Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben er na jaren nog niet achter wat de Carotte-methode is. Lees het nog wel eens in logjes, maar het antwoord moet ik schuldig blijven. Is het

A) Je kan een cache niet vinden. Je neemt een flinke zak zaad mee, strooit er rond de vermoede cache-lokatie kwistig mee rond, komt na een jaar terug, en waar even niets of wat minder groeit ligt vast een cache onder de oppervlakte die de wortels van de plantjes hindert? (carotte, wortel, *!)

B) Je onderschat de kracht van regenwormen en gaat met en prikstok de bodem maar eens extra beluchten, tot je "plok" hoort, en de boomwortels je dankbaar zijn?

C) Je pakt de telefoon en belt een mede-cacher die alles al gevonden heeft en laat hem uitleggen hoeveel stappen van die bruine boom onder een hoek van zus-en-zoveel graden met Saturnus je de cache gaat vinden?

D) Je rekent van tevoren aan de hand van een statistische benadering van veel voorkomende coordinaten uit wat de meest waarschijnlijke cache locatie is (of leest een cache beschrijving goed door, goekelt een beetje, sluit negatieve getallen en cijfers groter dan 9 en coordinaten in Timboektoe uit) en loopt prompt naar de eindlocatie?

Het zou allemaal kunnen. Wie kan het me vertellen?

bewerkt door superboppe
Geplaatst

Helaas...

geen van de gegeven antwoorden is goed.

Zie voor de definitie de handige woordenlijst, die je kunt vinden via de hompage-FAQ-begrippenlijst

daar staat netjes:

Carrotte-methode

Veel gebruikte methode om een cache te vinden.

In 10 punten komt de methode op het volgende neer:

1. lees niet goed genoeg de beschrijving;

2. los de (eventuele) puzzel niet op;

3. ga naar de vermoedelijke stash area;

4. kijk eerst een half uur op de verkeerde plek;

5. loop ongeveer 1 uur in de buurt van de goede plek rond met de handen in de zakken en kijk veel om je heen;

6. kans van 50% dat je de cache vind; klaar; mooi;

7. kans van 50% dat je een hulplijntje nodig hebt;

8. pyne weet altijd waar de cache ligt;

9. vraag een hint aan pyne;

10. ga tevreden naar huis of naar een volgende cache.

Geplaatst (bewerkt)
geldt dit alleen als er zo´n glazen potje omheen zit?

Nee. De carrottemethode is iets anders dan een carrottepot.

Een carrottepot is een glazen pot, waarin weer bv een fotocanister zit met logrol. Zo kunnen er ook kleine Goodies en Tb's in de pot, en de logrol is dubbel beschermd.

Ik maak sinds kort ook gebruik van deze potten, erg makkelijk.

bewerkt door Malyenki
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...