Chi Sung Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 (bewerkt) Ik kwam gister bij de cache (GCHBZB) Leeuwarder bos. Deze cach is te vinden door van de startlocatie 864m richting 352 graden magnetisch te lopen. Nu heb ik gehoord dat je met de start coordinaten en de bovenstaande gegevens de positie van de cach kan "projecteren"? Maar hoe doe je dat. Ik cache zelf met een PDA en ik kan niet projecteren met mijn software (BeelineGPS) of is er een trukje voor zodat je het coordinaat kan projecteren. 22 januari 2006 bewerkt door Chi Sung
mlvdburg Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Ik kwam gister bij de cache (GCHBZB) Leeuwarder bos. Deze cach is te vinden door van de startlocatie 864m richting 352 graden magnetisch te lopen. Nu heb ik gehoord dat je met de start coordinaten en de bovenstaande gegevens de positie van de cach kan "projecteren"? Maar hoe doe je dat. Ik cache zelf met een PDA en ik kan niet projecteren met mijn software (BeelineGPS) of is er een trukje voor zodat je het coordinaat kan projecteren. <{POST_SNAPBACK}> Zou zeggen neem je pda en loop naar het noorden 864 m Dit omdat het beina 360 graden is. Ik wil ook wel een projectie voor je maken.
Kapitein Haak Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Als ik dit zo lees denk ik hoe relaxed een GPS eigenlijk is Haak.
Jurgen & Co Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Wat je kunt is het startpunt als te vinden punt in te stellen en dan in aan wezen richting lopen totdat de afstand bereikt is en het graden tot startpunt= 360-graden projectie
SunOne Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Wat je kunt is het startpunt als te vinden punt in te stellen en dan in aan wezen richting lopen totdat de afstand bereikt is en het graden tot startpunt= 360-graden projectie <{POST_SNAPBACK}> Deze methode gebruik ik ook altijd maar ik ben laatst in de problemen gekomen toe ik meer ongeveer 3 km moest projecteren, de maateenheid in mijn geko gaat dan vrolijk over naar Kilometers met 2 cijfers achter de komma. Ik ga toch maar naar huis en projecteer met ozi
Goofy Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Misschien is dit een oplossing: Geotools voor de PDA van onze Belgen: Geotools
Chi Sung Geplaatst 22 januari 2006 Auteur Geplaatst 22 januari 2006 @ jurgen: Zo heb ik idd al een gevonden. Maar ik las dat projectie mogelijk was dus was ik nieuwsgierig of dit ook op de pda kon. En het is wat makkelijker @mlvdburg: bedankt voor je PM als dat coordinaat niet klopt klopt Geotools ook niet deze geeft namelijk het zelfde coordinaat. @goofy: Bedankt voor de link. Dit ziet er veel belovend uit. Ga het misschien vanmiddag nog wel ff testen. Weer een handig tooltje voor op de pda Bedankt iedereen voor de snelle reply's.
Jurgen & Co Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Je kunt misschien ook nog eens in de software afdeling kijken of er andere programma's zijn die dat kunnnen wat je wilt. Kijk maar eens recht boven onder links.
de Roode Lantaarn Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Kijk maar eens recht boven onder links. Oeh, die is wel héél cryptisch. Maar zoals Goofy ook al zei. Met dat Excell sheetje van onze zuiderburen kun je aardig uit de voeten. En je krijgt er nog een heleboel extra's bij ook. Belgen zijn zo dom nog niet. Ger@ld
bjorri Geplaatst 23 januari 2006 Geplaatst 23 januari 2006 Wat je kunt is het startpunt als te vinden punt in te stellen en dan in aan wezen richting lopen totdat de afstand bereikt is en het graden tot startpunt= 360-graden projectie <{POST_SNAPBACK}> Zo doe ik het ook vaak alleen dan wel 180 graden optellen of aftrekken van je koers. Dan kom je iets beterr uit namelijk.
LTeunis Geplaatst 23 januari 2006 Geplaatst 23 januari 2006 @ jurgen: Zo heb ik idd al een gevonden. Maar ik las dat projectie mogelijk was dus was ik nieuwsgierig of dit ook op de pda kon. En het is wat makkelijker @mlvdburg: bedankt voor je PM als dat coordinaat niet klopt klopt Geotools ook niet deze geeft namelijk het zelfde coordinaat. @goofy: Bedankt voor de link. Dit ziet er veel belovend uit. Ga het misschien vanmiddag nog wel ff testen. Weer een handig tooltje voor op de pda Bedankt iedereen voor de snelle reply's. <{POST_SNAPBACK}> Geotools is ook 'draaibaar'op de PDA. Gewoon in de documentdirectory van de PDA of card zetten. tappen et voila! LTeunis
Erben Geplaatst 23 januari 2006 Geplaatst 23 januari 2006 (bewerkt) SunOnede maateenheid in mijn geko gaat dan vrolijk over naar Kilometers met 2 cijfers achter de komma. Kilometers met twee cijfers achter de komma wil zeggen tot op 10 meter nauwkeurig. Niet zo heel beroerd toch? 25 januari 2006 bewerkt door Erben
Aanbevolen berichten