Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Is er een berekening voor om van WGS84 naar een Lat/lon notatie te gaan?

En hoe gaat dat met de merediaan(en) ?

Dus, voorbeeld:

N51°23.123'

E005°44.555'

Bedankt! Peter ;);)

Geplaatst

Ik denk dat je de vraag verkeerd steld.

De notatie die je geeft is al lat/lon.

Wat wil je precies weten?

WGS84 betreft de kaartdatum (de berekening die gebruikt wordt om uit de gps signalen een psoitie te berekeken). Lat/Lon is een aanduiding die mede gebruikt wordt om die positie weer te geven.

Jan

Geplaatst

converteren doe je tussen de verschillende methodes om latitude/longitude te noteren

WGS84 is een manier om Lat/Lon te noteren net als DutchGrid, Bessel en vele andere dat zijn

Lat/Lon is geen opzichzelfstaand iets

Geplaatst

Oké, laat ik het anders zeggen..

Ik wil van WGS84 (terug) naar Lat/Lon. Is daar een berekening voor?

Ik heb het namelijk nodig in een script.. (Misschien is er wel een PHP-script voor?!?!)

Geplaatst

Ik heb het namelijk nodig in een script.. (Misschien is er wel een PHP-script voor?!?!)

Toevallig hier voor ;)?

Geplaatst

Toevallig hier voor ;)?

OFFTOPIC: Hoe raad je het?

Maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord.. ;);)

Geplaatst (bewerkt)

De vraag wordt er nou niet bepaald duidelijker op... Misschien kan je je vraag even verduidelijken aan de hand van een paar voorbeelden. Wat versta je precies onder een WGS84 notatie? Wat versta je onder een Lat/Lon notatie? In de voor geocaching normale schrijfwijze van een coordinaat in WGS84 (dus bv N51°23.123' E005°44.555') is het eerste deel de Lat, het tweede deel de Lon. Daar hoef je dus weinig aan om te schrijven...

Wil je van N51°23.123' naar N51.385383333° of naar N51°23'7.38'' of wil je iets heel anders??

bewerkt door Mr.Chaos
Geplaatst
Maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord.. ;);)

Misschien omdat je vraag niet duidelijk is.

Lat/lon is ook wel de geografische breedte en geografische lengte. Deze worden beschreven in een stelsel zoals WGS84/UTM etc. . Je zult dus waarschijnlijk een ander stelsel bedoelen, maar welk stelsel blijkt niet uit je vraag.

Mike

Nightfire

Geplaatst (bewerkt)
Wil je van N51°23.123' naar N51.385383333° of naar N51°23'7.38'' of wil je iets heel anders??

Ik denk - denk ik dus - dat ie "N51°23.123' naar N51.385383333°" wil. 't Punt is alleen dat de terminologie niet helemaal duidelijk is... ;)

De berekening is dus: 23.123'/60=0.385383333°" => N51°23.123'=N51.385383333°.

Overigens: leuke headerbanner... ;)

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

Ik denk - denk ik dus - dat ie "N51°23.123' naar N51.385383333°" wil. 't Punt is alleen dat de terminologie niet helemaal duidelijk is... ;)

Gezien het vermoedelijke doel zal dit wel is de waarheid kunnen zijn ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...