Team The Spacewuppies Geplaatst 7 maart 2007 Geplaatst 7 maart 2007 (bewerkt) Hoi Allemaal, Vandaag de GPS60CSX ontvangen uit USA. Nu wil ik hem in het NL. We hebben de patch op PC staan. Moeten we nu firmware downloaden? Hoe gaat dat? Wat moeten we dan bv. kiezen op www.garmin.com? Ik hoop dat er iemand is, die ons ff op weg helpt, want dan kunnen we weer een stapje verder! gr Spacewuppy(vr) Sorry het is inmiddels gelukt... Draadje mag snel weer dicht..verwijderen mag ook, maar dat zal wel niet kunnen 7 maart 2007 bewerkt door Team The Spacewuppies
VeeGee90 Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Hoi Allemaal, Vandaag de GPS60CSX ontvangen uit USA. Nu wil ik hem in het NL. We hebben de patch op PC staan. Moeten we nu firmware downloaden? Hoe gaat dat? Wat moeten we dan bv. kiezen op www.garmin.com? Ik hoop dat er iemand is, die ons ff op weg helpt, want dan kunnen we weer een stapje verder! gr Spacewuppy(vr) Sorry het is inmiddels gelukt... Draadje mag snel weer dicht..verwijderen mag ook, maar dat zal wel niet kunnen Ik heb net de vista cx ontvangen uit amerika en ik wil ook mijn menu's graag in het NL. Kun je toch nog even toelichten hoe je het hebt gedaan? Ik heb garpatch al op mn PC, maar als ik firmware download via de garmin site krijg ik gewoon een exe file....
deBruineBeren Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 (bewerkt) Hoe pas je een Amerikaanse Garmin GPSmap 60/76 C(s)x of een eTrex Venture/Legend/Viste (H)Cx aan, zodat deze de oa Nederlandse taal gebruikt ? Download bij Garmin de nieuwste versie firmware. GPSmap 60Cx GPSmap 60CSx GPSmap 76Cx GPSmap 76CSx eTrex Venture Cx eTrex Legend Cx eTrex Vista Cx eTrex Legend HCx eTrex Vista HCx Dit is een .exe bestand dat je vervolgens moet opstarten. Volg de wizard en “Unzip” de bestanden in de map “C:\Garmin” De Bestanden waar het om gaat zijn deze: GPSmap 60Cx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 60CSx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 76Cx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 76CSx C:\Garmin\029201000xxx.rgn eTrex Venture Cx C:\Garmin\eTrexVentureCx_xxx\042101000xxx.RGN eTrex Legend Cx C:\Garmin\eTrexLegendCx_xxx\042101000xxx.RGN eTrex Vista Cx C:\Garmin\eTrexVistaCx_xxx\042101000xxx.RGN eTrex Legend HCx C:\Garmin\069401000xxx.RGN eTrex Vista HCx C:\Garmin\069401000xxx.RGN xxx staat voor het versie nummer van de firmware. Download en installeer GarPatch Na het installeren zal GarPatch opgestart worden. Klik op “Search” en zoek het juiste .rgn bestand op en klik op “Open” Deze vindt je in de map “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C\Garmin\eTrexVentureCx_xxx” als je een eTrex Venture Cx hebt. “C\Garmin\eTrexLegendCx_xxx” als je een eTrex Legend Cx hebt. “C\Garmin\eTrexVistaCx_xxx” als je een eTrex Vista Cx hebt. “C\Garmin\” als je een eTrex Legend HCx hebt. “C\Garmin\” als je een eTrex Vista HCx hebt. Selecteer vervolgens de 4 gewenste talen. En klik op “Start Patch!” Als alles goed gaat staat er op een gegeven moment “Patching file… Done! Sluit GarPatch door op “End” te klikken. Open “Windows Verkenner” en ga naar de map “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C\Garmin\eTrexVentureCx_xxx” als je een eTrex Venture Cx hebt. “C\Garmin\eTrexLegendCx_xxx” als je een eTrex Legend Cx hebt. “C\Garmin\eTrexVistaCx_xxx” als je een eTrex Vista Cx hebt. “C\Garmin\” als je een eTrex Legend HCx hebt. “C\Garmin\” als je een eTrex Vista HCx hebt. Sluit je GPSmap 60/76 C(S)x of eTrex Venture/Legend/Vista (H)Cx aan op je computer. Start het programma “Updater.exe” Kies voor de “USB Device:” en kilk op “OK” Na 1,5 minuut heb je de nieuwe gepatchte firmware in je GPS. 04-10-2007: Nieuwe versie GarPatch V 2.7.1 met ondersteuning voor de eTrex HCx serie Ik ga er vanuit dat je Mapsource of Waypoint Manager geinstalleerd hebt. Zo niet doe dat dan eerst of installeer alleen de USB driver, de nieuwste versie vindt je op www.garmin.com 30 juni 2009 bewerkt door deBruineBeren
VeeGee90 Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Download bij Garmin de nieuwste versie firmware. GPSMAP 60Cx GPSMAP 60CSx eTrex Vista Cx Dit is een .exe bestand dat je vervolgens moet opstarten. Volg de wizard en “Unzip” de bestanden in de map “C:\Garmin” De Bestanden waar het om gaat zijn deze: GPSMAP 60Cx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSMAP 60CSx C:\Garmin\029201000xxx.rgn eTrex Vista Cx C:\Garmin\ eTrexVistaCx_xxx\042101000xxx.RGN xxx staat voor het versie nummer van de firmware. Download en installeer GarPatch Na het installeren zal GarPatch opgestart worden. Klik op “Search” en zoek het juiste .rgn bestand op en klik op “Open” Deze vindt je in de map “C:\Garmin” als je een GPSMAP 60C(S)x hebt of in de map “C\Garmin\eTrexVistaCx_xxx” als je een eTrex Vista Cx hebt. Selecteer vervolgens de 4 gewenste talen. En klik op “Start Patch!” Als alles goed gaat staat er op een gegeven moment “Patching file… Done! Sluit GarPatch door op “End” te klikken. Open “Windows Verkenner” en ga naar de map “C:\Garmin” als je een GPSMAP 60C(S)x hebt of naar de map “C\Garmin\eTrexVistaCx_xxx” als je een eTrex Vista Cx hebt. Sluit je GPSMAP 60C(S)x of eTrex Vista Cx aan op je computer. Start het programma “Updater.exe” Kies voor de “USB Device:” en kilk op “OK” Na 1,5 minnut heb je de nieuwe gepatchte firmware in je GPS. Top! Echt hartstikke bedankt!
-=Webb=- Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Vanaf hier ook nog even bedankt, heb de us versie nu in het nl staan, bedankt.
ML1 Geplaatst 14 juli 2007 Geplaatst 14 juli 2007 (bewerkt) Hier inmiddels ook een 60CSX in het Nederlands (plus een Vista CX van een maatje van me). TOP!!! 14 juli 2007 bewerkt door ML1
Team jemar Geplaatst 14 juli 2007 Geplaatst 14 juli 2007 Titel onderwerp iets aangepast zodat het onderwerp gemakkelijker met de zoekfunctie gevonden wordt!
franktic Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Ook ik heb mijn Amerikaanse GPSmap 60CSx inmiddels netjes in het Nederlands met behulp van Garpatch! Bedankt!
Forward_observer Geplaatst 21 september 2007 Geplaatst 21 september 2007 Nou het zal aan mij liggen denk, maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet niet wat ik fout doe. Heb een GPSmap 60CSX vanuit USA, maar krijg er geen NL taal in. wat doe ik fout. Tevens zie ik ook weinig tot niks qua details op de kaart..geen wegen bijna, heb ik hier de topo nl voor nodig?
franktic Geplaatst 21 september 2007 Geplaatst 21 september 2007 Nou het zal aan mij liggen denk, maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet niet wat ik fout doe. Heb een GPSmap 60CSX vanuit USA, maar krijg er geen NL taal in. wat doe ik fout. Tevens zie ik ook weinig tot niks qua details op de kaart..geen wegen bijna, heb ik hier de topo nl voor nodig? Als we niet weten wat je doet, weten we ook niet wat je fout doet he? Waar gaat het mis? Mij is het wel gelukt vorige week namelijk. En nee je ziet bijna geen detail op de kaart omdat je a) nog geen topografische kaart hebt, en de amerikaanse basemap hebt. Er is een gratis basemap van europa te downloaden, maar dat heeft weer even niets met het onderwerp te maken
Forward_observer Geplaatst 22 september 2007 Geplaatst 22 september 2007 He Frantic, Ik was er al bang voor dat je dit ging vragen Het was een beetje laat vannacht dat ik mijn vraag stelde en dacht al 'ik ben iets vergeten' Heb de instructie van de bruine beren gevolgt en zie het .reg bestand (eindigend op 240) in de Garmin map. Heb ook het patch bestand gedownload en als ik het *.reg bestand hierin open en dan op patch druk, krijg ik een foutmelding ' error/ not a 60/76-X/ etrex file or wrong firmware version' Wat doe ik hier in nou fout? btw Frantic, waar kan ik die europese kaart downloaden? en is TOPO NL een 'aanwinst' die je moet hebben?
deBruineBeren Geplaatst 23 september 2007 Geplaatst 23 september 2007 He Frantic, Ik was er al bang voor dat je dit ging vragen Het was een beetje laat vannacht dat ik mijn vraag stelde en dacht al 'ik ben iets vergeten' Heb de instructie van de bruine beren gevolgt en zie het .reg bestand (eindigend op 240) in de Garmin map. Dan heb je het verkeerde bestand gedownload, het .rgn bestand zou op 350 moeten eindigen.
Forward_observer Geplaatst 23 september 2007 Geplaatst 23 september 2007 klopt ondertussen opgelost. Ineens pakte alles goed uit en werkt het ook!!
deBruineBeren Geplaatst 4 oktober 2007 Geplaatst 4 oktober 2007 (bewerkt) 04-10-2007: Nieuwe versie GarPatch V 2.7.1 met ondersteuning voor de eTrex HCx serie 30 juni 2009 bewerkt door deBruineBeren
leaseplan1 Geplaatst 9 november 2007 Geplaatst 9 november 2007 Vandaag een koppel Amerikanen 60 CSx, voorzien van de Nederlandse taal, én met behulp van dit draadje. Hartelijk dank !!
Aanbevolen berichten