Spring naar bijdragen

Geo d'Ors


The Scorpios

Aanbevolen berichten

Leuk hoor, die lijst met alle caches die 1 of meerdere geo d 'Ors hebben :blush: . Ook prachtig die kaart. Kan ik ze nou ook nog in een gpx file krijgen om in gsak te zetten? Jaja ik kan ze per stuk selecteren maar waarom moeilijk doen als iemand het al makkelijk gemaakt heeft. :D

 

Heeft iemand bijv alle onderscheiden caches al in een bookmarklist gezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuk hoor, die lijst met alle caches die 1 of meerdere geo d 'Ors hebben :blush: . Ook prachtig die kaart. Kan ik ze nou ook nog in een gpx file krijgen om in gsak te zetten? Jaja ik kan ze per stuk selecteren maar waarom moeilijk doen als iemand het al makkelijk gemaakt heeft. :D

 

Heeft iemand bijv alle onderscheiden caches al in een bookmarklist gezet?

Ik zou zeggen, begin er maar aan.

Houd er wel rekening mee dat je het minstens wekelijks moet gaan bijhouden welke cache een Geo d'Or heeft gekregen. Flinke klus omdat Geo d'Ors ook weer terug getrokken kunnen worden en een cache dus ineens weer 0 Geo d'Ors heeft. En een cache met 5 Geo d'Ors kan van de een op de andere week ineens geript zijn en na een tijdje Unavailable te zijn geweest in het archief belanden.

Geocaching, het houd je van de straat. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching, het houd je van de straat. :D

 

Dat was nou net niet de bedoeling :D ik wil de weg op, naar bos en hei en weet ik veel :blush: Trouwens :D bij de DHZ kaarten kun je wel wat selecteren op geo d'or dus door te kiezen voor Aanbevolen door.Dus daarin zit een selectie. Waarom dan niet een pagina met de gevonden caches a la GC.COM? Ik kan niet programmeren dus ik weet niet hoeveel werk dat is. Dat houdt dan inderdaad tenminste 1 cacher van de straat :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was nou net niet de bedoeling :D ik wil de weg op, naar bos en hei en weet ik veel :blush: Trouwens :D bij de DHZ kaarten kun je wel wat selecteren op geo d'or dus door te kiezen voor Aanbevolen door.Dus daarin zit een selectie. Waarom dan niet een pagina met de gevonden caches a la GC.COM? Ik kan niet programmeren dus ik weet niet hoeveel werk dat is. Dat houdt dan inderdaad tenminste 1 cacher van de straat :D

De geo d'or administratie en DHZ functie's is iets wat enkel op de .nl website draait. Aangezien de GPX files vanaf de .com website komen en dan enkel voor de premium members.

Ik denk dat het zo wel duidelijk is waarom dit niet aanwezig is.

 

Maar het lijkt me dat de team members hier het beste een uitspraak over kunnen doen.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching, het houd je van de straat. :D

 

Dat was nou net niet de bedoeling :) ik wil de weg op, naar bos en hei en weet ik veel :eek: Trouwens :eek: bij de DHZ kaarten kun je wel wat selecteren op geo d'or dus door te kiezen voor Aanbevolen door.Dus daarin zit een selectie. Waarom dan niet een pagina met de gevonden caches a la GC.COM? Ik kan niet programmeren dus ik weet niet hoeveel werk dat is. Dat houdt dan inderdaad tenminste 1 cacher van de straat :D

 

Je kan ook kiezen voor Geo D'or bij de cachekaarten.... (Heb je daar wat aan?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De geo d'or administratie en DHZ functie's is iets wat enkel op de .nl website draait. Aangezien de GPX files vanaf de .com website komen en dan enkel voor de premium members.

Ik denk dat het zo wel duidelijk is waarom dit niet aanwezig is.

 

Je hoeft ook niet een hele GPX-file met alle cache-eigenschappen ter download aan te bieden. Een simpel csv/txt-bestandje met daarin voor iedere Geo d'Or-cache een regel "<GC-code>,<aantal Geo d'Ors>,<waardering>" is voldoende om het met een macro in te lezen in je bestaande GSAK-database. Ik heb al een macro draaien die daarvoor prima geschikt is.

 

Je kan ook kiezen voor Geo D'or bij de cachekaarten....

 

De Geo d'Or-functionaliteit bij het opvragen van kaarten is m.i. enigzins beperkt. Het lijkt me bijvoorbeeld erg handig als je bij het samenstellen van 'mijn kaart' kan aangeven hoeveel Geo d'Ors een cache minimaal moet hebben om hem op de kaart weer te geven (dus bv ik wil een kaart zien met alle caches die ik nog niet heb gevonden met meer dan 10 Geo d'Ors) . Zo'n zelfde optie zou je kunnen toevoegen voor de waardering (Geo d'Ors per Found).

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Geo d'Or-functionaliteit bij het opvragen van kaarten is m.i. enigzins beperkt. Het lijkt me bijvoorbeeld erg handig als je bij het samenstellen van 'mijn kaart' kan aangeven hoeveel Geo d'Ors een cache minimaal moet hebben om hem op de kaart weer te geven (dus bv ik wil een kaart zien met alle caches die ik nog niet heb gevonden met meer dan 10 Geo d'Ors) . Zo'n zelfde optie zou je kunnen toevoegen voor de waardering (Geo d'Ors per Found).

en ook het aantal sterren voor terrein en de afstand :) .

 

Maar .nl haalt de gegevens weg bij .com en de Geodoooors zijn van .nl en dus heeft .com deze gevens niet. Dus een kaart uitfuilteren op Geodooooors zal niet lukken of er zit een handige knutselaar (positief bedoeld) bij deze club die het maken kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ook het aantal sterren voor terrein en de afstand :eek: .

 

Die zitten er toch al in? Klik bij 'mijn kaart' maar eens op het knopje 'extra' :)

 

Maar .nl haalt de gegevens weg bij .com en de Geodoooors zijn van .nl en dus heeft .com deze gevens niet. Dus een kaart uitfuilteren op Geodooooors zal niet lukken of er zit een handige knutselaar (positief bedoeld) bij deze club die het maken kan.

 

Volgens mij heeft gc.nl ook een eigen database waar die caches allemaal instaan (toch??). Je kunt nu ook al kaarten maken met caches die door een bepaalde cacher gewaardeerd zijn met een Geo d'Or, dus technisch lijkt het me allemaal niet zo moeilijk, volgens mij voor de knutselaars (ook positief bedoeld!) die deze site draaiende een fluitje van een cent!! :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar .nl haalt de gegevens weg bij .com en de Geodoooors zijn van .nl en dus heeft .com deze gevens niet. Dus een kaart uitfuilteren op Geodooooors zal niet lukken of er zit een handige knutselaar (positief bedoeld) bij deze club die het maken kan.

 

Het kan zijn dat ik niet begrijp wat je bedoelt, maar als ik op de index pagina van .nl in het linkermenu kies voor cachekaarten, (dan kom je dus HIER...) en dan in het linkermenu op Geo D'or klik, dan krijg ik toch een kaart met caches die met één of meer Geo D'ors zijn "bekroond" ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Maar .nl haalt de gegevens weg bij .com en de Geodoooors zijn van .nl en dus heeft .com deze gevens niet. Dus een kaart uitfuilteren op Geodooooors zal niet lukken of er zit een handige knutselaar (positief bedoeld) bij deze club die het maken kan.

 

Het kan zijn dat ik niet begrijp wat je bedoelt, maar als ik op de index pagina van .nl in het linkermenu kies voor cachekaarten, (dan kom je dus HIER...) en dan in het linkermenu op Geo D'or klik, dan krijg ik toch een kaart met caches die met één of meer Geo D'ors zijn "bekroond" ?

Maar die stipjes zijn gelinkt met .com en .com kent geen geodoooors. Volgens mij komen de gpx bestanden van .com.

Wat overblijft is ze dus zelf aanmaken of de handige knutselaar van .nl zou wat kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat bedoel ik nu.

Veel, heel veel mensen denken dat GC.NL hetzelfde is als GC.COM met een nederlands schilletje.

 

Nee dus.

 

Beiden draaien onafhankelijk van elkaar. De enigste overeenkomst is dat het over geocaching gaat.

GC.NL betrekt wel info van GC.COM maar daar houdt het dan ook op.

 

Geo d'Ors zijn een .NL zaak en geen amerikaan die begrijpt wat je bedoelt.

In nederland staat dus een database met alle Geo d'Or vermeldingen. Als je dus een cache aanklikt met een Geo d'Or vermelding zal de cache info van .COM worden betrokken maar de Geo d'Or info van .NL

 

Er is dus geen koppeling tussen die twee en er is dus ook geen .gpx van te maken welke van .COM afkomen.

 

De enige optie is een bookmarklist te maken op .COM van alle met een Geo d'Or bekroonde caches.

Daar is dan wel een .gpx file uit te halen.

 

Dus nogmaals.

GC.NL is geen GC.COM

PocketQuerys en .gpx is van .COM.

Geo d'Ors en .loc files van .NL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft ook niet een hele GPX-file met alle cache-eigenschappen ter download aan te bieden. Een simpel csv/txt-bestandje met daarin voor iedere Geo d'Or-cache een regel "<GC-code>,<aantal Geo d'Ors>,<waardering>" is voldoende om het met een macro in te lezen in je bestaande GSAK-database. Ik heb al een macro draaien die daarvoor prima geschikt is.

 

aha

ik weet gelukkig wel dat er verschil is tussen gc.com en gc.nl maar gc.nl maakt toch ook gebruik van gc.com. Zo'n macrotje :) lijkt me wel wat. Hoe kom ik daaraan :pepsi:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PocketQuerys en .gpx is van .COM.

Geo d'Ors en .loc files van .NL

 

Waarom zou geocaching.nl geen GPX-files ter download kunnen aanbieden? Je zou theoretisch heel makkelijk een uitgeklede GPX-file (is gewoon een XML-bestand) kunnen genereren met daarin enkel de GC-code, het aantal Geo d'Ors en de waardering als informatievelden. Evengoed een GPX-file, maar met heel andere informatie erin als de GPX-en van gc.com. Deze GPX zou je met een macro-tje kunnen inlezen in GSAK, da's echter best lastig, zie hier een draadje daarover op het GSAK-forum.

 

Het zou veel makkelijker zijn als er een CSV-file met deze drie velden ter download beschikbaar zou komen, dat is veel eenvoudiger in te lezen in GSAK met een macro, zie hieronder.

 

Zo'n macrotje :) lijkt me wel wat. Hoe kom ik daaraan :pepsi:

 

Even een simpele versie om te laten zien hoe het zou kunnen werken. De volgende macro gaat ervan uit dat je een tekstbestandje hebt met alle Geo d'Or vermeldingen erin (c:\geodors.txt). Dat tekstbestand zou er zo uit moeten zien:

 

GCQYCY, 77
GCDAFD, 72
GCT0EN, 54
GCGV54, 32
GCG44G, 27
GCP1NX, 27
etc
etc

 

Met de volgende macro kan je deze gegevens inlezen in je bestaande GSAK database, de Geo d'Or-gegevens worden toegevoegd bij ieder waypoint in het veld "User Data 2" (zichtbaar te maken via menu tools --> options --> display --> user data 2)

 

Goto Position=Top
$ThisRecord = 0
FileRead File="C:\geodors.txt"
$ThisRecord = $ThisRecord + 1
ShowStatus msg="Processing record: $ThisRecord"
$code = extract($line,",",1)
$user2 = extract($line,",",2)
if seek($code)
  $d_user2 = $user2
endif
EndRead

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...