Spring naar bijdragen

Terradesk - Luchtreis op internet


Aanbevolen berichten

Tip van hccnet.nl:

Op www.terradesk.nl is het mogelijk via een speciale plugin vanuit de lucht Nederland te bekijken. Het flight panel is in te stellen met Dutch Grid coordinaten, zodat je dus virtueel boven je eigen huis kunt zweven.

(of boven een cache natuurlijk  :D )

 

Leuk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Woutloper dit is echt een fantastische tip. Ik zit ook bij HCCNet maar het was me even ontgaan.

 

Kijk hier voor een plaatje zoals je die van de terradesk site kan plukken. De tekst heb ik er zelf bijgezet, het betreft hier de omgeving van onze Rock & Roll cache. Bomen en auto´s zijn zelfs te zien. Op deze manier kun je de beoogde cache alvast virtueel bezoeken.

 

Op grotere hoogte is deze opname gemaakt met daarin mijn afgelegde skate-route. Ik gebruik de GPS zelfs met skaten als een soort luxe kilometerteller.

 

Dit is echt een vette tip ......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad een schitterende plugin. Maar ik kan niet meer zien dan de door hun opgegeven standaardvoorbeelden.

Hoe doe je dat om naar een eigen locatie te springen, en om die coördinaten in te stellen in het Flight Panel?

(Het zou kunnen zijn dat ik niet alles te zien krijg. De grafische afhandeling is niet helemaal o.k. want ik zie tekst over de rand lopen en dwars door knoppen heen. Dus wellicht zie ik e.e.a. gewoon niet staan. Beschrijf dus graag ook waar je een zekere knop ziet staan.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen ontdekt dat je met de Tab-toets in het flight panel toch naar de location velden kunt springen, er verschijnt dan een venstertje waarin je de coördinaten in kunt vullen....

Dus als er meer zijn die dit probleem tegenkomen, er is een oplossing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst landen met je ruimteschip,

dan opnieuw je positie uitpeilen,

vervolgens weer invoeren in Terra-geval.

 

Nee, even serieus: ik vermoed dat er ergens een optie bestaat om het datum in te stellen en gridnotatie. De getallen zoals ik ze zie (als ik uitga van een standaard aangeboden tour) zijn nogal erg anders dan gebruikelijke notaties. Geen idee wat zij hebben gehanteerd.

Waar die instelling zit heb ik ook nog niet gevonden, wellicht valt dat weer buiten datgene wat ik kan zien. (Zie een eerder postje van mij.) Ook zoekend op hun site naar hulp heb ik niets kunnen vinden.

Waterboys: wat heb jij geklikt/ingevuld om tot jouw voorbeeld te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ietsje vollediger:

 

Open het flightpanel onder de afbeelding. De LOCATION XY indicatie is in

Dutch Grid met Dutch map date ( tenminste: dit klopt met mijn Garmin Etrex

gegevens). In het groene kruis in het midden van het scherm kijk je dan

precies op die locatie als je recht naar onderen kijkt.

 

Je kunt je kijkrichting veranderen door onder of boven op de rand van het

displayvenster te klikken.

 

 

wouTloper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waterboys: wat heb jij geklikt/ingevuld om tot jouw voorbeeld te komen?

Woutloper geeft in het postje hierboven precies aan zoals ik het ook doe. Probeer het eens met X=155000 en Y=463000 op een hoogte van bv 1500m. Kijk recht recht naar beneden en ziedaar de bekende kerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waterboys: wat heb jij geklikt/ingevuld om tot jouw voorbeeld te komen?

Woutloper geeft in het postje hierboven precies aan zoals ik het ook doe. Probeer het eens met X=155000 en Y=463000 op een hoogte van bv 1500m. Kijk recht recht naar beneden en ziedaar de bekende kerk.

"This location is not in world area. Please try again."

:D  ;)  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit als je de nederlandse site terradesk.nl benadert tenminste.

Als ik iets op die site klik, dan krijg ik alleen in een klein browservenstertje de volgende melding (titel van het window: FlyTo - Microsoft Internet Explorer)

Er is een fout opgetreden. De vlucht kan niet gestart worden. 

Reden: De vlucht wordt opgestart vanaf een ongeautoriseerde website. Neem contact op met de beheerder van de website.

Ja, leuke melding.

Hebben jullie die op één of andere manier geauthoriseerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie die op één of andere manier geauthoriseerd?

Ik heb alleen de plugin gedownload en geinstaleerd. Ik gebruik IE6. Het programma heeft wel een probleem met Netscape 4.03 en/of een firewall heb ik gemerkt. Maar het doet dan ook helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...