Spring naar bijdragen

OnRoute kaartenmateriaal


kelientje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Nu wil ik zelf voor mijn gps de city navigator aanschaffen, zodat ik mijn gps ook als tomtom kan gebruiken. Maar nu kwam ik op de site van Notter het kaart materiaal van OnRoute tegen. Zij geven mooie rijroutes aan, nu zag ik ook dat zij in het najaar met een OnRoute fietskaart kwamen. Heeft iemand al ervaring met deze software?

 

Groetjes,

 

Kelientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

OnRoute is enkel 'bedacht' om tourtochten, motor/auto en nu ook fiets(?) tochten te downloaden danwel te generenen vanuit OnRoute. Leuk progje, maar altijd via MapSource checken en eventueel aanpassen.

Voor niet Garmin gebruikers, bijv. TT, (veel) extra WP's toevoegen om zeker te zijn dat je 'on route' blijft.

Altijd 'herberekenen' uitzetten, anders wordt de route heeeeel anders dan 'berekend'.

En navigatie-software is het al zeker niet.

Wel een leuk programma om eens een voorstel voor een tourtocht, voor motor/auto, te genereren...

Niets meer dan een voorstel waar je zelf een route van moet maken met, afhankelijk van je nav-systeem,

zelf flink de 'vinger aan de pols' moet houden.

 

Maar dit is slechts mijn ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, dat is dan duidelijk. Ik wilde het echt voor navigatie gebruiken en ik dacht handig als hij dat ook voor de fiets kan doen... maar helaas. Ik had inderdaad een garmin 60cs, maar sinds een week in het bezit van garmin 60csx. Moet het nog even veranderen in mijn profiel, maar bedankt voor de tip!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Sorry voor de late reactie, maar bovenstaande is niet helemaal juist. Da's een beetje onze (=Waypoint) schuld, dus in korte toelichting: 'Onroute' is ons merk voor kaartproducten voor vrijetijdsnavigatie. De desktop software auto/motor onroute is de eerste uiting daarvan geweest, en daarover gaan bovenstaande reacties. Als je echter kijkt op onroute zie je dat er inmiddels ook een fietsvariant is, en die is wel degelijk bedoeld om óók in het toestel te laden. En echt bedoeld om daarmee super eenvoudig mooie routes te maken en vinden.

 

Komt er in essentie op neer dat we zo'n 50.000 km hebben benoemd tot 'mooie route' (ook vrijliggende fietspaden) en het toestel 'wijsmaken' dat dan snelwegen zijn. En aangezien het toestel is gericht op efficiente routes krijg je automatisch.... een mooie route.

 

we onderzoeken op dit moment of we op gelijke basis een wandelkaart NL en auto/motorkaart Eu kunnen maken. Doel is deze nieuwe producten reeds dit voorjaar gereed te hebben. Voor de fietskaart geldt dat we werken aan een volgende, gratis, update die in januari uitkomt, met ondermeer zichtbaar maken van de 'groene wegen'.

 

Enfin, dus beslist wèl 'echte navigatiesoftware'. Maar dan bedoeld voor de 'mooie wegen' ipv 'efficiente routes'.

 

Groeten uit Notter!

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Draadje herstart ivm discussie orgegon 400/450. Ik gebruik de fiets en wandelkaart naast elkaar. Het eerste stuk naar een cache bij voorkeur op de fiets, met fietskaart. Het laatste stukje op de wandelkaart. De wandelkaart is veel gedetaileerder en dat vind ik vaak prettig. Mijn Etrex vista is minder snel waardoor de wandelkaart niet snel opbouwt. Een fietstocht met veel bochten (waardoor de kaart draait) geeft dan vaak een stuk geel display op de wandelkaart. Met de fietskaart heb ik daar geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...