barnold Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 na terugkomst van mijn vakantie merk ik dat de lay out van de gc.com pagina's weer gewijzigd is. dit heeft natuurlijk ook weer gevolgen voor sommige greasemonkey scripts onder FF. er was een script dat ervoor zorgde dat rechtsboven op de cachepagina een lijstje kwam met de data van je eigen logs. ik zie dat lijstje niet meer. maar ik weet eigenlijk ook niet meer welk scriptje daarvoor zorgde. weet iemand van jullie dat nog?
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 Hm, greasemonkey scripts, bedoel je zoiets als die &pf=y&decrypt=y&numlogs=5 bv. achter de url, zodat bij de MAKE THIS PAGE PRINTFRIENDLY, de lay-out zich aanpast ? En zijn er meer dan die greasemonkey scripts, ik heb er nog noit van gehoord
speurvuur Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 na terugkomst van mijn vakantie merk ik dat de lay out van de gc.com pagina's weer gewijzigd is. dit heeft natuurlijk ook weer gevolgen voor sommige greasemonkey scripts onder FF.er was een script dat ervoor zorgde dat rechtsboven op de cachepagina een lijstje kwam met de data van je eigen logs. ik zie dat lijstje niet meer. maar ik weet eigenlijk ook niet meer welk scriptje daarvoor zorgde. weet iemand van jullie dat nog? Hier staan er een heleboel speciaal voor geocaching: http://gmscripts.locusprime.net/ Zit ie daar tussen? Hm, greasemonkey scripts, bedoel je zoiets als die &pf=y&decrypt=y&numlogs=5 bv. achter de url, zodat bij de MAKE THIS PAGE PRINTFRIENDLY, de lay-out zich aanpast ? En zijn er meer dan die greasemonkey scripts, ik heb er nog noit van gehoord Greasemonkey is een script-addon voor Firefox jij hebt het over de URL, dat is wat anders. zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Greasemonkey
Powk Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 na terugkomst van mijn vakantie merk ik dat de lay out van de gc.com pagina's weer gewijzigd is. dit heeft natuurlijk ook weer gevolgen voor sommige greasemonkey scripts onder FF.er was een script dat ervoor zorgde dat rechtsboven op de cachepagina een lijstje kwam met de data van je eigen logs. ik zie dat lijstje niet meer. maar ik weet eigenlijk ook niet meer welk scriptje daarvoor zorgde. weet iemand van jullie dat nog? Ik denk dat je dit script bedoelt.
barnold Geplaatst 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst 10 augustus 2008 (bewerkt) Ik denk dat je dit script bedoelt. inderdaad, een wat verstopte nevenfunctie. powk, bedankt. maar jammer genoeg doet hij het dus niet meer, op dit punt. de telling wordt nog wel toegevoegd. 10 augustus 2008 bewerkt door barnold
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 Ok, Maar dan het volgende: Al zou ik het volgende willen installeren; Install script: "Install script icoontje" To install, right-click on the icon, and select "Install User Script". If you do not see the menu option, click on the icon to open the file in a new tab (or window), and select "Install This User Script" from the Tools menu. Dan krijg ik niet die optie Install This User script te zien, alleen de hele lap tekst van Java, wat kan ik daar dan mee ? Hoe krijg ik het dan WEL gedownload, ook al werkt het nu dus niet ? *** Er staat trouwens op de Wikipedia, OOK een grease monkey voor IE !
smeule Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 (bewerkt) na terugkomst van mijn vakantie merk ik dat de lay out van de gc.com pagina's weer gewijzigd is. dit heeft natuurlijk ook weer gevolgen voor sommige greasemonkey scripts onder FF.er was een script dat ervoor zorgde dat rechtsboven op de cachepagina een lijstje kwam met de data van je eigen logs. ik zie dat lijstje niet meer. maar ik weet eigenlijk ook niet meer welk scriptje daarvoor zorgde. weet iemand van jullie dat nog? Volgens mij dit Bij ons werken er ook een aantal niet meer 10 augustus 2008 bewerkt door smeule
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 **** Er is trouwens een nieuwe versie 0.8 !!! Wie weet werkt die wel voor je ?!
BBosman Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 Bij ons werken er ook een aantal niet meer Welke werken er bij jullie dan niet meer? Alle scriptjes die ik gebruik doen het nog steeds namelijk. (Al gebruik ik ze niet allemaal)
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 Ha ! Heb net de o.8 gedownload, gelukt dus via DEZE link, maar wat ik er nu mee kan, nog geen flauw idee, ik zie idd niks op de cachepagina's ... Maar ja ik ben digibeet wat betreft greasemonkey !
barnold Geplaatst 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst 10 augustus 2008 (bewerkt) Volgens mij dit klopt, bedankt 10 augustus 2008 bewerkt door barnold
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 Bij ons werken er ook een aantal niet meer Welke werken er bij jullie dan niet meer? Alle scriptjes die ik gebruik doen het nog steeds namelijk. (Al gebruik ik ze niet allemaal) Aha, dus het werkt wel ! Misschien niet bij iedereen, maar de functie is niet uit de lucht ... Ik zou graag horen wat ikzelf dan niet goed doe. Ik heb dus de download binnen, maar nu ?
BBosman Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 Als je Greasemonkey hebt geinstalleerd en je browser hebt herstart, dan heb je als het goed is in de rechteronderhoek van je browserscherm een icoontje van een aapje staan. Welke kleur is dit aapje? Als hij "bruin" is, dan zou je zodra je zo'n Greasemonkey script van de site probeert te downloaden automatisch een dialoogje moeten krijgen of je hem wil installeren. Als hij grijs is en je klikt op zo'n link, zie je de programmacode, zoals je hierboven ook al noemde. Dit komt dan omdat Greasemonkey uitgeschakeld is (gedisabled). Door met je linkermuisknop op het icoontje te klikken enable je hem (hij wordt dus bruin) en kun je scriptjes installeren. Zo'n scriptje werkt dan automatisch op de pagina's waar hij voor bedoeld is.
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 (bewerkt) Hm, ik heb de browser wel herstart, maar niet de gehele pc, dat hoeft toch ook niet ?! Er staat in ieder geval GEEN aapje linksonderin. Wel als je via extra in je balk bovenin kijkt, zie je zowel bij Add ons greasemonkey (Bruin) staan als wel op een eigen "regel" in Extra... Misschien anders via PB ?? Lijkt me wel handig en leuk script hoor Ok, Maar dan het volgende: Al zou ik het volgende willen installeren; Install script: "Install script icoontje" To install, right-click on the icon, and select "Install User Script". If you do not see the menu option, click on the icon to open the file in a new tab (or window), and select "Install This User Script" from the Tools menu. Dan krijg ik niet die optie Install This User script te zien, alleen de hele lap tekst van Java, wat kan ik daar dan mee ? Hoe krijg ik het dan WEL gedownload, ook al werkt het nu dus niet ? *** Er staat trouwens op de Wikipedia, OOK een grease monkey voor IE ! Nu ik Grease Monkey heb geinstalleerd en wederom de pagina bezoek waar de scriptjes staan, krijg ik nu bij het rechtsklikken WEL de optie install user script.... Gedaan dus ! Maar verder nog even puzzelen ... Edit : een aantal scrips gedownload inmiddels en nu de FF opnieuw opstarten.... Ben benieuwd ! 10 augustus 2008 bewerkt door IkbenMamma
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 (bewerkt) Yeeha, een AANTAL scripts werken er hoor ... Zoals hierboven te zien is achter de namen aan de linkerkant (ALLEEN BIJ HET GC.COM FORUM !), staan de icoontjes er nu; kun je meteen doorklikken naar de founds of hidden caches van diegene ... Edit: Ik zie nu dat het ook voor het GC.NL forum geldt ! Dit had ik aangepast in de script tekst, copy and paste en werkt nu dus ook hier ... En... De tabbladen zijn voorzien van eigen icoontjes. Waar voorheen nog overal het vierkleurige geocaching logo in de tabbladen stond, pronkt nu dus een ? van mysterie of een MULTI icoontje voor zo'n cache etc... *** Wat ik wel ook geïnstalleerd had en nog niet terugzie is: Links in je scherm bij my account bv. het aparte invulvenster voor de GC nummers, invullen en hop naar de cachepagina, jammer ! Ook de schermpjes waar TOPICstarter het over had, zie ik (nog) niet... Dan had ik ook nog wat fit screen, en zelf controle hebben over white in pages, maar ook nog geen verandering gezien... *** Wel heb ik zoals hieronder te zien is het scriptje voor een (soort) event icoontje/tekstwolkje achter de cachenaam gedownload. Ik dacht dat het betekende dat ALS ik met betrekking tot die cache een note of found had geplaatst ik dan automatisch naar die note of found zou gaan, maar het betekent dat ik dan meteen een log (found of note, whatever) kan gaan schrijven ZONDER eerst naar de cachepagina te gaan. Misschien haal ik dat er wel uit, dat gebruik ik denk ik niet en nu staat er dus OVERAL zo'n wolkje achter : ***** Bovendien had ik ook het WAYPOINT scriptje gedownload en ook die doet het. Een volgende keer hoef ik niet meer al die waypoints helemaal aan te maken, maar KLIK ik gewoon op bv. PARK of WP1, of FINAL !!! ERG HANDIG HOOR ! http://img.geocaching.com/cache/f8094e6a-e...53848f47eaf.jpg Edit : ik mag maar twee plaatjes toevoegen.... *** En mijn gallery ziet er veel gelikter uit *** Bovendien past de achtergrond zich nu automatisch aan en heb ik dus niet van die vreemde extra brede pagina's meer om te scrollen *** Wanneer er meer dan 5 logs zijn voor een cache, laat ie automatisch de HELE lijst met alle logs zien, hoef ik niet te klikken onderaan op show all logs .... WERKT OOK ! *** En : Bij Driving Directions is er een exacte route met afstanden afleesbaar ! http://img.geocaching.com/cache/380f4caa-c...be1211c3209.jpg Edit: Ik mag maar twee plaatjes toevoegen Er is ook een aparte Directions From Mum's New Place toegevoegd bij : For online maps... * Geocaching.com Google Map * Map24 * Google Maps Google Satellite Google Hybrid Directions From Mum's New Place MapQuest * Yahoo Maps * Microsoft MapPoint **** Zo, dat was het weer even.... Voor wat betreft de vensters met de logjes etc, misschien ligt het idd aan al het werk achter de schermen sinds de update van GC.com, gewoon nog even in de gaten houden... Voor nu vind Mamma het al helemaal toppie wat er aan features is bijgekomen, en dat terwijl ik er tot vanavond nog niets over had gehoord THNX allemaal ! maar vooral de Topicstarter, misschien dat anderen er nu ook wat aan hebben. **** FF KORT NOG: RESUME VOOR ALLEN DIE MIJ NOG ZULLEN VOLGEN MISSCHIEN...... EERST de laatste versie van GREASE MONKEY downloaden : 0.8 hier Dan naar de GreaseMonkeyScripts site gaan en links de verschillende scripts nalopen om te kijken welke je zelf wilt. Heb je er eentje gevonden dan rechts onderin op het icoontje downloaden en het wordt geinstalleerd. Wanneer je AL je scripts hebt gedownload die je wilt is het dus belangerijk dat je je BROWSER (FF) herstart !! Vervolgens zie je als het goed is idd rechts onderin (Boven de tijd) het aapje EN in het menu Extra boven aan in de menubalk zit een apart menuutje met GreaseMonkey... ***** SUCCES en het wachten is nu idd op de logvensters ! 11 augustus 2008 bewerkt door IkbenMamma
Aanbevolen berichten