Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal vorige week de 60 csx aangeschaft vandaag mijn eerste cache gezocht (niet gevonden maar dat komt nog wel)

Mijn vraag wij willen de Mont blanc beklimmen als ik mijn gps meeneem kan hij dan ook voor Lawinepieper dienen?

Kan ik bij een of andere instantie een serie nummer achter laten zodat ze mijn gps kunnen peilen?

Heeft iemand toevallig ook een track met waypoints naar het topje van Europa?

Groetjes Peerke

Geplaatst
Hallo allemaal vorige week de 60 csx aangeschaft vandaag mijn eerste cache gezocht (niet gevonden maar dat komt nog wel)

Mijn vraag wij willen de Mont blanc beklimmen als ik mijn gps meeneem kan hij dan ook voor Lawinepieper dienen?

Kan ik bij een of andere instantie een serie nummer achter laten zodat ze mijn gps kunnen peilen?

Groetjes Peerke

Nee, je gps kan niet gepeild worden. Het is een ontvanger, geen zender.

Geplaatst

Je kan wel je positie op de gsm aflezen en dat in een smsje doorgeven. Draag ook kleding waar een Recco reflector in zit. Daarmee kan men je peilen op de radar.

Geplaatst

Groetjes Peerke

Aha, ga je dan ook deze eindelijk bezoeken als 2e cacher ooit?

Geplaatst

Asl je een pieper om hebt wordt er zelfs aan geraden om je gsm uit te zetten. Deze stoort je pieper. Ik heb in de winter heel vaak een pieper om en neem mijn gps niet mee omdat deze waarschijnlijk ook de pieper verstoort als er gezoct moet worden ( voor zowel het zendende als het ontvangende signaal).

Je weet toch hopelijk dat de pieper er is om je kamaraden te redden, want wachten op hulpdiensten heeft geen zin. Je waarschijnlijk maar 15 tot 30 minuten onder de sneeuw om te overleven.

Denk er dus goed overna wat je aan hebt staan als je een pieper omhebt.

Piet

Geplaatst

Het is wel erg kort door de bocht om als een GSM de pieper verstoort te veronderstellen dat een GPS dat ook zal doen.

Het signaal van een GPS-toestel is onvergelijkelijk veel zwakker dan een GSM-signaal.

Een GSM moet immers een ontvangstantenne op geruime afstand kunnen bereiken, terwijl een GPSr alleen maar hoeft te ontvangen.

Trouwens, er wordt wel aangeraden om je GSM uit te zetten, maar er wordt ook aangeraden om je bed in een bepaalde richting te zetten i.v.m. aardstralen, en dat is toch flauwekul. Dat het aangeraden wordt zegt niet zoveel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...