Spring naar bijdragen

Pocket Queries


BigBird

Aanbevolen berichten

Even enigszins off topic:

Wat voor info heb je dan offline als je de Pocket Query gebruikt? Gewoon de hele cache pagina? In dat geval: als je geheel Nederland laat toesturen... is dat niet een enorm bestand... voor een arme 56k-inbeller als ik?

(Interesse omdat ik sinds een tijdje een PPC heb.)

De Pocket Queries zijn niet enkel bedoeld voor een pocketPC. Sterker, zonder andere hulpprogramma's (Plucker bijvoorbeeld) kan je er niet veel mee.

Om pocket queries aan te vragen moet je Premium Member van geocaching.com zijn. Kost je $30 per jaar. Voordelen: Pocket Queries :D en Members only caches.

De Pocket Queries genereren bulkbestanden met cachegegevens. Maximaal 500 caches per bestand, maximaal 5 Queries per gebruiker. Je kan aangeven of je een standaard loc-file wil of een gpx-file.

De loc-file bevat alleen waypoint gegevens en de naam van de cache.

De gpx-file bevat alle informatie van de cache, zoals die ook op de cachepagina zelf staat. Plus de laatste 5 logs. Maar niet de foto's. Plus of jij deze cache al gevonden hebt. Plus of er een travelbug in de cache kan zitten.

Je krijgt deze bestanden automatisch gemailt op de dag dat jij dat wil (vrijdag is heel druk, dus dan krijg je meestal zaterdags). Het NL bestand is iets meer dan 1 MB groot (gezipt, kan je ook aangeven). Dus dat is wel te doen als je hem wekelijks laat bezorgen.

( :blush: ik realiseer me nu dat NL al meer dan 500 caches heeft en ik m'n query aan moet passen)

 

Je kan het gpx bestand niet zomaar openen met explorer ofzo. Je moet het, net als de loc-files, openen met een programma dat ook snap wat er staat. Er zijn inmiddels een aantal hele goede viewers om het toch te bekijken. Watcher geeft direct een heel mooi overzicht van de caches in de gpx. GPX Spinner geeft je de mogelijkheid html pagina's te genereren die je vervolgens met explorer (ook op je PocketPC) kunt bekijken. Je kan (door zelf templates te maken in html) zelf bepalen hoe de pagina's eruit zien. Is wel ingewikkeld en niet nodig.

 

CacheMaps gebruikt zowel Watcher als GPX Spinner om de informatie op een mooe manier te tonen. Op de CacheMaps site vind je overigens ook een heleboel links naar andere software die de moeite waard is.

 

pff, ik denk dat ik maar schrijver word...

 

BigBird :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
ReizenReizen

Beste allemaal,

 

Reeds enige tijd ben ik Premium Member en door de Pocket Queries te downloaden in combinatie GSAK en MapSource heb ik nu een behoorlijke controle over de caches in Nederland (welke heb ik er reeds gedaan, welke zijn unavaleble etc.).

 

Ik moest wel eerst een paar plaatsen (lees: coördinaten) in Nederland bepalen, van waaruit ik de straal kon bepalen waarin in ieder geval minder dan 500 waypoints vallen. De overlap wordt door GSAK automatisch meegeschreven, dus daar behoefde ik geen rekening mee te houden. Dit was nodig, omdat er door bepaalde concentraties van caches, gemakkelijk de 500 waypoints zouden kunnen worden bereikt en dan houdt het downloaden op.

 

Probleemstelling:

Wij gaan de laatste tijd regelmatig naar Duitsland en beoefenen daar ook onze geocachesport.

Echter, ik zou graag alle caches van Duitsland met hun beschrijvingen in de Pocket Queries binnen willen halen. Ook dat is geen probleem, maar door de grote hoeveelheid caches in Duitsland en hun grote concentraties op bepaalde plaatsen wel. Ik zal dus een X-aantal coördinaten moeten hebben met een daarbij behorende straal (in km's) om op die manier alle caches binnen te halen. OK, dat zal niet in één keer gaan, maar als ik ze doordeweeks laat genereren, denk ik daarmee weinig problemen te zullen ondervinden.

 

Mijn vraag:

Heeft iemand van jullie deze sessie reeds uitgevoerd?

Ik bedoel, heeft iemand dat al eens uitgezocht en zou diegene de gegevens daarvan heeft, deze willen delen op dit forum?

Ik zou daar in ieder geval behoorlijk mee zijn geholpen.

 

Alvast bedankt.

 

Ron Mumzle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Reintje, maar dat is niet wat ik bedoelde.

Wij hebben onze vakantiebestemming steeds meer verlegd naar Duitsland, juist omdat je daar lekker kunt cachen. Met inmiddels 109 Duitse caches op mijn naam, wordt het voor mij steeds belangrijker welke caches waar liggen. Daarbij gebruik ik de foto's om te kijken hoe de omgeving eruit ziet. Middels GSAK kun je gemakkelijk naar de cache-site inline, want die worden helaas niet meegenomen in de queries. Maar het werkt perfect!

 

Dus blijft mijn vraag nog even open staan.

 

Ron Mumzle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron,

 

ik deed het met Duitsland met de geplaatst datum. Ben je wel een stapel queries verder, maar dan heb je ook wat. Gezien het feit dat jij ook Premium Member bent, zou ik wel een export van heel D kunnen maken, toch?

 

Heb net even de GPX gemaakt (35Mb) en gezipt (nu nog 9,7Mb), bestand is up to date tot afgelopen weekend, dus als je vanaf nu een PQ mee laat lopen met "caches updated last week" en "Country: Germany" en deze op maandag draait, dan blijf je bij qua cache vulling. :( Enige dat je dan mist zijn de laatste logs (en de plaatjes, maar die mis je zowiezo).

 

Ik heb overigens een stapel datums die ik heb gebruikt om D te sponzen, maar dan moet ik even op zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit momenteel op tussen de 300 en 400 updates per week voor D alleen. De rest van West Europa doet dat ook... Maar dat is beide zonder alleen maar gelogde caches, echt alleen als de cache tekst is aangepast. En voorlopig is dat genoeg. Ga ik weer naar D toe, dan draai ik vlak voor vertrek die 9 PQ's weer en ik heb de laatste logs ook. :(

 

Verder draai ik ook nog een Placed last week PQ, dus ik heb gewoon een kaartje met daarop heel D in mapsource.

 

Verder loopt elk weekend een complete run van NL (3x PQ), om de logs compleet te houden. Ik ben nu qua caches compleet in Scandinavie, UK, IE, NL, B, LUX, F, ES, PT, A, CH, I, D, GR, Malta, Cyprus, Tunesie en Egypte. Volgende project is om Polen, Tsjechie, Hongarije, etcetera binnen te halen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende project is om Polen, Tsjechie, Hongarije, etcetera binnen te halen. :D

Met Polen ben je erg snel klaar! :(

Als er 20 liggen is het veel.

Mijn broer gaat ieder jaar met vakantie naar Polen en heeft vorig jaar nog een cache proberen te doen.

Niet gevonden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...