Spring naar bijdragen

Eerste cache niet gevonden; Beginnersproblemen?


psloots

Aanbevolen berichten

Na alle opbeurende berichten zijn we gisteren weer op pad geweest, nu zijn we op zoek gegaan naar de Euro Cache (ook bij nijmegen). Maar helaas weer niets gevonden. Ik gebruik inmiddels 2 programma's (ozie en gps tuner) en die gaven allebij een andere locatie aan, hoewel de coordinaten wel hetzelfde waren.. Het duurt trouwens erg lang voordat gps tuner een nieuwe richting en afstand aangeeft (soms wel 1 minuut). Misschien is mijn mio ism met windows mobile wel niet geschikt om te geocachen?

 

De eurocache is moeilijker te vinden dan Heumensoord. Zeker voor beginners zou ik de Eurocache niet aanraden. Het is weliswaar een tradtitional maar hij ligt erg goed verstopt.

Mijn eerste caches heb ik ook gevonden met Ozi en GpsTuner, dat ging prima. Als je ze allebei op hetzelfde apparaatje gebruikt (dus 1 GPS ontvanger) dan zouden ze beide dezelfde locatie moeten aanwijzen. Tenzij er instellingen anders staan!?

 

Ik merk dat je in de buurt van Nijmegen woont? Probeer eens de cache in het Hernensebos. Die is denk ik goed te doen voor je, daar vlakbij ligt ook een eenvoudige traditional dus dan scoor je twee caches in een klap

 

Succes!

 

ps: Mijn aanbod staat nog steeds, als je zin hebt om een keer samen te gaan. Wie weet kan ik je een en ander uitleggen/laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn eerste cache heb ik - sorry - heeft junior gevonden. Bij tijd en wijle ga ik als een blind paard door de natuur en kan niks vinden. Als het echt niet lukt neem ik de familie mee en dan is het vaak een eitje :thumbup: .

 

Vaak té gefixeerd op de aanwijzer , die een flinke marge er op na houdt. Of je zoekt naar een steen, een brandstapel of een ander element op de grond, terwijl de caches hoger gesitueerd is.

Dus vooral niet laten ontmoedigrn en in 't begin niet op zoek gaan na caches met veel sterren; pak gerust een aantal simpele caches die iedereen kan vinden en trek je niets aan van de sterke verhalen :lol: . Vertrouw op jezelf en op een dosis geluk. Ook de cache-legger zit er wel eens naast!

 

Ooit had ik in de regio Nijmegen een vriendin en die heb ik gevonden zonder GPSr. Ik denk dat ik er nog steeds met de ogen dicht er naar toe kan rijden, maar die schat zal ik daar niet meer vinden :dribble: .

Gelukkig zijn er nog zóóóóóoóveel meer B) .

 

Succes!

 

Geotrail

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Na alle opbeurende berichten zijn we gisteren weer op pad geweest, nu zijn we op zoek gegaan naar de Euro Cache (ook bij nijmegen). Maar helaas weer niets gevonden. Ik gebruik inmiddels 2 programma's (ozie en gps tuner) en die gaven allebij een andere locatie aan, hoewel de coordinaten wel hetzelfde waren.. Het duurt trouwens erg lang voordat gps tuner een nieuwe richting en afstand aangeeft (soms wel 1 minuut). Misschien is mijn mio ism met windows mobile wel niet geschikt om te geocachen?

 

grtn

 

Ik zou aanraden om het eerst eens met een Traditional cache te proberen. Neem bijvoorbeeld "Kongie #6", die ligt niet ver van Heumensoord. Er staat daar een "M" in de buurt. :thumbsup: De cache is eenvoudig te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Na alle opbeurende berichten zijn we gisteren weer op pad geweest, nu zijn we op zoek gegaan naar de Euro Cache (ook bij nijmegen). Maar helaas weer niets gevonden. Ik gebruik inmiddels 2 programma's (ozie en gps tuner) en die gaven allebij een andere locatie aan, hoewel de coordinaten wel hetzelfde waren.. Het duurt trouwens erg lang voordat gps tuner een nieuwe richting en afstand aangeeft (soms wel 1 minuut). Misschien is mijn mio ism met windows mobile wel niet geschikt om te geocachen?

 

grtn

 

Ik denk dat een GPSr uiteindelijk het beste werkt, heb zelf een etrex euro via ebay gekocht en ben erg tevreden :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Na alle opbeurende berichten zijn we gisteren weer op pad geweest, nu zijn we op zoek gegaan naar de Euro Cache (ook bij nijmegen). Maar helaas weer niets gevonden. Ik gebruik inmiddels 2 programma's (ozie en gps tuner) en die gaven allebij een andere locatie aan, hoewel de coordinaten wel hetzelfde waren.. Het duurt trouwens erg lang voordat gps tuner een nieuwe richting en afstand aangeeft (soms wel 1 minuut). Misschien is mijn mio ism met windows mobile wel niet geschikt om te geocachen?

 

grtn

 

Heb je toevallig wel de goede datum ingevoerd? Voor GC moet je mm.mmm hebben en geen mm sss. Net als bij de tomtom lijkt het vaak hetzelfde maar kom je heel ergens anders uit... Het lijkt er erg veel op dat je GPS tuner en OZI niet dezelfde datum hebben, welke is de goede?

 

Het kan dan trouwens ook zijn dat OZI op RD-grid staat ipv WGS, dan kom je soms ook ergens anders uit....

 

De Eurocache ligt inderdaad lastig midden in het bos onder stronken. Die herken je niet van kilometers afstand maar pas als je er (bijna) bovenop staat!

 

De Wijchen-caches zijn wat dat betreft misschien iets makkelijker te vinden. Heb er zelf nog maar eentje gedaan (nummer 7) en die was errug makkelijk te vinden en redelijk nauwkeurig. Weet je meteen wat de afwijking van je GPS is. Vrijwel de hele Bernheze serie is trouwens ook simpel te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je toevallig wel de goede datum ingevoerd? Voor GC moet je mm.mmm hebben en geen mm sss.
Het kaartdatum staat los van hdddmm.mmm of hdddmmss.s

Het kaartdatum geeft een representatie aan van de aardvorm, en kan in principe met elk coördinatenstelsel worden gecombineerd, dus ook met UTM of RD. Lang niet elke combinatie is echter verstandig.

Voor een correcte plaatsbepaling moeten het coördinatenstelsel EN het datum beide overeenkomen met wat de bron gebruikte.

Voor een uitleg van kaartdatum: zie http://www.go-gps.nl/pages/gps/weten_datum.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...