Forward_observer Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 Sinds een paar weken op advies van Bever Zwerfsport een Garmin gps60 aangeschaft. ze gebruiken ze zelf ook dus dacht dat moet wel oke zijn dan. helaas moet ik nu constateren dat de sattelieten geregeld uitvallen (ook op redelijk open plekken) maar ook als er een paar bomen staan. verder lijkt het me dat de nauwkeurigheid niet echt oke is. heb geregeld bij caches dat ik er naast zit of als ik net een andere route loop naar cache dat de locatie dan ergens anders aangegeven wordt. op deze wijze kan ik niet zeggen dat ik echt tevreden ben met de aanschaf... wat doe ik mogelijk verkeerd qua instellingen of hebben andere ook deze ervaringen...is er miscchien een update te downloaden???
De Roode Loper Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 Ik zou eerst maar eens kijken of-ie op WGS84 is ingesteld. Ik heb ook een 60 en die werkt prima en ben er dan ook dik tevreden mee . Ga anders eens terug naar de winkel of zij de instellingen kunnen checken. Je kunt de instellingen hier ook doorgeven. Er zijn dan genoeg forumleden die je kunnen zeggen wat er niet goed is.
Peetee Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 Ik neem aan dat je de gele gps60 hebt gekocht? Dat is inderdaad een apparaat waar prima mee te cachen is, maar het is ook een apparaat waar bij de satelliet ontvangst wel eens wegvalt. Er zit namelijk geen Sirf III chip in zoals in de Cx en de CSx, maar een Sirf II chip (geloof ik) die het signaal wat minder goed uitfiltert. Het kan dus beter als de GPS60 die je nu hebt gekocht. Maar aan de andere kant: alle cachers die gps'en hebben die niet die nieuwste Sirf III chip hebben (en die zijn er nogal wat!) lopen tegen dezelfde "problemen" aan die jij nu hebt. Namelijk dat de pijl zo nu en dan wegvalt. Ietwat hinderlijk weliswaar, maar toch zeker niet zo hinderlijk dat je de caches er niet om zou kunnen vinden. Want als je een cache een keer niet vind, dan ligt dat niet aan je GPS60, maar aan andere zaken.
Forward_observer Geplaatst 3 juni 2007 Auteur Geplaatst 3 juni 2007 oke bedankt voor de snelle reactie. staat inderdaad op wgs84 maar snap de rest nog niet kan ook aan mij liggen. ook geen NL handboek erbij al kan ik overigens wel gewoon engels uiteraard. zijn er specifieke instellingen die ik zeker moet checken of die handig zijn om aangepast te hebben? tevens hoe kan ik vanaf punt a bv 200 m op 56gr instellen en dan ook zo lopen? vind dat de fix soms heel erg lang duurt en dat je een stuk moet lopen voordat het kompas doorgeeft dat je net de verkeerde kant op loopt. denk dat een groot deel van de problemen ook aan instellingen en onze kunde zal liggen....(hoop ik)
Peetee Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 1. tevens hoe kan ik vanaf punt a bv 200 m op 56gr instellen en dan ook zo lopen? 2. vind dat de fix soms heel erg lang duurt en dat je een stuk moet lopen voordat het kompas doorgeeft dat je net de verkeerde kant op loopt. 1. Dit noemen we projectie. Lees voor een uitleg dit draadje maar eens door. 2. Dat komt omdat je gps geen kompas heeft. Wel een kompasroos, maar dat is nog geen kompas. Je moet inderdaad een eindje lopen (een tiental meters) voor je gps weet in welke richting je loopt, en dus: in welke richting het volgende waypoint ligt.
Jurgen & Co Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 Ik zou in ieder geval ook Waas/Egnos en de batterijspaarstand uitzetten. In de batterijspaarstand zal de GPS niet zo vaak een signaal verwerken, hierdoor meer kans op onnauwkeurigheid. Waas en Egnos werken nog niet maar de GPS zit wel te zoeken.
Peetee Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 Ik zou in ieder geval ook Waas/Egnos en de batterijspaarstand uitzetten. Die 2 instellingen zijn inderdaad ook heel belangrijk! Daarnaast zou ik je aan willen raden om te kijken of de graden notatie wel op ddºmm.mmm' staat (wil wel eens op ddºmm'ss" staan)
De Roode Loper Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 ook geen NL handboek erbij al kan ik overigens wel gewoon engels uiteraard. Vreemd. Als je die bij Beversport hebt gekocht, zou ik daar eens vragen voor een NL-handleiding. Bij Notter kreeg je die er gewoon bij. Is on-line aan te vragen volgens mij, stuur anders een PM.
Forward_observer Geplaatst 4 juni 2007 Auteur Geplaatst 4 juni 2007 Heb nu de Waas eraf gehaald en de rest van de suggesties nog even gecheckt. Hoop dat dit inderdaad de verwachte verbetering geeft. ALs er nog andere tips zijn ter aanzien van verbetering dan hoor ik dat graag...zijn er geen updates bv??
Team de motormuizen Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Heb nu de Waas eraf gehaald en de rest van de suggesties nog even gecheckt. Hoop dat dit inderdaad de verwachte verbetering geeft. ALs er nog andere tips zijn ter aanzien van verbetering dan hoor ik dat graag...zijn er geen updates bv?? Kijk hier eens. http://www8.garmin.com/support/collection....ct=010-00322-00
Peetee Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Heb nu de Waas eraf gehaald ... Ik verwacht dat dat in ieder geval al gaat schelen ...
fun4you begeleider Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Heb nu de Waas eraf gehaald ... Ik verwacht dat dat in ieder geval al gaat schelen ... Ik snap het wel maar begrijp het niet. ik heb ook de garmin 60 c en voor zover ik het begrijp werkt ie wel lekker eigenlijk. Weinig last van storingen maar het was wel ff puzzelen. Ik had een vraagje over de link die er stond voor de software. Deze dowlaod je naar je pc en je pakt ze uit en dan naar je Garmin toe ...... nu snap ik dat gedeelte wel maar wat ik niet begrijp is gaat deze dan de software in de garmin bewerken of geschikt maken voor meerdere dingen. BEn als de dood als ik een update doe dat er geen informatie meer in gaat en niet meer uitkomt en dan een probleem heb. Vind het een beetje duur om zo maar te proberen om te kijken of het werkt. Dan de NL handleiding ...ik heb deze ook niet ...is deze ook ergens online te downloaden ...... soms begrijp ik wat er staat maar dan begrijpt de garmin mij niet of toch gewoon ik die wat fout doe ..hahahaha meestal wel ....dus om hem volledig te kunnen gebruiken wie helpt me er aan ...heb de mijne online gekocht 45 euro goedkoper maar dan zonde rNL handleiding.
Peetee Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 1. Ik snap het wel maar begrijp het niet.ik heb ook de garmin 60 c en voor zover ik het begrijp werkt ie wel lekker eigenlijk. Weinig last van storingen maar het was wel ff puzzelen. 2. Ik had een vraagje over de link die er stond voor de software. Deze dowlaod je naar je pc en je pakt ze uit en dan naar je Garmin toe ...... nu snap ik dat gedeelte wel maar wat ik niet begrijp is gaat deze dan de software in de garmin bewerken of geschikt maken voor meerdere dingen. BEn als de dood als ik een update doe dat er geen informatie meer in gaat en niet meer uitkomt en dan een probleem heb. Vind het een beetje duur om zo maar te proberen om te kijken of het werkt. 3. Dan de NL handleiding ...ik heb deze ook niet ...is deze ook ergens online te downloaden ...... soms begrijp ik wat er staat maar dan begrijpt de garmin mij niet of toch gewoon ik die wat fout doe ..hahahaha meestal wel ....dus om hem volledig te kunnen gebruiken wie helpt me er aan ...heb de mijne online gekocht 45 euro goedkoper maar dan zonde rNL handleiding. 1. Als je gps het goed doet moet je niks veranderen. Maar zo niet, dan kun je Waas beter uitschakelen. 2. Ik kan me je angst wel een beetje voorstellen. Maar ik heb nog nooit problemen ondervonden bij het updaten. Wat de update doet is de firmware (de software waarop het apparaat draait) vervangen. Maar ook hier geldt: als hij het goed doet, dan hoef je hem niet te updaten. 3. Als je je gps bij een Nederlands bedrijf hebt gekocht (of anders gezegd: als je gps via de Nederlandse importeur Nederland is binnengekomen), dan kun je bij deze importeur (www.sailtron.nl) een Nederlandse handleiding bestellen. Gewoon even via de mail: sailtron@sailtron.com. Wel even het serienummer van je gps in de mail vermelden, want aan de hand van dat serienummer controleren ze namelijk of je voor een NL handleiding in aanmerking komt! Het kan wel enkele weken duren voor je hem in huis hebt trouwens.
De Roode Loper Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 3. Als je je gps bij een Nederlands bedrijf hebt gekocht (of anders gezegd: als je gps via de Nederlandse importeur Nederland is binnengekomen), dan kun je bij deze importeur (www.sailtron.nl) een Nederlandse handleiding bestellen.Gewoon even via de mail: sailtron@sailtron.com. Wel even het serienummer van je gps in de mail vermelden, want aan de hand van dat serienummer controleren ze namelijk of je voor een NL handleiding in aanmerking komt! Het kan wel enkele weken duren voor je hem in huis hebt trouwens. Dat werkt super, het is mij ook gelukt voor een 2e hands euro.
Team Krabbegat Geplaatst 15 juli 2007 Geplaatst 15 juli 2007 De waas functie is toch juist om de gps nauwkeuriger te maken?
Aanbevolen berichten