Spring naar bijdragen

Converteren Gartrip .cal calibratie naar Ozi?


elsinga

Aanbevolen berichten

Ik heb van iemand een aantal digitale kaarten gekregen, samen met gartrip *.cal bestanden. Zo'n .cal bestand ziet er als volgt uit:

GARtrip cal
201
<Titel?>
1705 1211
267.0 277.0 338212096 -199506856 NEW-02
662.0 597.0 338501081 -199095595 NEW-01
0.0
150
0   0   0   0  

 

De JPG is inderdaad 1705x1211 groot en de twee regels daaronder zullen iets met de calibratie te maken hebben. Alleen hoe zet ik die 267.0 277.0 om in een pixel? Want pixel 267,277 is een pixel ergens in zee en zeer waarschijnlijk niet het calibratiepunt...

 

Is er een tool om deze .cal om te zetten in een .map?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Want pixel 267,277 is een pixel ergens in zee en zeer waarschijnlijk niet het calibratiepunt...

Toch wel, het is het punt 267 pixels naar rechts en 277 pixels omhoog vanaf het punt linksonder in het plaatje. Van de notatie van het coordinaat snap ik echter niks. En of er een conversietool voor is zou ik ook niet weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah! Vanaf linksonder! En de tweede vanaf rechtsboven? Of ook linksonder?

 

Die coordinaten zijn in een speciaal formaat, wat ook op de gartrip site wel te vinden is. Geodetisch of iets in die geest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik ben geen converter tegen gekomen. Trouwens nergens ook maar een uitleg over .cal format. Dat wordt dus vragen bij

info@gartrip.de

Een paar dingen kan ik wel zeggen:

bij calibreren is er een 2-punts ijking. Je geeft positie in beeldpixels met positie in lokale raster/datum aan (elders ingesteld voordien)

Verder 'show Grid' 'show waypoints', een 'stretch' en de scanresolutie zitten erin genoteerd.

Tja, die getallen voor positie ontgaan mij. Een of andere offset.? Vraag eens na aan de makers wat voor zaken ze hadden ingesteld. Die mapdatums e.d. zal je toch moeten weten voor Ozi ijking...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...