Spring naar bijdragen

In het veld loggen met je PDA


Janivanda

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag was ik één van de gelukkige deelnemers aan mijn eerste event: het Snertevent in Sellingen.

Wat mij toen is tegengevallen is het werk dat je hebt om te loggen:

- Je krijgt een aantal (19!) nieuwe caches 's morgensvroeg (geen GPX bestand o.i.d.)

- Deze eerst oplossen/inkloppen in je GPS

- Daarna een paar lopen

- Cache gevonden: Logrol invullen (één keer bijna vergeten :thumbsup: )

- Daarna voor je eigen administratie : notitieboekje pakken, timestamp opschrijven, cachenaam opschrijven.

- En door naar de volgende waar het weer van voren af aan begint.

- Eenmaal doodmoe thuis begint het werk pas om alles op GC.COM te gaan loggen naar de notities gemaakt in je notitieboekje...

 

Kan dit niet simpeler digitaal (ik mag graag alles digitaal hebben...):

Ik gebruik GPX Sonar op mijn PDA.

Hiermee kan je voor bestaande caches Field Notes aanmaken, welke met één druk op de knop een timestamp geven. Deze timestamps kunnen in één overzicht (report) aan het einde van een dagje cachen opgehoest worden. Dit werkt. Alleen heb je op Events geen bestaande caches.

Ik heb gisteren eens met GPXSonar gespeeld en gezien dat je hierin ook caches aan kunt maken.

Deze verschijnen echter niet in de lijst en ik heb ook niet gezien dat ik ze als Found It kan aangeven (met Field Note).

 

Heeft iemand hier ideeën over? Wat ik dus eigenlijk wil is van nieuwe caches ook een Found It met timestamp kunnen bewaren voor thuis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tjonge, het lijkt wel werk :yes: :yes: . Naar ik aanneem wil je toch wel een uniek logje per cache plaatsen op .com en niet alleen found it met een timestamp? Dus ouderwets handwerk komt er dan toch aan te pas.

Bovendien heb je je uitdraaien waar je e.e.a. op vermeld. Anders zou ik een tekstfile aanmaken waarin je je founds zet. Die copier je weer en voila... Maar je streven naar totaal paperless cachen is nobel te noemen :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen nobel Eric maar ook jammer want ik denk dat de charme van het Geocaching verloren gaat op deze manier. Ik bedoel, het leuke van Geocaching is nou ook juist het loggen thuis, het onthouden van de gebeurtenissen, de moeite ervoor nemen om alles met de hand op te schrijven... in het kort, er werk van maken. Ik begon ooit met de Gamrin eTrex (de gele uitvoering), ben overgegaan op de Garmin 76 (zwart/wit), toen kwam de 60CS en nu heb ik de 60CSx. Wat ik hiermee wil zeggen is dat eigenlijk de charme van het zoeken en er meer moeite voor doen al verdwenen is met het gemak van kleur, topokaarten, enz. Als we nu ook alles gaan digitaliseren dan weet je na 5 minuten nadat je de cache hebt gelopen niet meer waar het over ging, wat de naam was, hoe lang de route was en wat je tegen bent gekomen... en dat zou tegenover de maker best jammer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...