar eens wat meer gebruik gaan maken van googlemaps en dan vandaar uit GSAK maar aanvullen.

 

 

Mijn vraag is voldoende beantwoord.

 

 

Groetjes. Remunj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle 72 caches hebben als Bündesland Niedersachsen. Misschien ligt daar de oorzaak van het systeem die de Loc maakt.

Hier zit hem inderdaad de kneep. Sinds kort is Duitsland opgedeeld volgens de Bundesländer door gc.com.

Oudere caches kennen nog de indeling "Germany" terwijl nieuwere caches nu naar het Bundesland ingedeeld worden (Berlin, Niedersachsen, Nordrhein-Westfalen). Waarschijnlijk zoek je met je PQ's naar caches in Germany. Je zult nu ook een PQ aan moeten maken met Nordrhein-Westfalen. Dit doe je door de "State" aan te klikken en te kiezen. Dan krijg je weer wel alle caches uit de buurt van Remunj :thumbup:

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De duitse caches houden gewoon als 'Country' Germany, maar in de 'State' staan nu de bundesländer.

 

 

 

Alle 72 caches hebben als Bündesland Niedersachsen. Misschien ligt daar de oorzaak van het systeem die de Loc maakt.

Hier zit hem inderdaad de kneep. Sinds kort is Duitsland opgedeeld volgens de Bundesländer door gc.com.

Oudere caches kennen nog de indeling "Germany" terwijl nieuwere caches nu naar het Bundesland ingedeeld worden (Berlin, Niedersachsen, Nordrhein-Westfalen). Waarschijnlijk zoek je met je PQ's naar caches in Germany. Je zult nu ook een PQ aan moeten maken met Nordrhein-Westfalen. Dit doe je door de "State" aan te klikken en te kiezen. Dan krijg je weer wel alle caches uit de buurt van Remunj :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...