Spring naar bijdragen

EXplorist 100: een hardware- en een softwareprobleem


Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb mijn Magellan EXplorist 100 ongeveer 4 maanden terug gekocht via compass24.nl Prima levering, goed verpakt, niets op aan te merken. Deed het in eerste instantie vlekkeloos.

 

Na de GPSr ongeveer 15 keer te hebben gebruikt, merk ik iets raars. Soms, als ik op "nav" druk, valt de GPSr spontaan uit! Het gebeurt sinds die tijd (ik heb hem totaal denk ik 25 keer echt gebruikt) wel vaker. Altijd onvoorspelbaar wanneer, maar alleen als ik op "nav" switch. Ik schat 1 op de vijftig keer dat ik op die button druk. Als de GPSr uitvalt, is dat vooral een probleem omdat hij niets heeft opgeslagen voor het uitvallen! Dus routes, logs, POI's die ik had gemaakt ná het aanzetten zijn allemaal weg. Gelukkig gaat hij wel gewoon weer aan (via de gewone power-knop), en kan dan de satellieten erg snel vinden.

Deze softwarefout irriteert me wel wat, maar niet dusdanog dat ik hem niet meer kan gebruiken. Als voorzorgmaatregel zet ik hem af en toe tijdens de wandeling zelf uit, zodat de data opgeslagen worden. Ook gebruik ik de nav-button minder vaak.

 

Twee euvel ontstond een maandje later. Langzaamaan gaat een button het begeven, lijkt het wel. Het "zoom in" knopje reageert inmiddels bijna niet meer! Ik moet hem echt zo'n tien keer heel diep indrukken wil in een reactie krijgen met inzoomen op de kaart. Hij gaat het steeds iets minder doen lijkt het wel. Nog even en ik kan überhaupt niet meer inzoomen.

 

Deze twee fouten doen mij besluiten dat ik contact op ga nemen met Compass24. Ik denk dat ik hem wel kosteloos omgeruild moet kunnen krijgen tegen een nieuwe. Of zij moeten het kunnen repareren. Wel jammer dat ik dan al mijn data kwijt ben, maar goed...

 

 

Wat wil ik met deze post?

Ik wil graag weten of mensen dit vaker hebben gehad met hun EXplorist 100. Ik hoop van niet. Het zou wel raar zijn als dat bij het apparaat hoort of zoiets. Daarnaast hoop ik dat jullie nog tips voor me hebben. Plus dat het handig is als ik de winkel kan confronteren met de opmerking "zelfs op internet is dit probleem onbekend". Of "mensen met hetzelfde apparaat hebben geen advies".

Hoe het ook zij, ik ga (als ik geen hertentamens meer heb) de winkel eens bellen en het probleem voorleggen.

 

Bedankt voor jullie adviezen, opmerkingen en aandacht!

 

Jorik

Geplaatst

Ik heb zelf ook een explorist 100 bij compass gekocht maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ik zou zeker compass even een e mailtje gestuurd hebben.

Geplaatst

Ik weet dat dit je niet verder helpt,

 

Maar heb de Explorist 100 al een geruime tijd en redelijk actief in gebruik maar heb geen soortgelijke (ook geen andere) problemen met dit apparaat...hooguit dat de symbooltjes die op de knoppen gedrukt staan snel afslijten.

 

Succes met de verdere afhandeling!

 

Emiel

Geplaatst

Ik gebruik de Explorist 100 vanaf december vorig jaar en heb geen problemen met deze GPS.

Wel is is het beschermkapje van de joystick gescheurd en dus niet meer waterdicht.

Maar met de software geen problemen.

Dus misschien is die van jou gewoon mislukt??

  • 2 months later...
Geplaatst
Ik heb mijn Magellan EXplorist 100 ongeveer 4 maanden terug gekocht via compass24.nl Prima levering, goed verpakt, niets op aan te merken. Deed het in eerste instantie vlekkeloos.

 

Na de GPSr ongeveer 15 keer te hebben gebruikt, merk ik iets raars. Soms, als ik op "nav" druk, valt de GPSr spontaan uit! Het gebeurt sinds die tijd (ik heb hem totaal denk ik 25 keer echt gebruikt) wel vaker. Altijd onvoorspelbaar wanneer, maar alleen als ik op "nav" switch. Ik schat 1 op de vijftig keer dat ik op die button druk. Als de GPSr uitvalt, is dat vooral een probleem omdat hij niets heeft opgeslagen voor het uitvallen! Dus routes, logs, POI's die ik had gemaakt ná het aanzetten zijn allemaal weg. Gelukkig gaat hij wel gewoon weer aan (via de gewone power-knop), en kan dan de satellieten erg snel vinden.

Deze softwarefout irriteert me wel wat, maar niet dusdanog dat ik hem niet meer kan gebruiken. Als voorzorgmaatregel zet ik hem af en toe tijdens de wandeling zelf uit, zodat de data opgeslagen worden. Ook gebruik ik de nav-button minder vaak.

 

Twee euvel ontstond een maandje later. Langzaamaan gaat een button het begeven, lijkt het wel. Het "zoom in" knopje reageert inmiddels bijna niet meer! Ik moet hem echt zo'n tien keer heel diep indrukken wil in een reactie krijgen met inzoomen op de kaart. Hij gaat het steeds iets minder doen lijkt het wel. Nog even en ik kan überhaupt niet meer inzoomen.

 

Deze twee fouten doen mij besluiten dat ik contact op ga nemen met Compass24. Ik denk dat ik hem wel kosteloos omgeruild moet kunnen krijgen tegen een nieuwe. Of zij moeten het kunnen repareren. Wel jammer dat ik dan al mijn data kwijt ben, maar goed...

 

 

Wat wil ik met deze post?

Ik wil graag weten of mensen dit vaker hebben gehad met hun EXplorist 100. Ik hoop van niet. Het zou wel raar zijn als dat bij het apparaat hoort of zoiets. Daarnaast hoop ik dat jullie nog tips voor me hebben. Plus dat het handig is als ik de winkel kan confronteren met de opmerking "zelfs op internet is dit probleem onbekend". Of "mensen met hetzelfde apparaat hebben geen advies".

Hoe het ook zij, ik ga (als ik geen hertentamens meer heb) de winkel eens bellen en het probleem voorleggen.

 

Bedankt voor jullie adviezen, opmerkingen en aandacht!

 

Jorik

Geplaatst

Wij hebben ergens in juni ofzo onze tweede explorist 100 gekocht. Met de eerste hadden we geen problemen (tot ik besloot het schermpje te slopen).

De tweede hebben we ook bij compas24 gekocht en het tweede probleem met het inzomen komt ons wel bekend voor. We hebben nog niet heel veel problemen, maar bij vlagen hapert het in- en uitzoomen.

Van uitvallen hebben wij gelukkig geen last.

 

We zijn wel benieuwd naar de reactie van compas24.

  • 4 weeks later...
Geplaatst

Sinds een tijdje heb ik ook problemen met de knopjes. Vooral het "annuleer" knopje werkt niet meer goed, ik met er met een pen op drukken wil 't knopje nog enige reactie geven. Maar ook de andere knoppen beginnen het steeds slechter te doen.

Ik ben erg benieuwd of je al een reactie van je leverancier hebt. Mijn Explorist 200 is nu ruim een jaar oud, lijkt me een beetje vroeg om kapot te gaan. :thumbup:

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...