Spring naar bijdragen

gps voor beginnende geocacher


Gast the erkie's

Aanbevolen berichten

Gast the erkie's

Kan iemand een redelijk goedkope gps aanbevelen voor een beginnende gpsser? Zelf heb ik een etrex vista maar een vriend van mij (die door ons geintroduceerd is in de wondere wereld van geocaching) wil dit ook graag meer gaan doen en is dus op zoek naar een gps. Enige vereisten zijn dat de gps geschikt moet zijn voor geocaching en NIET TE DUUR. Zelf had ik al zitten kijken naar de geko101 en 102 of etrex euro. Ben benieuwd naar reacties.

 

Bedankt en groeten,

The Erkie's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor geocachen zijn zowel de etrex als de geko 201 geschikt. De Geko 101 zou ik niet overwegen omdat die niet de mogelijkheid biedt om routes en waypoints te up-loaden.

Maar ik cache nu ruim een jaar en ik ben nog steeds tevreden over de prestaties van mijn etrex.

De Geko heeft als voordeel boven de etrex dat hij meer routes kan verstouwen. Ik meen 20 bij de Geko tegen 1 bij de etrex. Meestal heb ik niet meer dan 1 route nodig, maar soms meerdere. En dan is het lastig dat de etrex er maar eentje kan herbergen.

 

Succes! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Team Bussie&co hebben hun gele Garmin Etrex op marktplaats. nl gekocht voor 140 eurootjes incl voedingskabel voor in de auto, later nog een datakabel op marktplaats.nl gekocht voor 20 euro

Dus het hoeft niet duur te zijn, beetje zoeken.

 

Gr. Bussie&co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ook eens voor de Magellan Sportrak.

Waterdicht, lange gebruiksduur van de batterijen en moet voor 260 Euro te krijgen zijn.

Ik ben onlangs ook geinteresseerd geraakt in Geocaching en ik heb op Marktplaats de Magellan SporTrak aangeschaft voor 160 Euro. Ik ben er tot nu toe tevreden mee. Ik vraag me alleen af waarom deze apparaatjes niet worden geleverd met een oplaadbare batterij zoals bij mobiele telefoons.

 

Ciao,

 

Team 'Caipirinha'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me alleen af waarom deze apparaatjes niet worden geleverd met een oplaadbare batterij zoals bij mobiele telefoons.

Je kunt oplaadbare batterijen kopen in het gewone formaat.

Dit is, bij meer dan incidenteel gebruik, goedkoper dan wegwerpbatterijen. Voor zover ik weet gebruikt de overgrote meerderheid van ons dan ook deze oplaadbare batterijen.

 

Het voordeel van dit systeem boven vaste oplaadbare batterijen is dat je in noodgevallen gebruik kunt maken van wegwerpbatterijen.

 

Meer informatie in dit draadje en in dit draadje.

 

++Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is qua oplaadbare batterijen beter om geen NiCd, maar NiMh te kopen en met een iets hoger amperage (1600 of 1800 ma). Alle gpsen hebben de laatste maand(en) een firmware upgrade gehad speciaal voor dit type batterijen.

 

Hierdoor kan je meer uren doen met één set batterijen. Ze kosten wel ietsje meer dan NiCd, maar dan heb je ook wat.

 

Flupke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle gpsen hebben de laatste maand(en) een firmware upgrade gehad speciaal voor dit type batterijen.

ALLE?!?..... ALLE?!? Nou, NIET de Garmin Venture hoor!!! :angry: (boos is tegen Garmin, niet tegen jou).

 

Maar... het enige wat die upgrade doet is rekening houden met het spanningslevel van een oplaadbare batterij. Een 100% volle staaf in je gps batterijstatus tekentje was normaal overeenkomstig een 100% volle niet-oplaadbare batterij. De firmware upgrade zorgt ervoor dat 100% staaf overeenkomt met het (normale lagere) 100% vol niveau van een oplaadbare batterij zodat het wat meer de werkelijkheid aangeeft. Dit is allemaal een beetje simpel neergezet, want wàt 100% vol is bij een batterij en hoe het verloop is gedurende de ontlaadtijd is allemaal veel complexer maar hier niet zo van belang.

Verder hoef je dus niet te upgraden òm een oplaadbare batterij te mogen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De firmware upgrade zorgt ervoor dat 100% staaf overeenkomt met het (normale lagere) 100% vol niveau van een oplaadbare batterij zodat het wat meer de werkelijkheid aangeeft.

Ook de spanning waarbij de batterij er mee op gaat houden is van belang.

Van meer belang zelfs, want dan schakelt de GPSr zichzelf uit. Als dit niveau niet klopt met de toegepaste batterij kun je het laatste deel van de batterijlading niet gebruiken, of komt de waarschuwing voor lege batterij veel te laat.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie feedback !

Ik ga meteen het internet afstruinen op zoek naar betaalbare NiMh batterijen.[...]

Wel, erg ver hoef je niet te kijken want ook hier in dit forum is de doopceel van de oplaadbare batterijen diverse maken gelicht. Over prijzen in Power Pack aanbieding of iets over techniek en kwaliteit etc. in '' oplaadbare batterijen'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast AsceMotor

Ik heb zelf een weekje geleden een Etrex Summit kunnen kopen op een wel heel goedkope manier. Misschien een idee voor jou. Maar je moet wel (goede) kennissen in Amerika of Canada hebben:

 

Bij GPS City (http://www.gpscity.com/etrexsummit) hebben ze nu een aanbieding van verschillende Etrexxen, waaronder de Summit. De goedkoopste (nieuwe) Summit in Nederland heb ik gezien voor 270 Euro. Bij GPS city bieden ze dezelfde aan voor 205 Dollar (koers 1,12 :D . En dat is nog niet alles: De koper krijgt een "REBATE" (geld-terug-op-de-bank) van 50 dollar, maarrrr dat geldt alleen voor .... jawel: ingezetenen van Amerika en Candada.

 

Mijn goede kennis heeft er op die manier eentje voor me gekocht en naar mij kunnen loodsen. De Rebate was voor hem.

 

Het ding werkt perfect :blush:

 

willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...