Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de volgende oplossing.

Op welke site kun je de begincoordinaten van een cache ingeven, zodat je het eerste stuk met je geprinte uitvoering op de schoot, naar het beginpunt kunt rijden?

Handig als je nog geen navigatie hebt, en alleen maar een Etrex Euro.

Wij zijn ook zo begonnen maar ik kon de link naar de site niet meer vinden.

Ik dacht dat het Maporama was, maar ik zie die optie nergens meer :blink: ,...of ik kijk verkeerd :cry:

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor!

Groeten

Bo

Geplaatst
Google Earth?

Ik dacht meer aan een site waar je dit in kon voeren.

Aan de hand van de coordinaten werd de plaats zichtbaar op een kaartje met het daarbij behorende adres.

Kun je dat Google Earth ook dan?

Gr.

Bo

Geplaatst

Google Earth?

Ik dacht meer aan een site waar je dit in kon voeren.

Aan de hand van de coordinaten werd de plaats zichtbaar op een kaartje met het daarbij behorende adres.

Kun je dat Google Earth ook dan?

Gr.

Bo

Volgens mij wel, maar hoe? Er is vast wel iemand die het weet.

Geplaatst

Volgens mij kan het in google Earht bij Add en dan placemark.

Je moet wel de coordinaten omzetten in de juiste notatie

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de volgende oplossing.

Op welke site kun je de begincoordinaten van een cache ingeven, zodat je het eerste stuk met je geprinte uitvoering op de schoot, naar het beginpunt kunt rijden?

Handig als je nog geen navigatie hebt, en alleen maar een Etrex Euro.

Wij zijn ook zo begonnen maar ik kon de link naar de site niet meer vinden.

Ik dacht dat het Maporama was, maar ik zie die optie nergens meer :blink: ,...of ik kijk verkeerd :cry:

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor!

Groeten

Bo

Deze site misschien? maps.google.nl

Succes,

Powk

Geplaatst

Met Google maps:

Ga op de cachepagina naar beneden naar "For online maps...".

Daar klik je "Google Maps" aan.

Klik bij de kaart op het linkje "Hier naar toe" in het ballonnetje.

Vul dan je vertrekadres in (bijv. "Oranjesingel 53, Nijmegen, Netherlands") en klik op "Uitvoeren".

Je krijgt nu links de routebeschrijving en op de kaart de route uitgetekend.

Deze kun je vervolgens printen. Je krijgt dan de beschrijving en 3 kaartjes; overzicht, vertrek en aankomst.

Geplaatst (bewerkt)

Of Google Maps. Zowel daar als in Google Earth kun je gewoon de WGS84 coords inkloppen.

Google zet ze voor je om. Wel even op de juiste notatie letten. Voorbeeld:

N52° 08.032 E5° 26.203

Mocht je GSAK gebruiken, dan heb je wel een hele handige optie (waar je wel even wat voor moet doen).

Download de macro "GetCenter.txt" en neem via "Options" -> "Tools" -> "HTML" het volgende op bij "Custom URLs":

Google Directions from Center=http://maps.google.com/maps?f=d&hl=en&saddr=%macro="C:\Program Files\GSAK\Macros\GetCenter.txt"&daddr=%lat,%lon

(let op: de verwijzing naar de map waar de macro staat kan bij jou anders zijn)

Daarna rechtermuisklik op een cache, vervolgens kies je voor Custom URL, Google Directions en voilá, je krijgt een keurige routebeschrijving vanaf het actieve centre punt (bijvoorbeeld je huis) naar de cache in je browser te zien. Niks coords overkloppen dus.

Zie voor details: het GSAK forum

bewerkt door Team Geo-cachet
Geplaatst

Met Google Earth:

Kopieer het coördinaat van de cache en plak dat in het balkje met het vergrootglas > druk op enter.

Klik nu rechts op het coördinaat wat in het venster direkt onder het zoekbalkje van net staat.

Selecteer de optie "Directions to here..."

Je hebt er nu nog een zoekbalkje bij. Voer hier het vertrekadres in en enter.

Route wordt gemaakt.

In het vak onder de zoekbalk staat nu de route.

Zoek daar naar "Printable view". Dit brengt je naar Google Maps.

Vandaar dus hetzelfde als hiervoor beschreven.

Geplaatst

Je kunt de coord gewoon invoeren, omzetten is niet nodig. Wel even het graden bolletje verwijderen.

Wat nog makkelijker is:

Here are instructions for getting the Google Earth network link for Geocaching.com: You have to have at least the free basic account on Geocahing.com, log-in and click on "My Account". In the lower-right of the page under "Google Mapping Features" click on "Download Geocache browser in Google Earth". This will download the network link into Google Earth (assuming you have GE installed).

Once you have the network link downloaded, you will see "Geocaching Network KML" in your Places folder. I recommend you move it from the "Temporary Places" to your "My Places" folder for safekeeping. Next, just zoom somewhere in the world below 500 miles out, pause a few seconds, and you will see geocaches for that view. Groundspeak has made nice looking placemarks for the different types of geocaches. If you click on a placemark you get a brief description and a link to the cache page with all the details, or you can bookmark it for future reference at the web site.

Je ziet dan alle caches in google earth. Het gekke is als je de cachecoordinaten vergelijkt met de cache's, zit er iets verschil in :cry: .

Voor de wegen moet je in het menu 'layers' gewoon 'roads' aanvinken, en voila :blink:

Succes!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...