Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource probleem transfer kaarten

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Ik krijg een vreemde foutmelding na het selecteren van een aantal kaarten in Mapsource (versie 6.12.2 en versie 6.12.4). De GPS is (zoals zovelen van ons hebben) een GPSMAP 60CSX (bijgewerkt met de laatste updates) en uitgerust met een 1GB storage kaartje.

Dit is de foutmelding die ik krijg nadat Mapsource het image file heeft gemaakt en bezig is met de transfer:

"The map set is approximatly 226.8 MB, but only 967.7 MB is available in the destination.

Please select fewer maps and try again".

Wie snapt het en helpt me verder?

bewerkt door Bounce Team

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Een mailtje naar techsupp@garmin.com doet echt wonderen. Binnen 24 uur wordt je vraag netjes beantwoord.

• 0
Geplaatst

Klinkt inderdaad erg vreemd.

Misschien is het ook handig als je even verteld hoe en wat voor kaart je upload.

Die aan elkaar geplakte kaarten (draadje hier op het forum) kun je niet uploaden naar je GPS en geeft ook vreemde foutmeldingen.

Ik denk eerder dat het een probleem is met je geheugenkaartje.

Probeer eens te uploaden via een cardreader ipv USB.

Kijk dan ook gelijk naar de eigenschappen van het kaartje zowel totale ruimte alsook de gebruikte ruimte en de daarmee samenhangende vrije ruimte.

• 0
Geplaatst

Heeft iemand hier nog naar gekeken? Ik heb helaas hetzelfde probleem. Ik probeer TOPO NL, Belgie, en delen van Frankrijk naar mijn Cx 60 te laden. De geselecteerde kaartenset is 372MB. Ik heb een 2GB kaartje in mijn GPS zitten, maar krijg de vergelijkbare foutmelding:

"The map set is approximatly 372 MB, but only 1990 MB is available in the destination. Please select fewer maps and try again".

(de getallen weet ik niet meer precies, maar dit waren ze ongeveer)

Als ik mijn GPS als USB drive aan mijn PC koppel geeft de Windows Explorer braaf een schijfgrootte van 2GB aan.

• 0
Geplaatst
Dit probleem is op het Notterforum al aan de orde geweest.

Mogelijk heb je een corrupte deelkaart van Topo France.

Er is ook een corrupte oostenrijkse topokaart.

Zie 2 Gb kaart heeft te weinig ruimte...

De corrupte deelkaarten zijn zichtbaar in Mapsource als overlappende kaarten. En zitten naar volgens mij in deel 7 (maar daar kan ik mis in zijn).

Deze niet selecteren en de rest kan dan wel gewoon naar de GPS gezonden worden. Je mist dan natuurlijk wel die deelkaart(en)

• 0
Geplaatst
Dit probleem is op het Notterforum al aan de orde geweest.

Mogelijk heb je een corrupte deelkaart van Topo France.

Er is ook een corrupte oostenrijkse topokaart.

Zie 2 Gb kaart heeft te weinig ruimte...

De corrupte deelkaarten zijn zichtbaar in Mapsource als overlappende kaarten. En zitten naar volgens mij in deel 7 (maar daar kan ik mis in zijn).

Deze niet selecteren en de rest kan dan wel gewoon naar de GPS gezonden worden. Je mist dan natuurlijk wel die deelkaart(en)

Yep, zo heb ik het ook 'opgelost', ik heb gewoon een aantal keren geprobeerd met verschillende kaarten en bij kaart 7 ging het telkens mis, gelukkig had ik die niet nodig in de Gard.

• 0
Geplaatst

N.a.v. al deze informatie ben ik maar eens gaan experimenteren met de Franse TOPO 7 (Massif Central).

Daarin zit 1 corrupte kaart: TOPO7_150_4600

Hierop ligt de stad Limoges links aan de rand. Als je die weglaat, dan kun je alles mooi inladen.

Dus bedankt voor de informatie ne de verwijzing naar dat andere forum.

Natuurlijk is het geen echte oplossing om een kaart weg te laten. Maar ja, zo kun je wel verder. Ik ben zowieso niet te spreken over die TOPO 7 kaartenset. Ze suggereren met de gekleurde Frankrijk kaart het hele Centraal Massief af te dekken, maar ten zuidwesten van Clermont Ferrand ligt een groot gat zonder kaarten (en laten we daar nou net heen gaan).

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...