Spring naar bijdragen

Cache bezoek - De statistieken


Aanbevolen berichten

Dat mensen met mooi weer in deze tijd de lentekriebels krijgen en dan buiten gaan lopen, is invoelbaar.

 

Toen ik cache 'Platland' in aug. vorig jaar plaatste (hij is nu helaas weg vanwege zeldzame broedvogels) en er een logboekje met 50 bladzijden in stopte was mijn idee: dat boekje gaat wel een paar jaar mee.

Maar het was een mooie nazomer en het bleef een druk bezochte cache. Ik dacht dat het 's winters wel stiller zou worden, maar het bezoek druppelde (druipend nat vaak, het is een Hel-se plek) door.

En in maart was het logboek vol. Ik heb het nu hier naast me liggen. Ook mijn andere caches hebben net zoveel bezoek gekregen ongeveer.

Nu is het sinds Pasen hier weer machtig druk met bezoekersmeldingen aan mijn caches. Nooit gedacht (wel gehoopt) dat deze vrijetijdsbesteding zo een vlucht zou nemen!!!

 

Ik zie geregeld bij personen staan hoeveel caches ze gevonden hebben. En op de cachepage kan ik het aantal bezoekers lezen. Maar zijn er geen statistieken over populariteit van caches.  Of kijk ik niet goed? Hoeveel bezoeken totaal, hoeveel gemiddeld per week e.d.? Wat zijn piekdagen van bezoek?

 

Er is laatst gesproken over het toekennen van waarderingen aan caches door bezoekers. Zouden we niet kunnen beginnen met te zien hoe mensen met hun voeten stemmen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja iets overzichtelijkers: een TABEL.

Met velden zoals

naam cache, leeftijd, totaal aantal bezoeken, gemiddeld bezoeken per week(/maand/dag?), bezoeken in de tijd

Voor de laatste dan in een grafiek.

 

En ik heb totaal geen idee hoeveel inspiratie en transpiratie dat zal kosten om te realiseren. Nu ik toch aan het wensdromen ben: een Benelux kaart die de cache hunting activiteit toont per provincie of regio. Of een uitsplitsing in soort gebied (polder/grasland/duinen/bos/stad/moeras), gewogen voor het aantal caches dat eraan bijdraagt.

 

Nu kan ik mij afvragen: is de Veluwe/U. Heuvelrug extra geliefd of toch Z Limburg alhoewel daar heel weinig caches zijn? Ik kan daar wel achter komen maar dat is zo'n gezoek, met de hand tabelletjes maken e.d.

Bedankt voor die tip (een eindje terug in deze draad) over de ranking list per land. Die maakt dergelijk uittellen en turven een stuk makkelijker;  als ik het zou doen.  Maar ik ben lui.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lupardi,

 

Ik denk  ???  dat dit iets teveel van het goede is. We zijn toch geen schapen  :D  Dus gewoon daar heen gaan waar je zelf denkt dat het leuk is en natuurlijk ook eens wat uitproberen. Werkt zéér verhelderend  :laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...