Raksha1973 Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 dus als ik het goed begrijp kunnen we beter voor een etrex H gaan dan voor de oudere legend? kan een legend overnemen voor 130 en een etrex h kost dus 139... graag reactie :-) we moeten snel beslissen van die persoon Raksha ( Ellen)
Team jemar Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Voor dat prijs verschil (9 euro) zou ik zeker gaan voor het nieuwere model met zijn verbeterde ontvangst!
Raksha1973 Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Voor dat prijs verschil (9 euro) zou ik zeker gaan voor het nieuwere model met zijn verbeterde ontvangst! thank you! denk dat ik m maar bestel...we lopen nu caches met de garmin 350, dat is prima voor in de auto, en als je m op voetganger zet kún je er caches mee lopen, maar echt handig is het niet :-)
Kapitein Haak Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Goed zoeken levert goedkoper op Groeten Haak.
Raksha1973 Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Goed zoeken levert goedkoper op Groeten Haak. das waar en hij zal elders ook wel nóg goedkoper staan, maar heb slechte ervaringen met marktplaats en of ebay... dan maar lekker bij een originele dealer en tenminste garantie hahaha nou nog even uitvogelen hoe zo'n ding werkt xxEllen
Kapitein Haak Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Ook daar kun je ze goedkoper krijgen Groeten Haak
Raksha1973 Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Ook daar kun je ze goedkoper krijgen Groeten Haak och ja...dan ben ik nu te laat, heb m besteld en met een beetje geluk kan ikmorgen of overmorgen beginnen das ook wat waard haha
RMBS Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 (bewerkt) Kijk eens op deze site http://navi.nl/index.php?cPath=33&osCs...f3b90821c4ce862 10 september 2007 bewerkt door RMBS
reej Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 (bewerkt) vergelijking: http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...9462&st=15# 16 september 2007 bewerkt door reej
tukkerboertje Geplaatst 23 oktober 2007 Geplaatst 23 oktober 2007 Ik heb mede door voorgaande berichten te lezen de volgende vergelijking gemaakt waarbij de legend erin staat omdat dat het model is wat ik nu gebruik. Wie kan mij uitleggen waarom ik gemiddeld EURO 150,00 meer moet gaan betalen voor de GPSMAP® 60CSx dan voor de eTrex Vista® HCx. Ik bedoel als het echt de moeite waard is wil ik erover gaan denken, maar dan moeten de redenen wel heel goed zijn aangezien ik de Vista al een "bak geld" vindt. https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=...pareProduct=310 en alvast bedankt voor de informatie.
Lex Geplaatst 23 oktober 2007 Geplaatst 23 oktober 2007 Vooropgesteld: de eTrex-serie is echt een veel-waar-voor-je-geld serie. Ook ik heb mij dezelfde vraag gesteld, en die onlang bij een bezoek aan Notter voorgelegd. Daar kreeg ik dit antwoord: Er zijn nog steeds veel mensen die weloverwogen een 60-serie kopen. Voornaamste redenen: 1. Het scherm heeft weliswaar evenveel pixels, maar het 60-scherm is door zijn grotere formaat makkelijker af te lezen. 2. De knoppen van de 60 zijn makkelijker te bedienen, doordat zij bovenop zitten. Bovendien zijn het er meer, zodat minder stappen nodig zijn. 3. De antenne is meer rondom gevoelig, zodat hij wat beter in een borstzak of op de heup kan worden gedragen zonder dat dit gevolgen heeft voor de ontvangst. 4. Op de 60 kun je een externe antenne aansluiten, op de eTrex niet. Het verbaast me dat in de vergelijkingstabel over 4. niets staat. Dit kan voor sommigen erg belangrijk zijn! Dat de 60 getijdentabellen aankan lijkt me voor de meesten niet belangrijk.
tukkerboertje Geplaatst 23 oktober 2007 Geplaatst 23 oktober 2007 Vooropgesteld: de eTrex-serie is echt een veel-waar-voor-je-geld serie. Ook ik heb mij dezelfde vraag gesteld, en die onlang bij een bezoek aan Notter voorgelegd. Daar kreeg ik dit antwoord: Er zijn nog steeds veel mensen die weloverwogen een 60-serie kopen. Voornaamste redenen: 1. Het scherm heeft weliswaar evenveel pixels, maar het 60-scherm is door zijn grotere formaat makkelijker af te lezen. 2. De knoppen van de 60 zijn makkelijker te bedienen, doordat zij bovenop zitten. Bovendien zijn het er meer, zodat minder stappen nodig zijn. 3. De antenne is meer rondom gevoelig, zodat hij wat beter in een borstzak of op de heup kan worden gedragen zonder dat dit gevolgen heeft voor de ontvangst. 4. Op de 60 kun je een externe antenne aansluiten, op de eTrex niet. Het verbaast me dat in de vergelijkingstabel over 4. niets staat. Dit kan voor sommigen erg belangrijk zijn! Dat de 60 getijdentabellen aankan lijkt me voor de meesten niet belangrijk. THx Lex Ik geloof dat ik er wel uit ben. 1: met de ogen is nog nix mis 2: klopt, maar met de legend heb ik me ook prima gered 3: ehm... ik heb met cachen altijd de GPS in de hand. Zijn er mensen die dit anders doen dan? 4: ik geloof niet dat ik hier iets mis. Waarom zou je dit willen? Wat zijn de daar de extra voordelen van? wat betreft de getijdentabellen, ik geloof niet dat dit een gemis is. nogmaals bedankt! Het duurt niet lang meer dat ik effe naar Notter rij.
Lex Geplaatst 23 oktober 2007 Geplaatst 23 oktober 2007 (bewerkt) Graag gedaan. Ik had me niet gerealiseerd dat de vraag door een Tukkerboertje werd gesteld; en dan is Notter natuurlijk het meest logische adres! Stel de vraag zelf ook nog even, want misschien ben ik nog wat vergeten. ad 3. Bij cachen wel, maar hij wordt ook veel gebruikt voor de tracklog. Als je er maar sporadisch op kijkt omdat de route goed is aangegeven is het prettig het toestel weg te kunnen stoppen. Tijdens mijn vakantie onlangs heb ik de 2610 gebruikt om in de auto te navigeren. En de 60CSx heeft permanent gelogd, ook in de auto. Daar zijn die x-en inderdaad onovertroffen in. 23 oktober 2007 bewerkt door Lex
flatfisher Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Als ik het me goed herinner dan wordt de Etrex Legend HCx zonder microSd-kaart geleverd, de 60 Cx wordt met zo'n kaartje geleverd. Officieel is dat dan 64 MB, ik ken mensen die hem met een 128 MB gekregen hebben. Maar dat was dan een Amerikaanse versie (scheelde méér dan € 200 op een 60 Cx ten opzichte van de Notter-prijs en die is de goedkoopste in Nl nietwaar). Op zich koop je toch meestal wel een groter kaartje, beetje afhankelijk van de data die je wilt uploaden kan je dan kiezen tussen 1 en 2 GB, die zijn bij Notter zeker niet duur. Het enige waar ik over zou twijfelen is over het rubber op de zijkant bij de Etrex, bewezen is dat die SOMS loslaat. Mogelijk als gevolg van hoge temperaturen (maar angstzweet zou ook kunnen ). En het joystickje, ik heb vorige week nog iemand met een ouderwetse legend aan de gang gezien... De bediening is echt anders dan van de 60-serie, maar volgens mij wen je daar wel aan. Dan weet ik nog iets over de getijdetabellen, tenminste, dat denk ik ( ). Die zijn alleen beschikbaar voor Amerikaanse getijdestations en daarmee heb je daar in Europa helemaal niets aan. Het zou zelfs kunnen dat die in een Europese versie niet eens zijn opgenomen... Dus dat hoef je in je overweging niet mee te nemen. zowel de legend HCx als de 60 Cx zijn daarin gelijk. In Europa dan. Dus ja, als je hem in Notter koopt, zou ik kiezen voor de Legend HCx en kocht ik er voor € 20 een 2GB microSD bij (hoewel Topo NL én CN Nederland best op een 1 GB zou kunnen, scheelt € 10...) Scheelt je een aardige smak geld t.o.v. een 60 Cx. Koop je echter aan de andere kant van de oceaan, dan zou ik toch voor de meer bewezen waarde van de 60 Cx kiezen en er dus iets meer voor betalen. Met beide GPSsen zul je prettig kunnen cachen, de verschillen in bediening daar wen je wel aan! Veel plezier!
deBruineBeren Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Ik heb mede door voorgaande berichten te lezen de volgende vergelijking gemaakt waarbij de legend erin staat omdat dat het model is wat ik nu gebruik. Wie kan mij uitleggen waarom ik gemiddeld EURO 150,00 meer moet gaan betalen voor de GPSMAP® 60CSx dan voor de eTrex Vista® HCx. Ik bedoel als het echt de moeite waard is wil ik erover gaan denken, maar dan moeten de redenen wel heel goed zijn aangezien ik de Vista al een "bak geld" vindt. De 60 heeft seriële communicatie poort hiermee kan je hem aansluiten op: - Een (goede) PocketPC. - Stuurautomaat. - Dieptemeter. - 12/24 VDC Voeding. Al denk ik dat de doelgroep die dit wil (maritiem) sneller voor een 76 kiest.
Aanbevolen berichten