blooper65 Geplaatst 5 juni 2007 Geplaatst 5 juni 2007 Goedenavond, Ik heb eindelijk na lang wachten mijn Explorist 500 uit Canada ontvangen. Heeft ruim 5 weken geduurd, omdat helaas de verkeerde manier van verzenden was gekozen. Maar eind goed al goed nu eindelijk in huis. Gelijk proberen en alles werkt perfect. Ook detail kaarten op een sd kaartje werkt uitstekend. Echter dit was een NA model met amerikaanse firmware. Eigenwijs als ik ben wilde ik natuurlijk de Europese versie er op hebben. Nou dat ging natuurlijk niet van een leien dakje. Eerst geprobeerd om zo de nieuwe firmware 2.57 te installeren. Dit ging echter niet, vergezeld van de melding can't upload basemap. Shit wat nu! Dan maar wachten tot iemand met een oplossing komt en het apparaat weer afgekoppeld van de pc om weer normaal op te starten. Helaas, basemap weg!! Wat nu? Op internet naar de wel bekende Russische site en hier op het forum speuren naar een oplossing. Van onze Russische vrienden een basemap gedownload, maar deze was 8,4Mb groot terwijl Magellan conversion manager aangaf dat er maar 7,7Mb beschikbaar was. Nee toch, wat nu? Diverse service codes op de Russiche site geprobeerd, maar geen resultaat. Er stond ook nog een service code 95, welke het interne geheugen wist en dus ook de basemap. Ik durfde dit niet te doen, omdat ik dacht dat dan het hele apparaat naar z'n grootje zou gaan. Uiteindelijk de stoute schoenen aan getrokken, mede door iemand op het forum die deze code ook gebruikt had. Het moet dus toch kunnen. Dus geheugen gewist met code 95 en zie daar GPSr start weer op en conversion manager gaf nu 16Mb vrije ruimte aan. Vervolgens de firmware welke van de Magellan site was gedownload en geïnstalleerd. Na her start werkt alles perfect en heb ik nu een Europees model. Het kan dus wel om van een amerikaans model een europees model te maken. Gewoon een kwestie van durfen. haha.
marieholm Geplaatst 5 juni 2007 Geplaatst 5 juni 2007 (bewerkt) Goedenavond, Ik heb eindelijk na lang wachten mijn Explorist 500 uit Canada ontvangen. Heeft ruim 5 weken geduurd, omdat helaas de verkeerde manier van verzenden was gekozen. Maar eind goed al goed nu eindelijk in huis. Gelijk proberen en alles werkt perfect. Ook detail kaarten op een sd kaartje werkt uitstekend. Echter dit was een NA model met amerikaanse firmware. Eigenwijs als ik ben wilde ik natuurlijk de Europese versie er op hebben. Nou dat ging natuurlijk niet van een leien dakje. Eerst geprobeerd om zo de nieuwe firmware 2.57 te installeren. Dit ging echter niet, vergezeld van de melding can't upload basemap. Shit wat nu! Dan maar wachten tot iemand met een oplossing komt en het apparaat weer afgekoppeld van de pc om weer normaal op te starten. Helaas, basemap weg!! Wat nu? Op internet naar de wel bekende Russische site en hier op het forum speuren naar een oplossing. Van onze Russische vrienden een basemap gedownload, maar deze was 8,4Mb groot terwijl Magellan conversion manager aangaf dat er maar 7,7Mb beschikbaar was. Nee toch, wat nu? Diverse service codes op de Russiche site geprobeerd, maar geen resultaat. Er stond ook nog een service code 95, welke het interne geheugen wist en dus ook de basemap. Ik durfde dit niet te doen, omdat ik dacht dat dan het hele apparaat naar z'n grootje zou gaan. Uiteindelijk de stoute schoenen aan getrokken, mede door iemand op het forum die deze code ook gebruikt had. Het moet dus toch kunnen. Dus geheugen gewist met code 95 en zie daar GPSr start weer op en conversion manager gaf nu 16Mb vrije ruimte aan. Vervolgens de firmware welke van de Magellan site was gedownload en geïnstalleerd. Na her start werkt alles perfect en heb ik nu een Europees model. Het kan dus wel om van een amerikaans model een europees model te maken. Gewoon een kwestie van durfen. haha. 5 juni 2007 bewerkt door marieholm
marieholm Geplaatst 5 juni 2007 Geplaatst 5 juni 2007 Veel plezier gewenst met de eXplorist 500 N.A naar 500 Europe . Na onze vakantie ga ik proberen onze 500 le N.A ook over te zeten naar 500 Europe. Groeten. Marieholm.
blooper65 Geplaatst 6 juni 2007 Geplaatst 6 juni 2007 Veel plezier gewenst met de eXplorist 500 N.A naar 500 Europe . Na onze vakantie ga ik proberen onze 500 le N.A ook over te zeten naar 500 Europe.Groeten. Marieholm. Dank je wel, trouwens als de firmware geïnstalleerd wordt, dan wordt er een europese basemap marine geïnstalleerd. Er is dus betonning aanwezig op bijvoorbeeld het ijsselmeer. dit ter info. p.s. mooie boot hoor marieholm. 28 foot? (sorry off topic)
jasper1 Geplaatst 1 juli 2007 Geplaatst 1 juli 2007 wie kan mij helpen met mijn probleem,na de update naar de nieuwe firmware is mijn gps onbruikbaar,kreeg het bericht dat ik alles moest verwijderen en vervolgens moest downloaden,daarna kreeg ik het bericht dat het uplaoden bezig was,dit bericht bleef een uur staan,daarna de verbinding verbroken,ik heb gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem,ik heb hem opgestuurd naar holland nautic met de basemap er weer in,vervolgens weer een update gedaan ,met het zelfde probleem,de pc/laptop kunnen het aparaat niet vinden, wie kan mij helpen,bvd.
hansthewalker Geplaatst 4 augustus 2007 Geplaatst 4 augustus 2007 wie kan mij helpen met mijn probleem,na de update naar de nieuwe firmware is mijn gps onbruikbaar,kreeg het bericht dat ik alles moest verwijderen en vervolgens moest downloaden,daarna kreeg ik het bericht dat het uplaoden bezig was,dit bericht bleef een uur staan,daarna de verbinding verbroken,ik heb gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem,ik heb hem opgestuurd naar holland nautic met de basemap er weer in,vervolgens weer een update gedaan ,met het zelfde probleem,de pc/laptop kunnen het aparaat niet vinden, wie kan mij helpen,bvd. Hallo, Ik heb hetzelfde gehad met mijn 210, opgestuurd naar Holland Nautic, deze konden hem ook niet aan de praat krijgen, opgestuurd naar de fabriek en na een maand een nieuwe ontvangen. groeten, Hans
Team jemar Geplaatst 4 augustus 2007 Geplaatst 4 augustus 2007 Topic samengevoegd met een draadje wat hier reeds over liep !
snowtiger6 Geplaatst 5 augustus 2007 Geplaatst 5 augustus 2007 (bewerkt) Hallo Mijn Basemap van mijn explorist 210 is gewoon zichtbaar op het scherm van mijn GPSr alleen in de mappenstructuur is die niet zichtbaar in de map Background Maps ? Klopt dit ? Zodra ik alle mappen naar me pc kopieer dan zie ik wel dat die BASEMAP.MGI ook kopieerd maar kan het bestand nergens terug vinden niet op mijn hardeschijf en ook niet op de GPS wie o wie weet hier iets meer over ? Het aanvinken van verborgen bestanden weergeven in windows xp heb ik al geprobeerd dat werkte niet ook via CMD (DOS) krijg ik niets te zien ? 5 augustus 2007 bewerkt door snowtiger6
snowtiger6 Geplaatst 5 augustus 2007 Geplaatst 5 augustus 2007 Probleem is opgelost attrib -h -s in Dos dat was de truck ! draadje kan weer gesloten worden
halloarno Geplaatst 17 oktober 2007 Geplaatst 17 oktober 2007 Ik sluit me aan bij JUR. Ik wil je meteen even een extra tip meegeven... Ik weet niet of je veel buiten nederland komt met je eXplorist, zo niet, neem dan het volgende in overweging... De standaard basemap is 10MB groot. Als je een basemap maakt waar alleen NL in staat, is de basemap maar 1,5MB groot. De 8,5MB die overblijft kan je dan weer gebruiken voor grotere detail kaarten. Je kan op die manier dus je bruikbare geheugen oprekken van 22MB naar 30MB. Welk programma gebruik je om de basemap te verkleinen?
Nachtwerker Geplaatst 15 november 2007 Geplaatst 15 november 2007 Helaas werkt dat bij mij dus NIET zo..... ;-) Mijn basemap was ook verdwenen na een firmware-update, wat overigens wel goed werkte. Maar bij het terugzetten van mijn POI's (ik had backups gemaakt) zijn de bestandsnamen veranderd denk ik. Anyway, als ik de GPS inschakel krijg ik inderdaad ook de melding UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP INITIATING MAP UPLOAD en zet ik hem uit en verbind hem aan de pc. Maar de GPS zou dan naar File Transfer Mode moeten gaan maar dat doet ie dus niet ! Ik weet nu dus niet hoe ik een bestand kan uploaden. Wie helpt ???? Groeten van Patrick Oke, dat heb ik op kunnen lossen. De GPS een keiharde reboot gegeven met #95 van het servicemenu, nu kan ik in ieder geval weer bestanden uploaden. Het probleem is daarmee echter nog niet verholpen. De basemap was verdwenen, dat was een feit. Ik heb geprobeerd een nieuwe erin te stoppen maar dat lukt maar niet. Voor de firmware-upgrade had ik de nederlandse taal geselecteerd. Na de firmware-upgrade wilde ik dat ook doen, maar daar blijft de GPS op hangen (hij blijft continue zeggen, updating :please wait). De engelse taal is geen enkel probleem. Nu wil ik de basemap opnieuw aanbieden via converting manager, maar hij blijft zeggen dat ie geen basemap heeft, terwijl ie wel is ge-upload in de GPS. Ten einde raad weet ik nu echt niet meer wat te doen....... Dus nogmaals, wie helpt mij de Nederlandse taal weer te selecteren EN mijn basemap terug te krijgen ? Groeten van Patrick Ga eens naar de volgende site http://www.geozine.nl/index.php?option=com...6&Itemid=27 en lees daar hoe je de firmware correct installeert. In de weblog van dezelfde site vind je ook een oplossing voor het probleem met de zoekgeraakte Basemap. Heb je al gebrobeerd om gewoon met de window verkenner het bestand terug te zetten. Bij mij werkt dat het simpelst.
franka en pim Geplaatst 16 november 2007 Geplaatst 16 november 2007 Welk programma gebruik je om de basemap te verkleinen? MapSend WorldWide BaseMap
Buzzardseye Geplaatst 13 december 2007 Geplaatst 13 december 2007 (bewerkt) Helaas werkt dat bij mij dus NIET zo..... ;-) Mijn basemap was ook verdwenen na een firmware-update, wat overigens wel goed werkte. Maar bij het terugzetten van mijn POI's (ik had backups gemaakt) zijn de bestandsnamen veranderd denk ik. Anyway, als ik de GPS inschakel krijg ik inderdaad ook de melding UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP INITIATING MAP UPLOAD en zet ik hem uit en verbind hem aan de pc. Maar de GPS zou dan naar File Transfer Mode moeten gaan maar dat doet ie dus niet ! Ik weet nu dus niet hoe ik een bestand kan uploaden. Wie helpt ???? Groeten van Patrick Oke, dat heb ik op kunnen lossen. De GPS een keiharde reboot gegeven met #95 van het servicemenu, nu kan ik in ieder geval weer bestanden uploaden. Het probleem is daarmee echter nog niet verholpen. De basemap was verdwenen, dat was een feit. Ik heb geprobeerd een nieuwe erin te stoppen maar dat lukt maar niet. Voor de firmware-upgrade had ik de nederlandse taal geselecteerd. Na de firmware-upgrade wilde ik dat ook doen, maar daar blijft de GPS op hangen (hij blijft continue zeggen, updating :please wait). De engelse taal is geen enkel probleem. Nu wil ik de basemap opnieuw aanbieden via converting manager, maar hij blijft zeggen dat ie geen basemap heeft, terwijl ie wel is ge-upload in de GPS. Ten einde raad weet ik nu echt niet meer wat te doen....... Dus nogmaals, wie helpt mij de Nederlandse taal weer te selecteren EN mijn basemap terug te krijgen ? Groeten van Patrick Heb na de laatste firmware dezelfde problemen. UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAPS INITIATING MAP UPLOAD Via pc/laptop opstarten werkt niet. Harde stop geprobeert ( nav.menu power), helpt niet. Wat is een # 95 reboot ? Ik kom niet in het menu van de explorist . Wie kan me duidelijk uitleggen wat te doen ? Of zal ik ook Apeldoorn bellen. bvd Buzzardseye Heb maar contact gezocht met Holland Nautic. Opgestuurd, zij zetten de basemap terug, valt onder garantie. :-) Maar weet niet wat ik nu verkeerd heb gedaan.:-( groet 13 december 2007 bewerkt door buzzarsdseye
Aanbevolen berichten