rhgs Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 (bewerkt) Via een truukje heb ik 't nu zover dat alle caches van NL in 1 csv bestand heb kunnen zetten. Het bestand heet 'NL-Geocache.csv' en bijbehorende bitmap natuurlijk. Binnen je GPS kun je deze openen/selecteren als aparte database. Naam opbouw : <volgnummer><cachetype><moeilijkheid/terrein><naam> Als je een punt opent, krijg je de hint te lezen als extra info. Alle caches met een hint langer dan 80 posities krijgen een extra POI regel. Het volgnummer wordt dan opgehoogd. Dus: T(1/1.5)Naam 1T(1/1.5)Naam 2T(1/1.5)Naam etc. Child waypoint krijgen een 'matje' ( # ) als cachetype Voor diegene die een beetje wil freubelen: bestand staat hier. Met de gratis tool 'POI loader' van Garmin kun je het bestand uploaden en als 'eigen nuttige punten' op je GPS benaderen. Have fun! ps.: via GSAK kun je ook wel het e.e.a. bereiken (macro) maar dan wordt elk cachetype een aparte database. En dat vond ik niet zo handig... 4 juli 2007 bewerkt door rhgs
Kruimeldief Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 Fijn, leuk, bedankt Maar... 2 vragen: 1 Werkt het ook op de 60CSx 2 Zoja hoe werkt het dan daarop
snif&snuitje Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 Via een truukje heb ik 't nu zover dat alle caches van NL in 1 csv bestand heb kunnen zetten.Het bestand heet 'NL-Geocache.csv' en bijbehorende bitmap natuurlijk. Binnen je GPS kun je deze openen/selecteren als aparte database. Naam opbouw : <volgnummer><cachetype><moeilijkheid/terrein><naam> Als je een punt opent, krijg je de hint te lezen als extra info. Alle caches met een hint langer dan 80 posities krijgen een extra POI regel. Het volgnummer wordt dan opgehoogd. Dus: T(1/1.5)Naam 1T(1/1.5)Naam 2T(1/1.5)Naam etc. Child waypoint krijgen een 'matje' ( # ) als cachetype Voor diegene die een beetje wil freubelen: bestand staat hier. Met de gratis tool 'POI loader' van Garmin kun je het bestand uploaden en als 'eigen nuttige punten' op je GPS benaderen. Have fun! ps.: via GSAK kun je ook wel het e.e.a. bereiken (macro) maar dan wordt elk cachetype een aparte database. En dat vond ik niet zo handig... Ja, leuk gedaan . Heb het bestand in mijn 60CSx gezet, aardig groot dacht ik nog. Zal hij er bijpassen bij al mijn andere POI-bestanden . Ik zit nu op 32.814 POI's. Bestand ziet er goed uit. Navigeren, opslaan en freubelen. En als je eens ergens op bezoek gaat kan je snel zien of er caches in de buurt liggen. Toch wel handig om te hebben. Bedankt .
weedboer Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 (bewerkt) Hehe, dit is ook wel toevallig. Net vandaag heb ik over hetzelfde onderwerp uitleg gegeven op mijn blog met de export naar de garmin gpsmap 60csx. Ik maak echter wel gebruik van de verschillende files omdat ik wél graag een onderscheid heb per database (bijv enkel de traditionals tonen in mijn buurt => als het snel moet gaan :-) ). Het is een superhandige methode om idd points te vinden in de buurt waar je op dat moment bent. Dit gecombineerd met de paperless caching methode kan ik altijd en overal op pad gaan. Groetjes, Hans 4 juli 2007 bewerkt door weedboer
willum Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 (bewerkt) Hoi, Mischien is het makkelijker om in plaats van de decrypted hint het nummer van de cache neer te zetten ? bv: 'GC120ZX Mooi Mariahoeve' in plaats van de decrypted hint 'het elfde nummer van blood sugar sex magik van red hot chili peppers'. Dit vergemakkelijkt het zoeken in de Geo-database. Ik persoonlijk zie het nut er niet zo van in.. Als ik ergens wandel, wat heb ik dan aan een multi cache waar puzzels opgelost moeten worden die ik niet heb ?? (Ik geef toe, dat zou de ultimated puzzel zijn ). Maar misschien kan je je eens op het volgende stukbijten: Bij Garmin (https://my.garmin.com/geocaching/geoInfo.htm) kan je Micro caches downloaden (naar je GPS sturen) als way-points. Als je die weet om te zetten naar bovenstaand voorbeeld (POI) weet je dus zeker dat je maar één coordinaat hebt waar de cache in de buurt ligt en kan je bv heel Nederland er in zetten (nu maar 999 en dan zijn de waypoints vol). Het zijn er dus helaas nogal een beetje veel, ik ben er mee begonnen en heb nu een paar bestanden (Nl-Caches-N50.gdb, Nl-Caches-N51.gdb, Nl-Caches-N52.gdb en Nl-Caches-N53.gdb ) die ik je eventueel wel kan mailen. Wat er per waypoint wordt opgeslagen is het volgende: Naam: GC1052G Positie: N50 55.285 E5 48.473 Commentaar: Aan de Meule by Team Pruumke Bestand/URL: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1052G Ik hoor het wel. (of niet) (Is geloof ik wel een beetje een warrig verhaal, maar ja). [edit] Sh...t ben dus bijna een uur aan het typen geweest.. inmiddels is iemand me dus (weliswaar op een andere manier) voor geweest [/edit] 4 juli 2007 bewerkt door willum
rhgs Geplaatst 4 juli 2007 Auteur Geplaatst 4 juli 2007 Hoi, Mischien is het makkelijker om in plaats van de decrypted hint het nummer van de cache neer te zetten ? bv: 'GC120ZX Mooi Mariahoeve' in plaats van de decrypted hint 'het elfde nummer van blood sugar sex magik van red hot chili peppers'. Dit vergemakkelijkt het zoeken in de Geo-database. Ik persoonlijk zie het nut er niet zo van in.. Als ik ergens wandel, wat heb ik dan aan een multi cache waar puzzels opgelost moeten worden die ik niet heb ?? (Ik geef toe, dat zou de ultimated puzzel zijn ). Maar misschien kan je je eens op het volgende stukbijten: Bij Garmin (https://my.garmin.com/geocaching/geoInfo.htm) kan je Micro caches downloaden (naar je GPS sturen) als way-points. Als je die weet om te zetten naar bovenstaand voorbeeld (POI) weet je dus zeker dat je maar één coordinaat hebt waar de cache in de buurt ligt en kan je bv heel Nederland er in zetten (nu maar 999 en dan zijn de waypoints vol). Het zijn er dus helaas nogal een beetje veel, ik ben er mee begonnen en heb nu een paar bestanden (Nl-Caches-N50.gdb, Nl-Caches-N51.gdb, Nl-Caches-N52.gdb en Nl-Caches-N53.gdb ) die ik je eventueel wel kan mailen. Wat er per waypoint wordt opgeslagen is het volgende: Naam: GC1052G Positie: N50 55.285 E5 48.473 Commentaar: Aan de Meule by Team Pruumke Bestand/URL: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1052G Ik hoor het wel. (of niet) (Is geloof ik wel een beetje een warrig verhaal, maar ja). [edit] Sh...t ben dus bijna een uur aan het typen geweest.. inmiddels is iemand me dus (weliswaar op een andere manier) voor geweest [/edit] De GC naam kan ik wel bij de hint infoefelen. Ik zal es kijken. En die micro's: mail die gdb's maar even. Kijk ik er even naar. Omzetten moet op zich geen probleem zijn dacht ik zo. Ik heb een conversie progje gemaakt in Pascal die de info uit GPX files haalt en omzet naar CSV geschikt voor POI loader.
de Roode Lantaarn Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 Hoi, Mischien is het makkelijker om in plaats van de decrypted hint het nummer van de cache neer te zetten ? bv: 'GC120ZX Mooi Mariahoeve' in plaats van de decrypted hint 'het elfde nummer van blood sugar sex magik van red hot chili peppers'. Dit vergemakkelijkt het zoeken in de Geo-database. Ik persoonlijk zie het nut er niet zo van in.. Als ik ergens wandel, wat heb ik dan aan een multi cache waar puzzels opgelost moeten worden die ik niet heb ?? (Ik geef toe, dat zou de ultimated puzzel zijn ). Maar misschien kan je je eens op het volgende stukbijten: Bij Garmin (https://my.garmin.com/geocaching/geoInfo.htm) kan je Micro caches downloaden (naar je GPS sturen) als way-points. Als je die weet om te zetten naar bovenstaand voorbeeld (POI) weet je dus zeker dat je maar één coordinaat hebt waar de cache in de buurt ligt en kan je bv heel Nederland er in zetten (nu maar 999 en dan zijn de waypoints vol). Het zijn er dus helaas nogal een beetje veel, ik ben er mee begonnen en heb nu een paar bestanden (Nl-Caches-N50.gdb, Nl-Caches-N51.gdb, Nl-Caches-N52.gdb en Nl-Caches-N53.gdb ) die ik je eventueel wel kan mailen. Wat er per waypoint wordt opgeslagen is het volgende: Naam: GC1052G Positie: N50 55.285 E5 48.473 Commentaar: Aan de Meule by Team Pruumke Bestand/URL: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1052G Ik hoor het wel. (of niet) (Is geloof ik wel een beetje een warrig verhaal, maar ja). [edit] Sh...t ben dus bijna een uur aan het typen geweest.. inmiddels is iemand me dus (weliswaar op een andere manier) voor geweest [/edit] Misschien dat ik het niet helemaal begrijp maar..... In GSAK zit toch gewoon een export naar .CSV. Dus dan gewoon alle traditionals selecteren, Export naar CSV en klaar is Clyde.
rhgs Geplaatst 4 juli 2007 Auteur Geplaatst 4 juli 2007 (bewerkt) Nou, de CSV export vanuit GSAK doet HEEL andere dingen als die ik wil... Onbruikbaar voor mijn eigen doeleinden dus. "csv" betekent alleen maar 'character separated values'. Maar WELKE values... Daar kan ik zo 123 geen grip op krijgen. Dus dan maar op mijn manier. Ik heb trouwens de zip aangepast. De GC naam staat nu aan het begin van de description. Lijkt het er op zo? DOWNLOAD Maar eh... Die micro's snap ik nog niet helemaal. Wil je alle micro geocaches van Nederland in 1 POI bestand? Waarom alleen micro's? Zijn ammoboxen niet spannend? Als bonus heb ik de micro's als CSV ook even toegevoegd. Bedoel je zoiets? 4 juli 2007 bewerkt door rhgs
de Roode Lantaarn Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 The CSV files that GSAK generates will have all fields enclosed in double quotes and separated by a comma. If you need more granular control of the fields that are surrounded by double quotes see the TextOut function using macros. Even een voorbeeld van één cache. De volgorde en het aantal gegevens kan veranderd worden in de Viewmode. Ik zie (ondanks de hoeveelheid informatie) niet zoveel verschil in opbouw van de regel. "dubbele aanhalingstekens" , (komma) "dubbele aanhalingstekens" "GCM29A","Multicache","","","FFFF","","Pelinckbosch","58,86","NE","QuaySo","","14-11-2004","2-7-2007","24-6-2007","Regular","1,0","1,5","24-6-2007","","","6-7-2006","","N52° 59.269","E6° 30.616","","0"
rhgs Geplaatst 4 juli 2007 Auteur Geplaatst 4 juli 2007 (bewerkt) Ok, maar ik moet zoiets eruit zien te halen: 6.54385, 52.984367, "T (1/1,5) StrijdenVoorVrijheis", "gcxb1p-strijden voor vrijheid -assen de muur-" 6.551567, 52.990617, "M (2/1,5) OASEVoorheenTriantaS", "gcb0f3-oase (voorheen trianta stam)" 6.552833, 53.008167, "U (3/1,5) AafkesMysterie", "gcqv7t-aafkes mysterie" 6.5735, 53.030267, "T (1/1,5) PlaspauzeTakealeak", "gcpykp-plaspauze (take-a-leak)" Ik zou zeggen, maak eens een knappe macro die dat kan. Zelf kan ik het sneller in Pascal uitprogrammeren. 4 juli 2007 bewerkt door rhgs
willum Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 Maar eh...Die micro's snap ik nog niet helemaal. Wil je alle micro geocaches van Nederland in 1 POI bestand? Waarom alleen micro's? Zijn ammoboxen niet spannend? Als bonus heb ik de micro's als CSV ook even toegevoegd. Bedoel je zoiets? Ik bedoel eigenlijk die caches waarbij dus geen puzzel zit, maar alleen een waypoint waar dan ergens in de buurt een cache verborgen is. (ik dacht dat dat micro caches waren, kan ook traditionele caches heten)
de Roode Lantaarn Geplaatst 4 juli 2007 Geplaatst 4 juli 2007 Ok, maar ik moet zoiets eruit zien te halen: 6.54385, 52.984367, "T (1/1,5) StrijdenVoorVrijheis", "gcxb1p-strijden voor vrijheid -assen de muur-" 6.551567, 52.990617, "M (2/1,5) OASEVoorheenTriantaS", "gcb0f3-oase (voorheen trianta stam)" 6.552833, 53.008167, "U (3/1,5) AafkesMysterie", "gcqv7t-aafkes mysterie" 6.5735, 53.030267, "T (1/1,5) PlaspauzeTakealeak", "gcpykp-plaspauze (take-a-leak)" Ik zou zeggen, maak eens een knappe macro die dat kan. Zelf kan ik het sneller in Pascal uitprogrammeren. Ik denk dat je dan een GeoTaz (dacht ik) eens moet vragen. Is errug handig met macro's/ De volgorde van info in de regl wordt bepaalt aan de hand van de indeling van je kolommen in de View mode. Ik ben overigens niet helemaal gecharmeerd van de namen die gebruikt zijn. Beter is het dan toch om de code (minus GC) te gebruiken. Evt een PDA met een HTML export op code en je bent spekkoper. StrijdenVoorVrijheid StrijdenVoorVrijheiA StrijdenVoorVrijheis StrijdenVoorVrijheidm StrijdenVoorVrijheidH StrijdenVoorVrijheidB StrijdenVoorVrijheidZ StrijdenVoorVrijheidW StrijdenVoorVrijheidu Het zegt me niet echt veel. Wat dacht je van een kanaalstreek. Deze zijn dan wel genummerd maar je hebt de kans, als er een paar uit de serie ontbreken, dat de caches dan verkeerd genummerd worden.
rhgs Geplaatst 4 juli 2007 Auteur Geplaatst 4 juli 2007 (bewerkt) Maar eh... Die micro's snap ik nog niet helemaal. Wil je alle micro geocaches van Nederland in 1 POI bestand? Waarom alleen micro's? Zijn ammoboxen niet spannend? Als bonus heb ik de micro's als CSV ook even toegevoegd. Bedoel je zoiets? Ik bedoel eigenlijk die caches waarbij dus geen puzzel zit, maar alleen een waypoint waar dan ergens in de buurt een cache verborgen is. (ik dacht dat dat micro caches waren, kan ook traditionele caches heten) Dat zijn de traditionals. Cache ligt op het coordinaat. Maar in mijn bestand zitten ALLE caches. De traditionals beginnen met een letter "T" is die vallen direct op als je de database opent. Makkie toch? Maar als je het voor elkaar krijgt een CSV bestand met GSAK te maken van alle traditionals en die ook nog eens wordt gevreten door Garmins POILOADER, houd ik me aanbevolen! 4 juli 2007 bewerkt door rhgs
Aanbevolen berichten