t-m-x Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Vorige week tijdens het cachen kwamen we team schatzoeker tegen. Hij liet ons het PGCT systeem zien, dit was geweldig!! Nu kon ik een nieuwe mobiel uitzoeken en dit werd een Sony Ericson (Android), nu zie ik helaas dat de PGCT (nog) niet werkt op de Android. Ik houd het forum al een tijdje in de gaten, maar kan nog niks vinden. Weet iemand hoe de ontwikkelingen er voor staan? Ik kom wel andere Geocaching tools tegen, maar kan je daarmee ook woordwaarde bepalen, kruispeilingen maken, middelpuntbepalen enz.? Misschien heb ik er over heen gekeken, maar hopelijk kan iemand ons helpen.
*BaJo* Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 je hebt wel het programma gc tools daar kun je ook het een en ander mee. RD zit er bijvoorbeeld niet in maar je kunt er wel waypoints mee berekenen en dat zit weer niet in gctool. linkje: http://www.appbrain.com/app/geocaching-tools/de.ferrodata.gctools
Team Sweetlake Geplaatst 2 januari 2011 Auteur Geplaatst 2 januari 2011 (bewerkt) Vorige week tijdens het cachen kwamen we team schatzoeker tegen. Hij liet ons het PGCT systeem zien, dit was geweldig!! Nu kon ik een nieuwe mobiel uitzoeken en dit werd een Sony Ericson (Android), nu zie ik helaas dat de PGCT (nog) niet werkt op de Android. Ik houd het forum al een tijdje in de gaten, maar kan nog niks vinden. Weet iemand hoe de ontwikkelingen er voor staan? Ik kom wel andere Geocaching tools tegen, maar kan je daarmee ook woordwaarde bepalen, kruispeilingen maken, middelpuntbepalen enz.? Misschien heb ik er over heen gekeken, maar hopelijk kan iemand ons helpen. De android versie komt er aan ! Ik ga nu nog geen verwachte 'aankomsttijd' want het programmeren gaat niet zo snel als wat ik in gedachten had. Ik moet helaas nog steeds ook werken... En nu ik toch hier ben: zijn er bij jullie nog ideeën voor nieuwe onderdeeltjes in PGCT ? De belangrijkste tot nu toe zijn allerlei conversies (binair/decimaal/hex, meters/voeten, tekst achterstevoren zetten, ascii functies) , meer mogelijkheden voor kopieren plakken, ander gebruik numerieke toetsenbord. Anyone ? 2 januari 2011 bewerkt door Team Sweetlake
StefandD Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 En nu ik toch hier ben: zijn er bij jullie nog ideeën voor nieuwe onderdeeltjes in PGCT ? Ik ben niet bekend met PGCT (mijn Android is mijn eerste smartphone), maar volgens BaJo zit waypoints berekenen niet in jouw app. Dat vind ik een hele handige functie van GCTools.
Blauwvinger Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 De android versie komt er aan ! Ik ga nu nog geen verwachte 'aankomsttijd' want het programmeren gaat niet zo snel als wat ik in gedachten had. Ik moet helaas nog steeds ook werken... Dat is goed nieuws. Blauwvinger is altijd een tevreden gebruiker van de WM uitvoering geweest . Met de overgang naar een Android phone was dat handige hulpje plotseling weg . Nu maar geduldig wachten tot 'het werk' het toelaat om deze nieuwe versie af te maken .
Team Sweetlake Geplaatst 2 januari 2011 Auteur Geplaatst 2 januari 2011 (bewerkt) En nu ik toch hier ben: zijn er bij jullie nog ideeën voor nieuwe onderdeeltjes in PGCT ? Ik ben niet bekend met PGCT (mijn Android is mijn eerste smartphone), maar volgens BaJo zit waypoints berekenen niet in jouw app. Dat vind ik een hele handige functie van GCTools. Nou het ligt toch duidelijk anders: PGCT zit vol met waypoint berekeningen, het is juist de reden waarom ik PGCT ben begonnen. Zie http://www.pgct.nl/tools.html 2 januari 2011 bewerkt door Team Sweetlake
*BaJo* Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 het gaat ook niet om die snijpunten en projectie dingen. het gaat om het berekenen van een wp met a=1 en b=2 en c=3 enz dit kun je in gctools invoeren en dan vervolgens de cache berekening (N50 (a*d)*2.(7*a-b-c)(a-d+b*3)(b/d*a)) invoeren en je krijgt een hapklaar coördinaat. je kunt dan tijdens het cachen telkens de gevonden waarde invoeren en de berekening aanpassen en zo krijg je dus een nieuw coord zonder dat je hoeft te rekenen. Het is vooral handig als je een of meerdere waardes mist, dan kun je een beetje spelen met de getallen tot er een waarschijnlijk coord uitkomt. En dat zit volgens mij niet in PGCT.
Team Ramy Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Ik zit eigenlijk ook stiekum te wachten op de Android-versie van dit prachtig stukje programmeerwerk. Stel me bij deze dan ook beschikbaar om als Béta-tester te fungeren maar dat zullen en vast wel meer zijn ! Sweetlake, veel succes met het programmeerwerk ! Ik doe het je niet na ! vrgr, Team Ramy
Team Sweetlake Geplaatst 2 januari 2011 Auteur Geplaatst 2 januari 2011 (bewerkt) het gaat ook niet om die snijpunten en projectie dingen. het gaat om het berekenen van een wp met a=1 en b=2 en c=3 enz dit kun je in gctools invoeren en dan vervolgens de cache berekening (N50 (a*d)*2.(7*a-b-c)(a-d+b*3)(b/d*a)) invoeren en je krijgt een hapklaar coördinaat. je kunt dan tijdens het cachen telkens de gevonden waarde invoeren en de berekening aanpassen en zo krijg je dus een nieuw coord zonder dat je hoeft te rekenen. Het is vooral handig als je een of meerdere waardes mist, dan kun je een beetje spelen met de getallen tot er een waarschijnlijk coord uitkomt. En dat zit volgens mij niet in PGCT. Zoiets zit al in PGCT: de Multi-Calculator. (What's in a name...) 2 januari 2011 bewerkt door Team Sweetlake
*BaJo* Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 in dat geval: Snel porten naar android dan maar
wissinki Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Geweldig dat er een android versie komt. Ik miste dit programma ook bij de overstap naar android. Gelukkig heeft manlief nog een WM telefoon. Ik was zelf ook al een beetje aan het prutsen geweest in eclips, maar ik weet te weinig van java om het werkend te krijgen. Veel succes en ook ik wil wel beta-testen. Wat misschien een goede aanvulling zou zijn dat je een berekend coördinaat gelijk kunt bekijken in google maps. Groeten, Inge
roewin Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Ik las op de site dat er waarschijnlijk "tegen de winter" een testversie voor Symbian klaar zou zijn. Is het al winter genoeg voor deze versie of moeten we nog even wachten?
Team Sweetlake Geplaatst 2 januari 2011 Auteur Geplaatst 2 januari 2011 (bewerkt) Wat misschien een goede aanvulling zou zijn dat je een berekend coördinaat gelijk kunt bekijken in google maps. Groeten, Inge Zet ik meteen in de lijst erbij. Pim 2 januari 2011 bewerkt door Team Sweetlake
TuuronTour Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 @Sweetlake, Kan je aangeven of er nog gewerkt wordt aan een Symbian-versie? Ben nieuwsgierig naar de status, en wil wel feedback geven over het gebruik van de eerste versie
Aanbevolen berichten