Spring naar bijdragen

Cache Plaats regels nodig? - ...en welke dan...


Gast 72-1010008309

Aanbevolen berichten

Gast 72-1010008309

Wat vind Geocaching Benelux ... wel niet ... en welke regels dan wel of niet.....

:notify:  :sarcasm:  :sleepy:  :huh2:  :0

 

Regels genoemd tot nu toe:

[li]Tweetalig, Engels en Nederlands

[li]Niet binnen 25 meter van snelweg, spoorlijn oid

[li]Als er gevaar in de buurt is dat uitdrukkelijk melden

[li]Altijd melden/vragen aan de beheerder/eignaar van het terrein dat je daar een cache gaat/wilt plaatsen

[li]Alle informatie die je nodig hebt om de cache te vinden op de cache-pagina zetten

[li]Bij begraven caches [b:post_uid0]heel[/b:post_uid0] duidelijk vermelden waar precies zodat er niet heel veel gegraven hoeft te worden

[li]...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Welke regels, wie controleert ze en wat gaat dat kosten. Misschien het beste om voorlopig op de oude voet door te gaan zolang de misstanden niet de spuigaten uitlopen. By the way, ik keek ff naar de stemverhoudingen en nu mag ik meteen niet meer meedoen omdat ik al gestemd zou hebben. Mooi is dat.

[i:post_uid0](Yep, eerst stemmen en dan kijken....Hawkeyes)[/i:post_uid0]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als regels nodig zijn, [b:post_uid0]wat[/b:post_uid0] voor regels? :crazy:  Dat wordt nog veel moeilijker.

Groeten Bert

 

[i:post_uid0](Dat was nou net de vraag aan jullie..... Hawkeyes)[/i:post_uid0]

[i:post_uid0](Hawkeyes, zie mijn reactie een paar berichten lager)[/i:post_uid0]

[i:post_uid0] (p.s. zit je in mijn bericht te hacken? :( )[/i:post_uid0]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 98-1011086937

Ik denk dat regels meer een set algemene afspraken kan zijn. Waarbij een aantal punten in ogenschouw worden genomen zodat de kwaliteit van de caches goed blijft. Punten zijn daarbij: plaats, kwaliteit, toegankelijkheid terrein, onderhoud, tijdig archieveren als daar aanleiding voor is, aantal gevonden voor het plaatsen van een nieuwe, vooraf testloper gebruiken, etc. Een regel is er al: Binnen 25 meter van een spoorbaan of een snelweg mag niet. Is het bijv. 26 meter dan moet uitdrukkelijk vermeldt worden dat er mogelijk gevaar is om deze cache te zoeken. (Zie deze discussie)

Die afspraken zullen er niet zijn om het moeilijker te maken, maar om het aanbod aangenamer te maken.

 

Voorlopig zover mijn ideeen.

 

Het is zinnig eerst een lijst te maken met aandachtspunten, uitbreiding van mijn lijstje zijn welkom!

 

----------------------------

Gerard Broek

 

-- Don't forget: nobody's perfect --

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel, als je regels afspreekt en niemand houd zich er aan, kan je net zo goed geen regels afspreken. Eén van de bestaande regels (of verzoeken?) is om nooit etenswaren in een cache te doen, dat staat tenmiste op geocaching.com. Dat is nou een bestaande regel waar niemand zich aan houdt. Er zijn goede argumenten dat je [i:post_uid4]sommige[/i:post_uid4] etenswaren best in een cache kan doen en andere niet. Als goed anarchistishe Nederlanders zullen we ons alleen aan regels houden zolang ze on aanstaan. :(

 

[b:post_uid4]Voorstel:[/b:post_uid4] Maak een kort lijstje met algemene regels en maak een speciaal 'regels' sub-forum. Als je een cache tegenkomt die niet aan de regels voldoet, kan je dat melden in dat forum. Als meerdere geocachers van mening zijn dat het geen goeie cache is, kan die verwijderd worden.

[b:post_uid4]Voorbeeld regel:[/b:post_uid4] Plaats de cache op een veilige plaats, hou er rekening mee dat ook kleine kinderen meedoen aan Geocaching.

 

Groeten Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou heel goed kunnen zijn dat de regels in de toekomst aangescherpt zullen worden, een gevolg zou dan bijv. kunnen zijn dat de cache niet op de Nederlandse geocaching pagina vermeld zal worden (gebeurd nu ook al als je bv. verwijst naar je eigen homepage).

 

Ralph

 

[i:post_uid0](Moet wel iets meer zijn dan alleen verwijzen, hij wordt niet geplaatst als je de cache niet kunt vinden zonder naar je eigen homepage te gaan.....Hawkeyes)[/i:post_uid0]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 98-1011086937

Even kort deze discussie linken naar een andere. Hierin wordt verzocht om de cachepagina's in het engels en het nederlands te maken. Hierdoor bewaren we het internationale karakter, en is het leesbaar voor elke Nederlandstalige.

Afspraak in het vervolg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom misschien niet met iets nieuws, maar is het niet mogelijk om de loggers een waardering te laten geven voor iedere cache. (Dit wordt vaak al gedaan met een stukje tekst)

 

Ik denk dan aan zoiets als een rapportcijfer 0 t/m 10.

 

Het berekende gemiddelde van die waarderingscijfers geeft m.i. best wel een aardig beeld van de kwaliteit van de cache.

Denk aan het landschappelijke aspect, originaliteit, vindingrijkheid etc.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 98-1011086937

Kunnen we als afspraak nemen dat diegene die een cache plaats, daar ook de verantwoordelijkheid voor neemt? Dus:

  • regelmatig bezoek voor onderhoud
  • zorg voor rechtmatig loggen (check het logboek)
  • volle camera's ophalen en de foto's op de site plaatsen
  • tijdig archiveren als daar aanleiding voor mocht zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er kennelijk behoefte is aan dit soort afspraken. Genoemde punten lijken me namelijk zo vanzelfsprekend. Ik vraag me af hoeveel cacheplaatsers er zijn die hiertegen zondigen, en of een lijstje 'afspraken'  zulke lieden hun leven doet beteren. Wat zou de sanctie moeten zijn, na vergeefse pogingen dergelijke natlatige plaatsers via emails tot de orde te roepen? Verwijderen van de site? Ik voel zo op het eerste gezicht eigenlijk meer voor een soort officiele 'waarschuwing' bovenaan de logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307

Ik voel eigenlijk wel wat voor het "rapportcijfer idee". Laat de bezoekers van de cache maar een waardering geven. Het zou natuurlijk heel leuk zijn om dáár weer een gemiddelde van te maken de de caches op gemiddelde waardering te classificeren (top 25). Misschien een hoop werk voor de webmasters maar met het geven va cijfers kunnen we natuurlijk alvast beginnen. Lara en ik zullen de voorzet geven bij het bezoeken van onze volgende cache.  :P We zullen dan bij de beoordeling rekening houden met de in dit forum besproken punten.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel niets voor een 'waarderingssysteem', ik ga er vanuit dat elke cache plaatser zijn eigen cache(s) een 10 geeft, wat is anders de drijfveer om er een te maken??

 

Ik zou het niet bepaald tof vinden als iemand mijn cache met een 5 waardeert. Ik ben ook wel eens caches tegengekomen die ik niet zo leuk vond, maar dat is voor mij nog geen reden om iemand te 'straffen' met een laag cijfer. Ik schrijf dan meestal in m'n logje wat ik ervan vond.

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met Ralph eens. Je zult je maar bloedig hebben ingespannen om een mooie cache te maken en direct te maken krijgen met een strenge meester of meesteres die om welke reden dan ook een vernietigend oordeel velt. Komt er meteen niemand meer langs. Ik vraag me trouwens af of het onderhavige probleem ernstig genoeg is om er allemaal regelneverij op los te laten. Volgens mij loopt het voorlopig nog wel los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 72-1010008309

Die regelneverij is vooral om te voorkomen dat eea uit de hand loopt als mensen gaan lopen graven en zoeken als de cache niet te vinden is, of omdat hij niet goed geplaatst is of omdat hij niet goed beschreven is....en als de eigenaar dan binnen twee weken de boel recht zou trekken zou het nog tot daar aan toe zijn....

Maar caches waar iets niet aan klopt gwoon laten liggen....jammer

Regels dus alleen om problemen te voorkomen (voor zowel bouwer als zoeker....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...