Spring naar bijdragen

pocket querie - archived - heb ik nu alles ??


jojonl

Aanbevolen berichten

deze vraag gaat eigenlijk over de inhoud van een pocket querie, en of die consistent is of niet, maar is nav het gegeven dat archived caches niet geupdate worden in mijn gsak.

 

al heel vaak is de discussie geweest hoe je nu het beste de gearchiveerde caches als zodanig ook als gearchiveerd in gsak krijgt;

kort door de bocht genomen vind ik het antwoord "dat je moet kijken naar de last gpx date om te bepalen of je record wel of niet is geupdate."

 

Maar nu vraag ik me dus af of iedere keer dezelfde caches zitten in een zelfde pocket querie.

Stel ik heb een gebied geselecteerd van alles rondom punt x met een straal van 100 km. Daarin blijken meer caches te zitten dan de 500 die je maximaal kunt kiezen voor je pocket querie. Dat kan mi betekenen dat je op dag 1 een andere selectie voor je kiezen krijgt, dan op dag 2 (immers zijn er ook alweer caches bijgekomen). Dus als cache x1 tm x500 op dag 1 in de pocket querie zitten, kan het dus zijn dat dag 2 x1-x450 erin zit, maar dat de laatste 50 andere zijn???

Ik heb nog nooit de proef op de som genomen; heb wel al eens gezocht op de 'rekenregels' achter de pocket querie, maar heb nog niks kunnen vinden daarover.

 

Kortom: welke selecties worden gemaakt als je pocket querie definitie meer resultaten oplevert dan dat je als maximaal resultaat hebt opgegeven???

gaat het op afstand? gaat het op alfabet? gaat het op aanmaakdatum? gaat het op.... vul maar aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

kort door de bocht genomen vind ik het antwoord "dat je moet kijken naar de last gpx date om te bepalen of je record wel of niet is geupdate."

Misschien wat kort door de bocht, maar het is de enige manier om met een PQ te constateren of een cache gearchiveerd is.

(Behoudens dan de speciale MYFounds query die altijd alle caches die je gevonden hebt levert, dus ook de in de tussentijd gearchiveerde)

 

Maar nu vraag ik me dus af of iedere keer dezelfde caches zitten in een zelfde pocket querie.

Stel ik heb een gebied geselecteerd van alles rondom punt x met een straal van 100 km. Daarin blijken meer caches te zitten dan de 500 die je maximaal kunt kiezen voor je pocket querie. Dat kan mi betekenen dat je op dag 1 een andere selectie voor je kiezen krijgt, dan op dag 2 (immers zijn er ook alweer caches bijgekomen). Dus als cache x1 tm x500 op dag 1 in de pocket querie zitten, kan het dus zijn dat dag 2 x1-x450 erin zit, maar dat de laatste 50 andere zijn???

 

Kortom: welke selecties worden gemaakt als je pocket querie definitie meer resultaten oplevert dan dat je als maximaal resultaat hebt opgegeven???

gaat het op afstand? gaat het op alfabet? gaat het op aanmaakdatum? gaat het op.... vul maar aan

Caches in een PQ worden gesorteerd op afstand van het middenpunt van de query (in de meeste gavallen dus je huiscoordinaat). Zijn het er teveel, dan vervallen de verste.

Je krijgt dus gewoon elke keer dezelfde caches; waarbij de nieuwere de plaats innemen van de caches die op de grootste afstand liggen.

 

Wil je een gebied helemaal bedekken dat meer dan 500 caches oplevert, dan is de handigste methode het gebruik van de published-datum. Hierdoor krijg je namelijk geen overlap tussen de verschillende PQ's, en werkt het us het efficients.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...