Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik ben druk bezig met het verkrijgen van toestemming om een (onze eerste) cache te gaan plaatsen hier in ZO-Drenthe. Heb afgelopen week al diverse contacten gelegd en per toeval via een kennis wat adresjes gekregen van mensen die in het project werken, waar wij hem willen plaatsen. Vanmiddag werd ik door 1 van die mensen gebeld..iemand van Staatsbosbeheer. Hij vroeg even duidelijk welk plekkie we daar in gebied in gedachten hadden..omdat het gebeid gesplitst is en dan bij verschillende eigenaren terecht komt (ofzoiets :thumbup: ) Maar na overleg, zijn we tot de conclusie gekomen dat het bewuste plekkie bij Staatsbosbeheer hoort. Nu ander mailadres van het staatsbosbeheer gekregen van een mijnheer (volgens mij de boswachter) die daar dan over zal kunnen beslissen. Helaas..die is 4 weken op vakantie.

Nu is mijn vraag...Kan/mag ik alvast wel een pagina gaan maken op .com? Is er een optie dat niemand hem dan alvast kan zien bv.?

Groetjes Team The Spacewuppies (vr)

Geplaatst

Als ik het goed heb kun je de pagina al gaan maken, maar zet dan het vinkje uit bij "Yes, this listing is active (For new listings, if you want to work on this listing before it is reviewed, uncheck this box. Reviewers will only see the listing in the queue when it is checked.)"

Geplaatst

Ik heb zelf ook al een pagina of vier in de maak.

Je moet idd dat ene vinkje uitzetten, waarmee je ´m actief maakt, dan is er totaal geen probleem.

Groetjes,

Draghkar

Geplaatst
Tuurlijk kan dat, ik heb al maanden pagina's in de maak en die heeft echt niemand gezien! Succes :thumbup:

Oh waren die van jou ;) ik heb er al een paar meer dan een jaar staan en waarschijnlijk gaat het er nu van komen, tenminste als ik toesteming krijg :yes:

Geplaatst

Zoals gezegd, dat kun je van tevoren al allemaal aanmaken. Is alles geregeld, toestemming gekregen, cache geplaatst, pagina klaar? Dan kun je de cache ter review aanbieden door alleen dat ene vakje weer aan te vinken waar eerder over gesproken is, en daarna onderaan de pagina, nog in de edit modus, klikken op de knop rechtsonder: "Edit Listing".

Trouwens, ik lees soms van newbies een boos bericht dat ze een cachepagina aangemaakt hebben, uren er op hebben zitten zwoegen en dan na afsluiten alles kwijt zijn. Ook dan hebben ze vergeten dat knopje rechtsonder aan te klikken, daarmee sla je de pagina ook op... Of.. ze hebben de 45 minuten edit lisiting tijd overschreden.

Een optie is dus ergens je cachepagina in het klad aan te maken in Word of in een HTML programma en deze op je PC op te slaan.

Die 45 minuten maximaal is ervoor dat niet iedereen maar zo de server in bezit houdt.

Dus, niet vergeten dat vakje uit te vinken als je met de listing begint te editen. Niet eerder aanvinken dat dat alles klaar is. Immers, als de cache(pagina) ter review wordt aangeboden en reviewer is toevallig online en is door zijn bestaande lijst heen, loop je de kans dat de cache, indien in een keer goedgekeurd, binnen een kwartier online staat en dus vanaf dat moment voor iedereen te vinden en te loggen moet zijn.

Maar troost je, je zult niet de eerste zijn die vergeet dat vakje uit te vinken en dat de reviewer dan een cache ter review krijgt aangeboden waat soms nog geen letter staat.

Even offtopic, de mooiste vind ik altijd nog de ter review aangeboden caches waar ik soms helemaal geen hol van begrijp. Niet omdat het een moeilijke mystery is, maar omdat het, naar later blijkt, niet eens een aangeboden cache moet zijn, maar dat een newby zo'n cacheaanmaakpagina gebruikt om een found it te loggen.

Dan staat er een naam van de cache, waarvan ik soms denk, die heb ik toch al eens gehad? Dan staan de coördinaten ongevuld waar men de cache gevonden heeft, hun naam als vinder staat bij de eigenaar. en in het verhaal staat dan iets als. De cache ligt goed verstopt, maar met de hint is het te vinden.

dan ga je als reviewer eerst ook nog denken dat het een nieuwe cache is. Verder niets aangemaakt of ingevoerd op de cachepagina en die gasten schrikken zich gegarandeerd helemaal beroerd als ze een ellenlange reviewernote krijgen met allemaal punten en wensen waarmee de reviewer schrijft wat er allemaal nog moet gebeuren :thumbup:

Enneh.... Zuid Oost Drenthe? Prima, dat zou onderhand ook eens tijd worden. Daar zijn bijna geen cachers meer actief.

Geplaatst
Enneh.... Zuid Oost Drenthe? Prima, dat zou onderhand ook eens tijd worden. Daar zijn bijna geen cachers meer actief.

Klopt....moeten er toch wat bij he...dus ga ik poging wagen. maar de ene meneer die ik nodig heb, die heeft 4 weken vakantie :) Tja..ook geen goed moment uitgekozen he ;)

Wordt vervolgd...

• 2 months later...
Geplaatst

De toestemmingsbrief is binnen!!!! :cry::)

Nu de volgende stappen...ff uitpluizen hoor (helppagina's even bekijken enzo) ..of denk ik te moeilijk :( . Ben nogal perfectionistisch en onzeker..wil het graag goed doen..hihi. Is de eerste cache..nou ja..we gaan er gelijk 2 droppen.

Ben al beetje met pagina's bezig geweest...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...