Spring naar bijdragen

TOPO NL installeren op twee laptops


wicca_isis

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ja je krijgt wel een probleem.

 

Je kunt een activatiecode krijgen voor een bepaalde computer.

Zelfs als je iets verandert, een andere drive erbij of zo, wordt hij al als een nieuwe gezien en kun je topoNL niet opnieuw installeren zonder die drive eerst weer (tijdelijk) te verwijderen.

 

Je kunt eenmalig een nieuwe code krijgen als je van computer verandert.

Als je de tweede code misbruikt voor een tweede computer die je ook hebt kun je geen nieuwe meer krijgen als je werkelijk van computer verandert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je (wat inderdaad niet mag :thumbup: ) het op twee computers installeert en je zou om een of andere reden het programma opnieuw willen installeren, bestaat er volgens mij wel de mogelijkheid om je code opnieuw te laten activeren, kostenloos. Heb me laten vertellen dat dit wel vrij lang duurt...

 

Zit met hezelfde probleem, ben een deel van de zomer onderweg in mijn bootje, met mijn laptop, waar ik topo ook op geinstalleerd zou willen hebben, ondanks dat hij al geinstalleerd is op mijn thuiscomputer.

 

Een dongel was een betere oplossing geweest... (voor mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las op het Notter forum van de Garmin importeur iets over 2xPC+Topo-NL.

Hier is het:

TOPO NL op twee pc'n

ehazelho

Om mapsource en alle onderliggende kaarten wilt uitwisselen tussen 2 PC's kun je ook het volgende doen:

 

Exporteer vanuit mapsource de unlockdata naar een bestand. Plaats dit bestand in de mapsource map.

Exporteer via regedit de key HK_LOCAL_MACHINE\Software\Garmin van de bron PC naar een bestand in de mapsource map. (vb. garmin.reg)

 

Brand de mapsource map van de bron PC naar een DVD en copieër deze op de doel PC bij voorkeur in dezelfde driveletter (vb. D: )

Dubbelklik op het bestand "garmin.reg" (importeren in het register) op de doel PC. Via de verkenner is mapsource te starten. Unlock alle kaarten door via de unlockwizard het unlock bestand te importeren.

 

Hiermee worden de 2 PC's qua mapsource identiek! (Kennis van Windows vereist)

Ik denk dat een DVD maken niet essentieel is: als het op een CD past moet het ook gaan. En als beide computers in een TCP/IP netwerk hangen en Windhoos draaien kan je folders 'delen' met elkaar en kan je de folder overbrengen.

Als ik even de register-keys bekijk: daar zit her en der een drive-aanduiding in. Dus als driveletter anders moet zijn: even editen die .reg tekst.

Oh ja, regedit activeer je via Start -> Uitvoeren. En knutselen in het Register is gevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat hierboven staat zal vast kloppen, maar het mag dus niet. Lees de licentie overeenkomst maar eens na waarmee je bij installatie akkoord bent gegaan.

 

Dat gezegd hebbende, met de prijs van Topo NL in gedachten, en het feit dat het kaartmateriaal her en der toch wel erg oud is, en er vanuit gaand dat je wel voor 1 licentie hebt betaald, kan ik me voorstellen dat ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let op: bovenstaande verhaal met unlockcodes geldt voor het eigen Garmin kaartmateriaal, maar NIET voor TopoNL.

Garmin kaarten kunnen (niet mogen) op zoveel computers worden geïnstalleerd als je wilt, maar op slechts een enkel toestel.

TopoNL kan maar op een enkele computer worden geïnstalleerd, maar kan (niet mag) wel op zoveel toestellen als je wilt.

 

TopoNL kijkt tijdens de installatie op welke computer het gezet wordt, dat doen de overige kaarten niet.

Maar op deze wijze sla je de installatie min of meer over, dus misschien werkt het wel.

Het blijft echter tricky om zo met je computer om te gaan, nog afgezien van de illegaliteit.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voordeel, Mapsource ziet een geheugenkaart in een externe geheugenkaartlezer ook als "apparaat" daar kan je een kaartenset of kombinatie van kaartensets zo heenkopieren, en eventueel voor eigen backup doeleinden hiervan een copie maken naar je harde schijf, of andere geheugenkaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kopiëren naar een harde schijf heeft het voordeel dat je zo een aantal kaartensets kunt bewaren, die je veel sneller weer op het geheugenkaartje kunt zetten dan via de normale weg.

Daarbij kost het maken van een indexbestand namelijk verreweg de meeste tijd, en dat sla je zo over.

Zet op je computer de Garminmap met daarin het gmapsupp.img bestand in een map die je een zinvolle naam geeft.

 

Nu de geheugenkaartjes zo goedkoop zijn geworden is dit doel trouwens minder belangrijk geworden. Je kunt immers ook een paar geheugenkaarjes aanschaffen, dat werkt nog vlugger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kopiëren naar een harde schijf heeft het voordeel dat je zo een aantal kaartensets kunt bewaren, die je veel sneller weer op het geheugenkaartje kunt zetten dan via de normale weg.

Daarbij kost het maken van een indexbestand namelijk verreweg de meeste tijd, en dat sla je zo over.

Zet op je computer de Garminmap met daarin het gmapsupp.img bestand in een map die je een zinvolle naam geeft.

 

Nu de geheugenkaartjes zo goedkoop zijn geworden is dit doel trouwens minder belangrijk geworden. Je kunt immers ook een paar geheugenkaarjes aanschaffen, dat werkt nog vlugger.

 

 

Bedankt allemaal het is me duidelijk ik kom er wel uit.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...