Spring naar bijdragen

Nature-proof WP's gevraagd


Nachtwacht

Aanbevolen berichten

Hey there,

Ik bereid een nieuwe, creatieve cache in een prachtig natuurgebied voor. Het is dan ook mijn bedoeling om ook zorg te dragen voor creatieve verstopplaatsen en -wijzen van de WP's in het natuurgebied.

Wie helpt me aan voorbeelden uit eigen ervaringen van de zeer natuurvriendelijke verstopplaatsen van het GC-plaatje of aan puzzelvoorbeelden om de route tot een mooie natuurbelevenis in de natuur te maken.

Ik geef een mooi voorbeeld: In een berkenbos steekt daar plots een afgezaagde dennestammetje uit de bodem. Huh? Blijkt-ie uitgehold te zijn en een stamschijfje dekt de holle ruimte met micro af. Weinig schade aan de natuur en geheel in stijl van het natuurgebied! Klasse! :huh:

Slecht voorbeeld: GC-plaatje met schroeven in de stam van de levende boom :no:

Thanks en cache ze!

Nachtwacht

Tip: Lees het nieuwe Geocache-magazine "Spoiler" via http://spoiler.flatsunset.nl/index.php

Tip 2: Duik de wilde natuur in met de Junglecache (GC11684), nabij Meerssen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een wel heel natuurvriendelijke WP is natuurlijk alleen het coördinaat van deze WP vermelden. Natuurvriendelijker kan eigenlijk niet :huh:

Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

 

Vergeet niet dat je in feite ook voor de tags en ander materiaal dat je ergens op schroeft, wel allemaal toestemming nodig is natuurlijk van de eigenaar van de bankjes, bomen, paaltjes en waar je het allemaal al niet op kunt schroeven of plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie helpt me aan voorbeelden uit eigen ervaringen van de zeer natuurvriendelijke verstopplaatsen van het GC-plaatje of aan puzzelvoorbeelden om de route tot een mooie natuurbelevenis in de natuur te maken.

 

Tja als ik hier schrijf wat wij gebruikt hebben in kaartlezen bijv zijn dat lijnrechte spoilers :lol1: en wat puzzelen betreft, daar hebben we wat van gebruikt in sleutelen. Nee joh, van mij hier geen tips :thumbup: maar ik lees wel graag wat anderen kwijt willen :P

 

Mijn ervaring: hoe meer multi's we doen, des te meer ideeën krijgen we!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wel heel natuurvriendelijke WP is natuurlijk alleen het coördinaat van deze WP vermelden. Natuurvriendelijker kan eigenlijk niet :thumbup:

Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

 

Vergeet niet dat je in feite ook voor de tags en ander materiaal dat je ergens op schroeft, wel allemaal toestemming nodig is natuurlijk van de eigenaar van de bankjes, bomen, paaltjes en waar je het allemaal al niet op kunt schroeven of plakken.

 

Kruimeldief doelt precies op wat ik bedoel:

Het coordinaat is het belangrijkste hulpmiddel en ik probeer zo spijker - en schroefvrij mogelijk de cachers te leiden. Laat de ideen maar toestromen :P

Grtz,

Nachtwacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja als ik hier schrijf wat wij gebruikt hebben in kaartlezen bijv zijn dat lijnrechte spoilers B) en wat puzzelen betreft, daar hebben we wat van gebruikt in sleutelen. Nee joh, van mij hier geen tips :thumbup: maar ik lees wel graag wat anderen kwijt willen :P

Laat ons nou net een dagje afreizen richting Veluwe: Ik maak meteen graag gebruik van jouw tips in de praktijk en ga je caches vandaag/morgen proberen (seems hard: dat zal wel een belletje opleveren :lol1: ).

Klinkt erg uitdagend en tip-rijk!

Thx!

Nachtwacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, leuk een cache om in het vrije veld kaartlezen te beoefenen.

Misschien doet men er goed aan om eerst thuis wat voorbereidend werk te doen zoals de Kaartleesles

 

of deze kaartlezen :thumbup:

 

toevoeging:

waaruit blijkt dat bij goed lezen zelfs het woordje kaartlezen voor meerderlei uitleg vatbaar is. en dat is weer hartstikke ontopic omdat onder nature-proof wp's ook geldt dat goed lezen van de cache omschrijving noodzakelijk is en dat een aanwijzing soms voor meerdere uitleg vatbaar is.

 

Ook een handige gekregen tip: Als een boom voorzien is van bijv logo dan is de bedoeling dat je eerst logo opzoekt en dan pas prikt en niet het halve bos lekprikt.

bewerkt door The Scorpios
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...